ehtaner84 Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 hva bruker dere? frosne eller ferske grønnsaker ? hva er ulempen med frosne?
melkekua™ Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Bruker begge deler! Kanskje grønnsakene mister litt viktige stoffer ved å bli frosset.....???
Sivalur Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Nei det gjør de faktisk ikke. Faktisk så er det motsatt. Frosne grønnsaker inneholder flere av de viktige stoffene enn ferske. Dette skyldes at de frosne grønnsakene fryses når de er nyplukket, og da blir de viktige stoffene bevart. Mens 'ferske' grønnsaker kan gjerne ligge flere dager før de blir brukt i matlaging, og da svinner de viktige stoffene bort sakte men sikkert. Når det er sagt så bruker vi stort sett ferske grønnsaker selv... vet ikke helt hvorfor egentlig..
Shabby Cheap Chic Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Bruker mest ferske.. Men har hørt at man ska bruke litt av hvert slag..
ehtaner84 Skrevet 27. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2008 kjøpte ferske i går, og det er sinnsykt dyrt! tar sikkert et par dager før de blir brukt også. og da er de plutselig for gamle. tror jeg holder meg til frosne fra nå av. men, jeg kjøper ferske til tullemor, når jeg lager hennes middager.
La Perla Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Alltid ferske bortsett fra hakketspinat og grønne erter, de har vi ofte frosne. Grunnen til at vi bruker ferske grønnsaker er at de frosne blir så vasne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå