Gjest Zima *pergo* Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Men hva om noen vil bytte de? De får liksom ikke gjort det i desember når dere har kjøpt gaver nå.. Ting dere kjøper på salg nå f.eks, som ikke faller i smak, kanskje er for lite etc.. Hva gjør dere med sånt? Det er litt kjipt.. Og blir ikke julen veldig kjedelig når den har vart fra august - des?
Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Artig, spurte om akkurat det samme under et annet innlegg.
Hibbel Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 En bytter da ikke julegaver? Er en usikker om gaven faller i smak gir en gavekort istedet!? Evt klag til den du fikk gaven fra- jeg tar gjerne tilbake gaven og gir de penger istedet..... Nå skal det være sagt at vi ikkje bruker så fryktelig mye penger på gavene ( 200 til tanter og onkler, 2-500 til tante- onkel barn) Kjøper julegaver tidlig (begynner ikke i aug, men okt nov) fordi da får jeg spredd utgiiftene litt og har penger etter jul til å handle på salg! hehe Det er iallefall planen da....
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jeg vil gjerne kjøpe gaver nå så vi får fordelt utgiftene litt utover. Jeg har alltid passet på at alle kan bytte gavene sine, men i år skal vi ikke kjøpe til like mange og da blir det fort litt lettere. Skal kjøpe mest til barn og da tenker jeg kjøpe ting de ikke visste at de ønsket seg (foreldrene er lei leker, så vi skal tenke litt nytt) og da blir ikke bytting noe stort tema. Ellers er det jo mange som handler ting i utlandet og på nettet jul og da er det også vanskelig å bytte. Føler jeg kjenner de jeg skal handle til såpass godt at jeg ikke kan gjøre for store feilgrep! jeg elsker jula så at den starter i august/september med litt gaveshopping er bare hyggelig!
PopUp Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Selvom jeg begynner å kjøpe julegaver i september (som faktisk er like rundt hjørnet), varer ikke jula fra september til desember for det ;o) Jeg vil spre utgiftene litt, også jobber jeg HELE desember, så det blir ikke noe koselig uansett å handle i desember..... Kjøper ting jeg vet enten kan byttes eller som ikke kommer til å byttes ;o) (er mye basisvarer i butikkene som kan bytter såpass lenge etter kjøp!!)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 "en bytter da ikke julegaver"? Er du festlig? 3. juledag er jo den store byttedagen. Er det noe man IKKE gjør så er det jo å klage til den en har fått det av (*er det mulig*) for å få penger i stedet. En kan jo like fint spre utgiftene ved å sette av litt penger hver mnd.
Gjest Zima *pergo* Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Bytter man ikke julegaver? Det gjør jeg hvert år, enten er ting for stort eller for smått eller støgt.
Joikaboll@ Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Jeg er ferdig med alle julegavene så nær som til mine egne barn. Syntes det er godt å bare rusle rundt i julegatene og kose oss uten å måtte stresse med julegaver. Sparer selvsagt julegavehandelen til barna til desembermnd. I desember koser vi oss med å pakke inn julegavene vi kjøpte i sommer. Syntes også det er greit slik økonomisk, slipper å blakke oss helt i desember. Og bytte, jeg sørger for å kjøpe gaver som ikke blir bytta ;o)
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Kjøper bare ett par julegaver - velvære produkter til oldeforeldre. Lager julegaver. Og har alltid fått god respons på det. Ullgensere, sokker, luer o.s.v kommer alltid godt med.
PopUp Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Jeg har ikke sagt at man ikke bytter julegaver, men jeg pleier å kjøpe ting som *spa *gavekort på diverse *noe vedkommende samler på (som er basisvarer i butikk, så det går an å bytte) *noe personlig (som ting som er laget til vedkommende) *hudpleie etc etc
Joikaboll@ Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Det er da man safer gaver med å handle på monogramservice.no
RachaelRay Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Hvis jeg skulle kjøpe alle gavene i desember, ble det ingen trivelig jul her i alle fall. Har omtrent 50 stk å gi gave til - inkl. barnas venner. Og når jeg handler gaver, kjøper jeg ting jeg er sikker på ikke må byttes. Sengetøy, hobbyting, spill, oppgavehefter/bøker, ting jeg vet de samler på (bestikk o.l) - og gir jeg klær forsikrer jeg meg om at det er nøytrale klær, og store nok selv om det går noen mnd. Men så lager jeg mye av gavene selv også da, og da får jeg jo spredt utgiftene utover hele året, og mange blir glad for hjemmelagde gaver :-)
Turid Laila Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Fordi jeg ikke gidder å lete i en halvtime etter parkeringsplass, og deretter gå slalom mellom alle de sure menneskene som har dratt med seg slitne og sutrete unger ut på shopping. Dessuten slipper jeg lange køer og opplever dessuten bedre service fra de ansatte i butikken i disse tider, enn i desember. Og handler man på nettet er det greit å bestille i god tid, for posten har jo også mer å gjøre nærmere jul...
Gjest Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 i år , er det to grunner_ 1. fordi vi ksl atil Barcelona, og da kan vi finne andre ting enn det som er her hjemme. og noe av et vi skl agi bort er billiger epå taxfree, så da benytter jeg med av sjangsen nå penger spart er penger tjent:) 2. fordi jeg ønsker å være ferdig med de utgiftene til desember så vi for en gang skyld kan nyte å ha litt ekstra penger. halv skatt og en god og stor julebonus sommin kjære pleier å få ( som alltid bare går bort i alt julemas og regninger vi ellers ikke hadde hatt nok penger til). så derfor er målet å få handlet inn noen hver mnd, så vi slipper det i desember- så vi kan ha litt ekstra god råd ( babyen i magen må jo ha en del også, og så kan vi gi hverandre ordentlige julegaver å år). Vi klarer ikke bare å legge av penger, så vi må handle gaver i stedet for.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 "Safer"? Monogramservice? Det er jo det verste. Og kan i allefall ikke byttes. Lys og servietter? Folk gir så rare ting i gave. Hva er det med disse lysene og serviettene som alle skal gi? *grøsser*
PopUp Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 Forbruksvarer ;o) Gir det ikke selv og håper ikke jeg får det, men den eldre garde er jo glad i lys og servietter ;o)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #17 Skrevet 27. august 2008 Jeg har begynt nå for å spre utgiftene, og tiden det tar å handle. De jeg har kjøpt til nå bor i et annet land og får derfor ikke byttet uansett. Og jeg har kun kjøpt "safe" ting. Resten venter jeg med til oktober og november - da får de byttet (det pleier ikke være aktuelt) om de vil etter jul. Jula blir ikke kjedelig om jeg slipper handlemaset i desember. Tvert imot. Hvert år har jeg som mål å være ferdig med gavene senest 30 november - slik at jeg kan benytte julemåneden til å kose meg med baking, vasking og innpakning (den sparer jeg til da) uten stress. Vår familie bruker dessuten å utveksle ønskelister ungene imellom, så jeg vet hva de øsnker seg og hvilken str etc. Om jeg handler noe, så sender jeg bare en sms til de andre listen er delt ut til og forteller at det er "opptatt"
Prinsemamma24 Skrevet 27. august 2008 #18 Skrevet 27. august 2008 kjøper det nå da det er for ukoselig i desember med så mye folk. også er det hyggelig å nyte julestemningen uten å ha så mye å kjøpe. vi har også aktivitetskalender i desember, hvor vi feks aker, baker pepperkaker, pakke inn gaver, besøke diverse folk etc, blir lite tid til det med shopping. og husk at det er ikke det du kjøper som er julete, det er å pakke inn og stemningen i butikken, altså føles det som om man handler bursdagsgaver. et godt tips er også at det er mer å velge i før julevarene kommer, så lettere å finne noe. sørger for at alt kan byttes, de er veldig fleksible i de fleste butikker.
*Anonymus Maximalus* Skrevet 27. august 2008 #19 Skrevet 27. august 2008 Det er mange grunner til at jeg begynner tidlig med gavene. Her har vi et kott som vi legger gaver på, kjøper ting vi kommer over gjennom hele året og putter inn der, så når noen har bursdag eller det nærmer seg jul, så finner vi en gave der som passer til mottaker. Jeg kjenner de jeg gir gave til såpass godt, så vet hva de ønsker seg. Så på denne måten får vi fordelt utgiftene, jeg slipper å stresse i desember med gaver, da kan jeg heller være hjemme og gjøre koselige juleaktiviteter med barna.
It's all about me Skrevet 27. august 2008 #20 Skrevet 27. august 2008 Er det noen som vil bytte gavene jeg gir er det helt greit, men det får også bli mottaker sitt problem. Jeg gidder da ikke bruke dobbelt så mye penger og tre ganger så mye stress ved å kjøpe alt i desember for at noen skal ha mulighet til å kanskje bytte enklest mulig. Det er da ikke det jula dreier seg om.
melkekua™ Skrevet 27. august 2008 #21 Skrevet 27. august 2008 Tanken som teller mener nå jeg ) Og så lenge ungene får en flott julestemning og gaver de har ønsket seg så spiller det vel ingen trille hva jeg får! Får man lys osv så er det vel ikke verdens undergang. Ikker sikkert alle er like flinke å finne gaver, men de har da gjort et forsøk! Jula har blitt så jævla materialistisk!
Gjest Zima *pergo* Skrevet 27. august 2008 #22 Skrevet 27. august 2008 Men la oss ta ett eksempel da Jenta mi brukte lenge 74, det vet alle. Hvis jeg får masse klær i strl. 74 til jul som er kjøpt nå får jeg ikke byttet, og da har jeg masse for lite , siden hun bruker 86 nå
Joikaboll@ Skrevet 27. august 2008 #23 Skrevet 27. august 2008 Et badehåndkle med navn må jo være greit til barnas gymtimer skulle en tro? Jeg syntes hvertfall det er veldig praktisk. Lys og servietter syntes jeg er helt greit å få, forbruksvarer. Den beste julegaven jeg kan få er en ask full med forbruksvarer, et år ønsket jeg meg en bukett med oppvaskbørster av mannen. Jeg liker å handle det jeg trenger/ønsker meg selv, så derfor setter jeg størst pris på forbruksvarer. Jeg vil heller få en pall med dasspapir fremfor klær til meg selv. Samme til unga, ønsker dem ullklær, strømpebukser, leiker, votter, fremfor å ende opp med et hav av klær jeg syntes er støgge.
Joikaboll@ Skrevet 27. august 2008 #24 Skrevet 27. august 2008 Alle veit jo at barn vokser og at det er en annen årstid til jul enn nå. Så om du hadde fått en reima fleecedress i str 86 til jul som var kjøpt på tilbud nå, ville du ikke hvert fornøyd? Fordi du ikke har mulighet til å bytte den.
Turid Laila Skrevet 27. august 2008 #25 Skrevet 27. august 2008 De fleste vet jo at unger vokser og klarer å tenke såpass langt at det er greit å kjøpe en str. større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå