Gå til innhold

Hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere til legen?

Jeg føler at jeg renner ned dørene der egentlig. Kommer fra en familie som så og si aldri går til legen, mens jeg er vel nesten hypokonder i forhold, og de sier at jeg går for mye. Vet at jeg ikke burde bry meg, men ja... Må snart til legen igjen.. Og har ikke lyst og renne ned dørene der. Hehe. Så er nysgjerrig på hva andre gjør.. :)

Jeg bytta fastlege i vår. på meg og sønnen. Siden mai har jeg vært hos legen 3ganger for meg, (halsbetennelse, migrene, og kneet mitt) har vært 2 ganger i sommer i for sønnen min, (1gang tråkket han på en spiker, inn for og sjekke, så har han og trynet på sykkel, og for og sjekke) Føler at dette er nødvendige ganger, men det syns ikke familien min, stort tull sier de. Og da kommer tankene snikende.. :o Er jeg der mye? Må nemlig snart igjen, for har et brett ppiller igjen, og vil bytte til noe annet.. Ikke lett dette.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bedre med for mye enn for lite. Jeg liker å ha kontroll over kroppen min og vite hva som foregår :o)

Skrevet

Nja, nå er jeg i grunnen typen som samler opp litt før tråkker ned dørene. Jeg var jo ikke tilstedet og kunne vurdere behovene dine or å dra til legen, men halsbetennelse ligenede greier drar jeg ikke til legen med med mindre det skulle gått over flere uker og bare blitt værre. Hadde barnet mitt trynet på sykkel hadde jeg heller ikke kjørt til legen med mindre det såg ut som noe i ansiktet var ommøblert, knekt eller jeg hadde misstanke om at det hadde gått ut over hjernen.

Skrevet

Vi får vanligvis frikort i januar hvert år, og det sier vel sitt;)

Skrevet

vel, nå er jeg en av disse forferdelige menneskene som trenger medisiner for å leve...jeg er hos legen ca 1 gang i mnd. Noen ganger hver uke, andre ganger annenhver månde

Skrevet

Jeg er gravid med nr 3 - komplisert svangerskap, så ja, jeg har vært der mye i det siste, nesten annenhver uke faktisk.

Når jeg ikke er gravid, er jeg ofte hos fastlegen 3-4 ganger per år likevel, i tillegg går jeg til diverse spesialister for oppfølging pga det er nødvendig pga min helsetilstand.

Har egen lege til ungene, og går dit når det er nødvendig. Ellers har jeg vært på legevakten med ungene også gjentatte ganger i løpet av siste året. Fall med behov for å sy, øyeverk, fall behov for å sy, akutt diare osv.

Synes det er helt greit å bruke legene mye. Faktisk noe vi betaler skatt for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...