Karisma78 Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Er gravid i uke 18, jobber i fysisk tungt yrke, prøvetid på halvt år, fortsatt 14 dager til prøvetid er over. Har etter mye om og men funnet ut at det er på tide og trappe ned på arbeidsmengden av div årsaker. Alene med jente på 5 pga far ukependler, mye tunge løft, gåing i vernesko på betonggulv, begynner og merke bekken osv. Hadde en samtale med arbeidsgiver mandag, før legetime denne uka, om hva som passer best for alle parter. Da kom det frem at bedriften kanskje må nedbemanne pga kostnader, og da jeg er siste ansatt sier det seg selv hva som skjer.. De hadde styremøte mandag da bla dette ble drøftet. Skal så ha ledermøte i bedriften, og finne ut hva som må gjøres. Jeg har fortsatt ikke hørt noe. Sjefen vil beholde meg, er mye som skjer der, utbygging iløpet av en to-årsperiode, som vil gjøre at det er "bruk" for meg etter endt fødselspermisjon. Vi snakket "rett fra levra" om lønnsomhetetn vedrørende det ene og det andre.. Etter nok en natt uten søvn, så dro jeg ikke på jobb idag. Har fått legetime på fredag. Hva mener dere? Hva bør jeg gjøre fremover? Kan jeg få aktiv sykemelding? "Sparer" jo bedriften. Og jeg har en sterk eierskapsfølelse, og vil ikke slutte!! Store mulighetr for meg der mtp utbygging osv. Men er nå skikkelig redd for hva som skjer hvis jeg står uten jobb, økonomisk ikke minst? Ble noe rotete dette, men hjelp? Anyone? Tips\råd mottas!!
Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Vel, om du blir sykemeldt har de vel ikke lov til å si deg opp før du er tilbake i arbeid. Så da er jo permisjonspengene "reddet". Hvorvidt du velger aktiv eller vanlig sykemelding må vel nesten bli opp til deg og legen å avgjøre ut ifra hvor mye arbeid du er i stand til å gjøre...
Karisma78 Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Takk for svar, det er akkurat det jeg tenker også.. Men har helt angst for å bli gående her hjemme, trives utrolig godt på jobben! Er nok ikke noe særlig tilrettelegging som kan gjøres der, men det som er så jeg for meg at jeg kan fritas for de tyngste løftene, ta meg pauser etter behov, og gå hjem når jeg må.. Kanskje de andre skjønner det bedre også hvis jeg er aktivt sykemeldt.. Er bare menn der, og liksom ikke plassen og snakke om vondtene sine. Alltid noe og bevise på en måte da både de ansatte og de fleste kunder er menn.. Spent på hva legen sier altså. Men er jo bare jeg som kan ta vare på meg, og slik det har vært har det nok desverre gått utover 5 åring vår litt for mye negativt desverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå