Gjest Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Var forkjøla forrige helg, men det gikk over ila. et par dager. Fortsatte å være tett i nesen (og er det enda). Nå har jeg vært utrolig øm fra ganen og opp til panna et par dager, og i tillegg hatt en hodepine fra helvete. Jeg kan ikke snu på hodet eller bøye meg fremover uten at det "skyter" vondt ut i hele hodet, fra nakken til tinningene. Har ikke feber eller noe, så lurer på om det allikevel kan være bihulebetennelse. Også lurer jeg på hvor lenge det varer sånn ca, når jeg bare lar det gå sin gang uten å ta pencillin. Noen som har hatt det og kjenner seg igjen??
Smule78 Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Høres da mistenkelig ut som bihulene ja : ) ta deg en tur til homeopat eller akupunktør, de kan ta det uten medisiner!
Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Er ikke sånn prinsipielt imot medisiner, men føler meg ofte så dum når jeg ringer legekontoret med litt sånn "vage" symptomer. Snørrete og vondt i hodet liksom ... det høres jo ikke så alvorlig ut. Legen min er utdannet til å bruke akupunktur i behandlingen, så kanskje jeg skal ringe dem og bestille en time allikevel da...
gutteklubben grei Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Prøv å ta paracet for smertene en dag eller to, og skyll nesa med masse saltvann, du får kjøpt flasker med saltvannskylling på apoteket. Skyll flere ganger om dagen...Det gjorde at jeg slapp pencillin sist gang ;-)
AS3* Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Du har nok bihulebetennelse, ja. Og når du først er på apoteket kjøper du et sånt "nesehorn" som er til å skylle store mengder saltvann gjennom nesa. Det er ekkelt, men effektivt. Og kjøp skikkelig nesespray (med xylometazolin) som du bruker etter skylling. Legen din kan også skrive ut noe som heter rinexin (men det skal ikke brukes ved graviditet/amming) som er slimhinneavsvellende og lindrer veldig. Da kan du slippe antibiotika. Antibiotika kommer uansett dårlig til, så det har ofte skuffende effekt.
svanemamma Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Huffda, snuppa! Hørtes ikke noe særlig ut. Kan deg dessverre ikke svare på om det er bihulebetennelse du har, men vil sende deg en stor klem!! Masse god bedring :0) !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå