Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Ville dere da hatt tvillinger ved neste svangerskap. Er dette noe de fleste ønsker seg?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Nei... Sikkert moro med tvillinger, men jeg tror kanskje man får mer ro til å kose seg med den enkelte unge når man får en om gangen... Men hvis det hadde vist seg å være to der inne ville vi selvfølgelig ha ønsket begge velkommen til oss!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Selv om det hadde vært praktisk med to fluer i en smekk. Og at det hadde vært gøy med et tvillingpar. Så hadde jeg nok blitt skeptisk hadde jeg fått beskjed om at jeg var gravid med tvillinger. Det går jo som oftest bra, men når man vet at risikoen for missdannelser, prematur, dødfødsler, spontanabort, svangerskapsforgiftning, svang.diabetes og alt det andre er mye større når man venter to kontra en. Siden ei venninne av meg sin baby døde i magen hennes i uke 41, så har jeg vært bekymra i mitt svangerskap for om det skulle gå bra med min baby. Så når jeg går gjennom et helt svangerskap og er bekymret for hvordan den ene babyen min blir, så hadde det å gått og vært bekymret for to vært ekstra ille. Så hadde jeg fått velge, hadde jeg ikke villet ha tvillinger. Men blir jeg gravid med det en gang, så får man ta det som det kommer.
sullemor Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Hadde jeg blitt gravid med tvillinger så hadde det gått bra. Jeg hadde ikke fått panikk. Jeg hadde ikke tenkt tanken på abort engang (har sett en del innlegg om folk som tar abort når de får vite at de venter tvillinger).
Gjest Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 tror ikke normalbefolkningen ville tatt abort om de ventet tvillinger akkurat...husker det innlegget, og nesten alle synes jo det var helt sykt
Gjest Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Aller helst ikke, siden vi har to og ønsker oss en til. Men om det skulle skje, så får vi bare ta det som det kommer. Men aller helst ikke! ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Hvis jeg ikke allerede hadde to barn fra før så. Jeg ville heller hatt tvillinger enn to tette. Jeg hadde to forholdsvis tette, 21 mnd mellom og det var ikke morro. Hadde jeg hatt eit valg: Enten tvillinger, eller 4 år mellom.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Skulle jeg fått tvillinger hadde jeg nok ønsket at jeg fikk det først (før evt. andre barn), da dette er svært krevende. Men nå har jeg bare en fra før. Har ikke planlagt å ha mer enn to barn, men er det tvillinger jeg har i magen nå så blir det helt sikkert spennende og kjekt det også. Det er ikke alt man kan kontrollere og dette er en av de situasjonene. Abort hadde aldr vært et alternativ. (Kjenner et par som hadde tre barn fra før. Så ville de ha et barn ti og så fikk de trillinger. Plutselig gikk de fra 3 til 6 barn under 5 år. Travelt.)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Nei. Vi har to fra før, jente og gutt. Jeg er nå gravid med nr 3. Jeg er veldig glad for at det bare bor en liten gutt der inne...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 Nei har to fra før,å håper virkelig ikke det er tvillinger. Men på den andre siden,skjer det så skjer det.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 Nei, takk! Var redd det skulle være mer enn en. En om gangen greier seg lenge for meg.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 Nei! Vil ha mange barn, men helst en om gangen! Blir lettere når det bare en baby å konsentrere seg om gangen:-) Men får jeg tvillinger kommer jeg til å bli like glad for det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå