Gå til innhold

Sykmeldt pga kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg kommer akkurat fra legen nå, og har fått beskjed om å ta det med ro pga mye og vonde kynnere. Så hun sykmeldte meg fullt i 2 uker foreløpig. Litt kjedelig syns jeg da, siden jeg hadde håpet på å jobbe frem til permisjon.

Er det flere som er sykmeldt pga dette? Og er det noen som har vært og kommet ut i jobb igjen etter en stund? Eller må jeg belage meg på å være hjemme en stund utover nå?

Takker for mange svar.

Er forresten bare 24 uker på vei, så er jo litt tidlig hvis det skulle sette i gang noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er også sykemeldt, men ikke pga kynnere. Men de siste dagene synes jeg også at kynnerne har blitt veldig hyppige og ganske så kraftige. Blir ganske bekymret over dette og skal heldig vis til jordmor på fredag. Jeg er 23+4 i dag. Klarer ikke å huske at jeg hadde så mye kynnere med nr 1,men har hørt at de blir mer framtredene ved andre (eller tredje) svangerskap for kroppen er mer forberedt på hva som skal skje. Blir varm og rød i kinnene når de kommer og magen blir hard og spent.

Skrevet

Hei

Jeg har også vonde kynnere, men dette kommer av tidligere keisersnitt.

tok keisersnitt sist, og da ble jeg sydd for stramt, og med en sene sydd fast i arret.

dette fører til at jeg har vondt ved kynnere, men ikke i magen.

er ikke sykemeldt, men fikk beskjed om at ble det verre måtte jeg ut i sykemelding.

Kos deg hjemme og slapp masse av.

ha en fin dag, klems

Skrevet

Jeg har vært plaget med masse kynnere siden uke 16-17, og i det siste har de også vært veldig kraftige og vonde. Det ble så ille at jeg måtte inn på Rikshospitalet for å undersøke om det var rier eller ikke. Det var ved ultralyd ingen tegn til at livmorhalsen var åpen, kort eller noe som skulle tilsi tidlig fødsel. Legen sa da at så lenge det ikke gjorde vondere, var det mao ikke farlig. Jeg ble ikke sykmeldt.

Hvorvidt jeg burde sykmeldes, tenkte jeg å finne litt ut av selv. Er på jobb i dag og ser hvordan det går. Blir det ille, tror jeg at jeg ringer legen min.

Skrevet

Da får jeg bare ta det med ro et par uker og se hvordan det går. Er ikke helt vant til å gå hjemme. Det er jo så stille, med begge jentene i barnehagen. Men jeg får jo bare nyte det mens jeg kan.

Lykke til dere andre også.

Skrevet

Jeg er også plaget med kynnere når jeg er på jobb. Ikke så mye hjemme, i og med at jeg har en jobb hvor jeg går og står mye. Men hverken legen eller jeg ville sykmelde meg hundre prosent enda. Det er plagsomt, men ikke direkte smertefullt. Så jeg prøver å holde ut en stund til.

Merker mye mere til kynnerne (og mye tidligere) enn forige svangerskap, noe som visstnok er helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...