Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Bruker ord som: pliiiiiiiiiiiiiz, jepps, jiiisses and on it goes. Hva sier det om personen? Synes det minner om språket til datteren min og hun er 14 år. Prøver å ta henne for det, si at det er dårlig ordforåd osv. Men jeg regner jo med at det går over når hun blir voksen. Men kanskje ikke? Når jeg ser kvinner på nærmere førr, bruke samme sjargong er det kanskej ikke håp? Blir jo helt førtis da...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg er snart førti, og bruker slike uttrykk. Jeg trodde ikke det var aldersgrense på ord og uttrykk. At man gjerne lar være å bruke uttrykkene i annenhver setning når man blir eldre, og gjerne differensierer språket mer etter hvem man snakker med, er en annen sak. Det høres ut som du stiller et retorisk spørsmål når du sier "hva sier det om personen". Men hva mener du det sier om personen?
Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Jeg sier bare JEPP, men det er sikkert fordi jeg er -75 mod. ;p
Gjest Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 det er strengt tatt bare et middel for å kunne kommunisere med sånne småflosete berter som deg anonym....man må fornedre seg litt retorisk og verbalt for å nå fram til de heller tungnemme....men jeg ser du er på hugget og anbefaler deg et lite sjarm-kurs....du er ikke gått ut på dato bare fordi hjernen din er gått i kjærring modus....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Eventyrallis.. Er du tungnem? når skal du lære deg å skrive riktig? Du er kjapt ute med å rette på andre når du går tom for argumenter. For det første skal det være stor forbokstav etter punktum! Småflosete? Hva slags ord er det? Det heter "flåsete". Godt å se at du husker at det heter kjærring og ikke kjerring i alle fall. Og i kunsten å fornedre deg selv, består du med glans faktisk!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Og stor forbskav etter spørsmålstegn. Det gikk litt fort her men det skulle stå: Når skal du lære deg å skrive riktig?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Når du skal rette på andre, bør det du skriver være riktig. Det heter i følge ordlista kjerring og ikke kjærring... kjerring kjerring f1 el. m1 (norr kerling, av karl 'kar') 1 gift kvinne, kone ha k- og unger å forsørge / k-a på garden / eldre kvinne det kom to k-er nedover veien / komme som julekvelden på k-a komme brått på / være (som) k-a mot strømmen egensindig, gjenstridig 2 neds: feig, stakkarslig mann 3 i uttr reise k-a komme sterkt igjen etter en dårlig prestasjon
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Ja gjør det, kjerring;) Jeg har alltid ment at det het kjerring, og måtte jo bare sjekke det. Google "ordliste" så kommer det opp en fin elektronisk en:) Men skjønner jo innlegget ditt, jeg tror jeg har en eller annen nevrose når det gjelder skrivefeil, selv om jeg prøver så godt jeg kan å overse det her inne... Men o/å feil, som i flåsete irriterer meg. For/får, lov/låv godt/gått, ordene får jo en helt annen mening...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Enig. Synes det er verst med dette fjortisspråket hos godt voksne damer. Man virker ikke "ung" fordi om man bruker en slik sjargong. Blir krampaktig etter min mening. Ikke stort bedre enn helbleiket hår og fjortissklær for å virke "yngre". Når de i tillegg skal peke på andres skrivefeil i "kampens" hete, blir det veldig teit og umodent.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Hehe, nå er jeg godt voksen, men prøver å styre unna azz, koz, klemz o.l. Helbleika hår har jeg heldigvis aldri hatt, øyenbryna mine er på plass, og fjortisklær og bare mager er for fjortiser... Men enkelte ganger *må* jeg bare kommentere skrivefeil, men helst hvis noen retter, og det fortsatt er feil, eller de retter på ting som utgangspunktet var riktig... Selv om jeg som sagt er nevrotisk når det gjelder skrivefeil. Jada, jeg skjønner at det kan gå fort, men jeg leser gjennom innleggene mine for å luke ut de verste slurvefeilene. Sitter med bærbar pc, og tastaturet mitt henger ikke alltid helt med på tempoet, og sånn er det sikkert for andre også. Men det er noe helt annet enn feilene jeg nevnte i innlegget over... De som konsekvent bruker de/dem feil, eller godt/gått, de slurver ikke...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Nei, det er jo ikke slurvefeil når det er konsekvent. Det står nok ikke så veldig bra til med skriveferdighetene til en del av oss
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Du forutsetter at de bruker slike ord og klær for å virke yngre. Hvor har du det fra??
prebs Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 Dundrende enig med HI! Slik språk hos voksne virker bare infantilt og vitner om lite ordforråd. Selv sliter jeg litt med å legge vekk "lissom" (ja, jeg kommer fra Oslo vest...; ). Tenkte jeg skulle prøve en slags "sjokkterapi" - hver gang jeg sier "lissom", klyper jeg meg selv, hehe...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 Det må ha noe med norskundervisningen å gjøre, er vel ikke født en hel generasjon med late, slurvete dyslektikere? Og for all del, noen *er* virkelig dyslektikere, dattern min slet i mange år, men fikk fastslått at hun hadde dysleksi da hun begynte på videregående. Hadde de funnet ut det litt før, hadde hun vært spart for mye frustrasjon opp gjennom årene...Men hun måtte jo gjennom forskjellige tester, hun har ikke stilt diagnosen selv;)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 ...etter en saftig latterkule....har jeg nå fått igjen pusten.....hi....du er og blir et tilfelle for deg selv....jeg er deg så overlegen at jeg knapt ser nytten av å kjøre deg i senk med litt sarkasme.....ønsker deg god bedring tiltross for at den formen for komplett idioti du fremviser neppe lar seg kurere....rett og slett hårreisende komisk.....lag deg en lite klubb sammen med disse andre neka du har med deg....jeg skjønner godt ditt behov for å være anonym...ikke noe vits i å skjemme ut det tafatte nicket ditt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå