Gå til innhold

Noen som drikker kaffe daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i full jobb helt til nå i det siste. Og jeg har vært så slapp og sliten mye av tiden, derfor har jeg vært avhengig av en kopp kaffe hver morgen for å fungere.... Vet man helst ikke skal få i seg for mye koffein - men er det sån at babyen kan bli avhengig av koffein?

Nå har jeg begrenset inntaket med kun en kopp om dagen - kanskje to av og til....

Fikk plutselig litt dårlig samvittighet.....

Og kan man drikke kaffe når man ammer (vil koffeinet gå over i morsmelken)?

Hilsen 2. gangsfødende med dårlig hukommelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har drukket kaffe gjennom hele svangerskapet, ofte 2 kopper om dagen, men ikke mer enn det.

Ut ifra hva jeg husker har ikke dette noe å si men man bør ikke drikke ubegrensede mengder. Innen svangerskapsuke 12 har forskere påvist økt abortfare hos gravide som drikker mer enn 5 kopper dagen, men dette gjelder jo ikke oss som har kommet lenger, og som langt ifra drikker så mye.

Koffein kan vel gå over i morsmelk men et par kopper om dagen har ingenting å si. Husker at jeg sist var så tørst hele tiden mens jeg ammet at kaffe faktisk ikke fristet så veldig.

Skrevet

Jepp, drikker kaffe daglig. Ca 2 kopper. Avhengig...Men drakk ikke i begynnelsen av svangerskapet da jeg var saa kvalm

Skrevet

Drikker ikke mye kaffe til vanlig men nå smaker det meg utrolig godt..... drikker 3-4 kopper pulverkaffe hver dag og har ikke dårlig samvittighet....og koser meg med sjokolade ved siden av.....

Skrevet

Jepp...melder meg inn i kaffikjærringklubben:p

Skrevet

Kaffe må man ha, så jeg har ikke avstått fra den gleden i hverdagen!!

Skrevet

Jeg må ha en kopp hver dag til frokost ellers får jeg vondt i hodet :P

Skrevet

Hei, jeg må også starte dagen med en kopp kaffe for å slippe hodepine. Det hender jeg tar en kopp til i løpet av dagen, men har ikke dårlig samvittighet for det.

Drakk kaffe i mitt forrige svangerskap også, og det gikk så fint, atte!

Skrevet

er nok en av "kaffesynderene" jeg også:P

Hadde også dårlig samvittighet for dette, men alt inntil 3 kopper daglig er helt ok...

Dette gjelder jo like mye cola, pepsi og te har jeg lest

Legen min sa at det er mye verre å drikke pepsi max eller cola light(søtningsstoffer, koffein++) Så trøster meg med det:)

Skrevet

drikker kaffe, men ikke alltid hver dag... noen dager 3 kopper. er det ikke sånn at kaffe er greit med måte da? mente å ha lest max 3 kp pr dag eller noe. jeg drikker i alle fall kaffe når jeg har lyst på det! men jeg trenger selskap til kaffekoppen min da.... lager veldig sjelden kaffe til bare meg selv.

Skrevet

Jeg drikker 1-2 kopper kaffe så og si daglig,uten dårlig samvittighet..

To kopper går helt fint,men drikker man feks cola eller te eller andre drikker med koffein,bør man drikke mindre kaffe.

Altså,drikker man en halv liter cola,drikk kun en kopp kaffe,drikker man et par kopper te,drikk kun en kopp kaffe ect..

Det er iallefall det jeg har hørt,men uansett....ingen grunn til hysteri!

Kaffe er forresten fullt av antioksydanter. ;)

Skrevet

Jeg drikker 1 iskaffe for dagen nå, men bare de siste 2 ukene jeg har fått "dilla" på d... før d så har jeg ikke drukket en skvett kaffe..men mye pepsi max...(mtp koffein) men ikke mer enn 1,5 flaske t dagen da.. selv om d kanskje er litt mye:p

Skrevet

Kaffe må jeg ha:) Har prøvd å kutte ned helt på det, men går rundt i min egen lille verden og leengter etter kaffe eller noe form for koffein helt til jeg får en liten dose. Ja, jeg er altfor avhengig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...