Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg skriver her for å høre om kanskje andre har vært borti samme situasjon. Jeg er enslig mor med to småå barn og nummer tre på vei, flyttet for noen måneders tid siden inn i en 4-mannsbolig. I tiden etter at jeg flyttet inn har det vært et innbrudd, en episode hvor det er blitt rotet i saker uten å bli stjelt noe(?), og to episoder hvor det på vårt felles vaskerom har blitt tullet med vaskepulver og skyllemiddel + div rengjøringsartikler. Alt er blitt tømt ut til en suppe oppi en vask. Jeg har hatt en del besøk av eksen min i perioder, han er ikke kjent for å ha vært mors beste barn i sine yngre dager, og han har synest det har vært ubehagelig å komme hit pga naboenes skulende blikk mot ham etter dette. (Jeg er sikker på at han ikke har noe med dette å gjøre) Det var i går gang nr 2 skjedde på vaskerommet, og jeg ble vekt litt etter 21.30 av at det dundret på døra. Jeg var ikke påkledd, så jeg listet meg bort til døren for å se hvem det var. Jeg rakk ikke frem før personen gikk ned, så jeg kikket ut gjennom kjøkkenglasset og ser at en av naboene går ut. Jeg går tilbake på soverommet og ser en annen nabo speide opp mot vinduene mine. Jeg roper ut og spør hva som foregår, og naboen sa at jeg burde komme ned. Jeg ble urolig, trodde det var brann, og spurte om jeg skulle vekke barna, men det trengte jeg ikke sa hun. Jeg sa jeg kom, at jeg bare skulle kle på meg. Da jeg kommer ned, spør de meg om jeg har sett i kjelleren.. Nei, svarer jeg da, for jeg hadde ikke sett noe mistenkelig. En av naboene skuler på meg og sier at hun hørte at jeg var i kjelleren kl 19. Det stemte det, jeg hadde hentet opp ren klesvask, men ikke sett noe mistenkelig. Den ene spør om det kan ha vært barna mine, men ingen av de kunne ha greid å få opp flasketoppen. Deretter begynner de å gå til personlig angrep mot meg, tre voksne mennesker som alle kunne vært foreldrene mine. De legger skylden på eksen min, og en av de sier at han skulle slå han slik at han ikke kunne spise på flere dager hvis han så han nedi kjelleren igjen. Jeg sa da at han måtte vel først være sikker på at han var skyldig, da sa han bare at "Du hører hva jeg sier". De andre naboen og datteren insisterer på at eksen min bor hos meg, noe jeg egentlig burde visst best selv? Jeg følte meg truet og krenket og kom ikke til ordet. Styreren for borettslaget kom omsider, og fortalte de andre naboene at lignende tilfeller hadde skjedd i de samme naboleilighetene, men likevel så føler jeg at det er meg og eksen min de klandrer for dette. Jeg forstår at de også blir frustrerte av dette, og jeg ser sammenhengen med at tingene startet etter at jeg flyttet inn. Men fra min sin side så har faktisk jeg aldri opplevd lignende før jeg flyttet inn HIT. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg utrygg i leiligheten både pga naboene og evt innbruddstyver. Nå venter og håper jeg i grunn bare på at politiet skal dukke opp så jeg kan få prate med dem. Noen andre som synes naboene oppfører seg urimelig mot meg,eller skjønner dere dem godt?? *Sukk*
Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Alle er uskyldige til det motsatte er bevist!!!
*2sesser*nå1blå<3 Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 nå vet jeg ikke sikkert hvor gammel du er,men du har snart tre barn så det sier nå meg at du ikke er noen unge og de ugangssterkene(kaller det for det)som er gjort med å blande vaskepulver og skyllemiddel høres da ut som er gjort av unger/ungdommer med fritidsproblemer,ikke noe hværken en med tre barn ville gjort for gøy,heller ikke en ex.bare for et dårlig rykte!for å si det sånn,det jeg tenker er at skulle han eller du gjøre noe galt i den blokken du er flyttet inni,har dere nok funnet på noe "bedre"ev.verre:P håper du finner ut av dette så du får et fredeligere naboskap så det blir enklere å bo der:)
AO3 Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Enig med cecca_83! Det høres ut som om naboene dine ikke er riktig kloke, spør du meg. Hvis de fortsetter å lage bråk kan du jo minne dem på at å komme med trusler er ulovlig, og foreslå å politianmelde. Slå eksen din så han ikke kan spise på flere dager, hva i all verden er det?!? Så kan de selv politianmelde det tullet med vaskemidlene i retur, og se hvilken anmeldelse politiet faktisk bryr seg om? Men kanskje greiest å ta det opp med styreren for borettslaget først, og inkluder gjerne hva naboen sa til deg... Jeg synes det er helt uhørt.
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 28. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2008 Takk for svar folkens.... Jeg var bra frustrert i går ja...:/ Får se hvordan det går, utrivelig er det iallefall.... Det er vel i grunn helst innbruddene de vil ha på eksen da...:/ Men hvorfor gjøre innbrudd akkurat der barna hans bor? Han er en god far... Nei, huff huff:/
Maya og Mini Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Du, om jeg var deg ville jeg skrive opp ALT som skjer og ALT som blir sakt. Klokkeslett og greier. Naboene dine skal ikke oppføre seg sånn! Stakkars deg.. det er så kjipt å ikke føle seg hjemme hjemme.. :-/ Enig i at trusler skal politianmeldes. Skjer det igjen så si ifra! Kanskje dere har et møte i sameiet (eller hva det er:-) ) der du kan ta ordet og fortelle åssen du opplever det hele? Dessuten kan vel ex'en din bo hos deg om dere vil det uansett.. Det har ikke de andre noe med! Ikke det at jeg tror han gjør det, men uansett.. Lykke til! Gå med hevet hode! KLem
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 30. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. august 2008 Takk for ord:) Jeg har ikke gått videre med det, men jeg skal bruke rådet du gav om å notere alt som har skjedd. X`en kommer ikke hit mer, han synes alt er for ubehagelig og han er sint:S Men jeg går med hevet hode jah, jeg har valgt å oppføre meg bedre enn det de har gjort i allefall!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå