Dronningen! Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hva mener dere med tynne? Hvor tynn må man være for å falle inn under kategorien deres? (Litt inspirert av et annet innlegg) Det er ikke greit å klage over at mennesker er tykke men hvorfor er det helt husreint å klage på tynne mennesker??
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Ja jeg skjønner ikke hvorfor det er okei å si til noen at "herregud så tynn du er, du burde legge på deg" Jeg har alltid fått høre det. Har spist som en gal, men har så høy forbrenning at jeg legger ikke på meg... Det kan faktisk bryte ned selvtilliten til en person helt...
Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Er så enige med dere. Jeg tenker at tykke folk kan slanke seg de. Jeg har til tider slitt enorm bare med å klare å gå opp noen kilo...Det er sannerlig ikke gøy. At man i tillegg skal få komentarer på dette som: hvor tynn du er, nei nå ser du syk ut etc...ja det er vondt det. Folk må nok tenke litt over dette, man går jo ikke bort til en overvektig person å sier "fy flate så tykk du er blitt"... Men når vi "tynne" nå er gravide så blir det noen flotte kg ekstra, nyt det jenter å prøv å beholde noen etterpå
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Og her er det noen beinrangler ser jeg eller rettere sagt pipstilker
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Er tynn som et sugerør selv. Men jeg har ikke unormalt høy forbrenning. De færreste har det. Spiser generelt lite. Har ikke så mye matlyst. Spiser kanskje ei skive på morgenen med en kaffekopp. En til lunsj og en relativt god middag. En tre fire sjokoladebiter til kvelds. Har regnet litt på det. Hvis jeg ikke spiste sjokoladen på kvelden, ligger jeg langt under 2000 kcal per dag. Derfor er jeg tynn!
Dronningen! Skrevet 27. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2008 Og hva gir deg rett til å sette kallenavn på andre mennesker? Det ville faktisk ikke falle meg inn å kalle overvektige mennesker noe annet enn navnet deres...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Det er ikke greit å kommentere at folk ser sykelig tynne ut ellers sånt. Men, om vi liker det eller ikke, kommer det vel litt av at det er greit, nei ikke bare greit, men "riktig" å være tynn -gjerne så tynn som mulig. Man blir liksom ikke sett som syk om man er tynn, men om man derimot er overvektig er det "tydelig" at personen har et problem. Er mann tynn ligner man på modellene og skuespillerne i bladene og på TV. Da er man sånn som man "skal" se ut. Det er nesten umulig å si utenifra om en person er naturlig slank eller anorektisk, derfo har man vel bare lett for å tenke "stakkars" når man ser noen som har utstikkende kravebein, ribbein, knær og innhulte kinn...
malingus Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Feil feil feil! Tynne folk er like ofte tykke på innsiden (les boldårene dine) som andre! Så jeg vil ikke anbefale deg å spise hva du vil hele tiden!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 og da er jeg med mine 64kg tjukkas ja den var god he he ler
malingus Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Friske mennesker, uten helseproblemer ellers psykiske issues, uavhengi av vekt, gjør ikke det! Jeg veier 10 kilo mer enn jeg "burde", men jeg teller da ikke kalorier! Er du gal!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Det meste av livet har jeg vært normalvektig, så jeg har aldri hatt problemer med overvekt. MEN jeg hadde en periode hvor vekten bare gikk nedover, og jeg følte jeg ikke klarte å stoppe vektnedgangen. Dette var ikke trivelig i det hele tatt, og jeg gikk ned i vekt pga store psykiske belastninger(altså ikke sykdom og ikke anorexia). Det jeg opplevde da jeg var på det tynneste, var at det virket som om det var lov å si hva som helst om vekten min, og hva som helst om alle bein som stakk ut. Jeg prøvde jo hele tiden å gå opp i vekt, men det tok så himla lang tid. Jeg tror det bunner i misunnelse. Når en ser på modeller/idealer om du vil, i moteverdenen osv, så ser en jo liksom hvordan en er forventet å være, og at da er en perfekt i manges øyner, dersom man er slank. Og når en er perfekt, så er det vel regnet med at en tåler litt kommentarer også. Dette ble litt rotete forklart, men håper litt av meningen min kommer frem. Ingen ville finne på å kommentere noen med overvekt på samme måten, for det er jo ikke det ideelle samfunnet har lagt opp til og det er på en måte litt synd på de som sliter med vekten den veien. For de er jo langt fra idealet, på en måte.
malingus Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Det er synd på folk som sliter med vekten, om det er den ene eller den andre veien. Men det er ikke greit si hva man vil til personen om vekta, nei!
malingus Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 Og tror du ikke tynne mennesker teller kalorier? Maaaange mennesker som aldri kan bli tynne nok! Det er de som i tilfellet er de store kalori-tellerne!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 Nei, det var vel det jeg ville ha frem. Jeg syns ikke det var moro i det hele tatt å få kommentarer, for jeg likte ikke meg selv i den syltynne perioden. Og å da få negative kommentarer om ryggraden som viste, ribbeina som kunne telles osv, såret mye. Jeg syns det var ekkelt for det var lite jeg kunne gjøre med det der og da, likevel. Jeg syns jeg var langt fra "perfekt". Og hver og en har sin vekt, og bærer sine kg som de gjør. Hva de velger å gjøre med det, er deres sak. Slik som det var for meg, som slet med å komme opp i vekt igjen. Jeg trengte ikke kommentarer, og det regner jeg ikke med at andre gjør heller.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 Går man inn i jeans med 26 tommer rundt livet er man for tynn.. Har man mistet rompeballene er man for tynn.. Så ei i svømmehallen som var så tynn at rompeballene ikke dekket r.hullet, du så rett "inn", det så ikke ut! Kan man se skjelettet stikke ut både her og der er man for tynn... Begynner du å bli innhul i ansiktet og i maven, vel da er du anorektisk..
malingus Skrevet 27. august 2008 #17 Skrevet 27. august 2008 Jo, men det er jo det jeg mener! Det er ikke greit å kommentere andres kropp uansett. Samma om du er for tynn eller for tykk. Det sårer når noen kommenterer noe ved deg negativt. Det være seg utseende eller personlighet. Særlig personlighet da, fordet er ikke alltid så lett å gjøre noe med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå