Gå til innhold

Er jeg urimelig nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 7. oktober. Det er midt i rypejakta, og mannen min pleier å reise til Nordtrøndelag (80 mil fra der vi bor). Det er ikke mobildekning der han går. Jeg har derfor satt pris på at han etterhvert har bestemt seg for å ikke reise før babyen er født. Men i går fikk jeg en vond følelse da jeg hørte han avtale å reise i slutten av oktober.

For meg er det vanskelig å planlegge noenting som helst før jeg vet hvordan fødsel og barseltid forløper.Så jeg er kanskje urimelig hvis jeg viser at jeg synes han bør vente med den slags planer?

Vil jo være grei, men nå er jeg sint likevel....hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det skulle være behov for det, så tror jeg nok mannen din avlyser hele rypejakten før du rekker å summe deg! Jeg ville nok bare latt ham planlegge alt han ville, så blir det kanskje litt lettere å holde ut med "oss-gravide".

Men kanskje si til han at HVIS babyen ikke kommer til termin, eller HVIS du skulle få en fødselsdepresjon, så tror du at du kunne trenge at han var hjemme en stund etter fødslen. Men skynt deg å sleng på: Men det skjer sikkert ikke, skal se du får en fin rypejakt;)

HUSK: et stort oppriktig smil!)

Dessuten vil jeg faktisk tro at når den tid kommer så vil du sette utrolig pris på litt tid alene med bare deg og barnet.

Skrevet

Tusen takk for klare tanker, tullemor! Er redd det kan bli et litt falskt smil, men jeg skal prøve. Vet jo at menn blir veldig greie når de får lov å være litt gutter innimellom. Bare at de kan være litt umodne i planleggingen av disse guttetingene.....

Skrevet

umodene ja det er ihvertfall helt sikkert!

med første mann ville samboer på guttetur helgen før termin (jeg hadde regnet meg frem til 4. og ul sa 13). Da sa jeg bare: "Det høres jo kjempe gøy ut vennen, men kanskje du ikke bør binde deg 100% opp til noe i tilfelle jeg føder i løpet av helgen. Det er jo så nærme termin (13.). det er jo dumt å måtte betale masse penger for en tur du må avbryte eller ikke kan reise på." Han og kammeratene planla og gledet seg som noen fjortiser... he, he;) For det var jo så liten sjans for at jeg skulle føde akkurat da mente de på;)

Selvsagt endte det med at jeg fødte den 4. og jeg var forberedt på å være alene den helgen og begynte å glede meg. Jeg var jo så sliten etter fødsel og besøk, at det hørtes deilig ut å bare kunne konsentrere meg om tulla alene. Men sambo ville plutselig ikke reise alikevel han:) Så her var det voldom snu reaksjon. Og jeg kunne liksom ikke tvinge han heller.

Men vi koste oss noe veldig den helgen bare oss 3;)

Skrevet

Han var forresten fornuftig nok til å ta forbehold om fødsel, så ingengting var forhåndsbetalt, og bestilt på han sine vegne... ;)

Skrevet

hehe.... disse mennene er ikke helt seg selv i de ukene jakta pågår for fullt:) her selv en som skynta seg å regne ut om det kræsja med jakta når vi fant ut at vi var gravid:)

skjønner følelsen dere har jenter. samboeren min jobber 3 timer fra der vi bor, så jeg er litt nervøs for at fødselen skal starte når han er på jobb. men har har spart 14 dager ferie som han skal ta ut en uke før og en uke etter termin, så krysser fingrene!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig. Mannen min er en "svoren" jeger, men avlyste all jakt i fjor da jeg var svanger på det siste. Det gjorde han uten at jeg bad han om det. Syns menn er jævlig barnslige og selvopptatte,dersom de ikke skjønner selv hvordan de skal prioritere!

Skrevet

herremin, er det i det hele tatt noe å spørre om!??? selvfølgelig er du ikke urimelig, jeg hadde flydd i flint om det var min gubbe som planla noe sånnt..man vet jo aldri hvordan en fødsel og tiden etter forløper seg..

jakt er hvert år... ikke vet jeg, men jeg tviler på at du føder en unge hvert år...

hvor i all verden ligger prioriteringene til folk??? helt sjokkert jeg..

Skrevet

Takk, i grevens tid til å få mannen min skikkelig skamaktivert:-)

Han reiser kun dersom jeg kan tenke meg litt tid uten han etter de 14 dagene sammen hjemme etter fødselen.

Så bra med input fra andre kvinner!

Skrevet

Eg synest ikke du er urimelig! Langt ifra!

Mannen din burde jo skjønne det. Eg er akkurat sånn eg og!

Samboeren min pleier være borte annenhver helg pga samvær med ungen sin, og eg har spurt om han i slutten av okt begynnelsen av nov kan være hjemme i de helgene til hun er fødd.. (Er fare for at eg kommer til å føde før tiden har termin 18 nov) For visst fødselen starter når han er borte så rekker han aldri opp igjen til hun er ute. det er snakk om et par timers kjøring der han er. har en unge fra før og, så eg kan lixom ikke stresse både med ungen samtidig som eg da har rier og sikkert er nokså stresset fra før. (første fødsel gikk VELDIG fort)

Han var veldig negativ til det og viste ik litt forståelse til det... Så eg ble ganske sinna på han..

Håper han ombestemmer seg når det nærmer seg, og faktisk skjønner hvorfor eg vil ha han hjemme til hun er kommet ut.. Vil jo ikke føde alene, selv om eg sikkert hadde klart det fint..

Kvir meg til hver helg han reiser bort, for er jo redd for at noe skal skje.. Og han har faktisk gitt faen en gang når eg fikk blødninger når han var borte, så derfor er eg vel xtra irritert nå når han ikke vil være hjemme de helgene rundt termin..

Tror det er vanskelig for mannfolk egentlig å skjønne det der.. eller hva vi mener...

Men men.. er vel ikke mening at vi skal skjønne oss på disse mannfolkene hele tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...