Gå til innhold

Til dere som har hatt MA tidligere og som er blitt gravide igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når ble dere gravide igjen?Er det vanlig at det kan ta lenger tid eller hva er deres erfaringer?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hadde en MA i desember, og er nå gravid igjen, 7+ 4. Tror nok at jeg kunne blitt gravid igjen før kanskje, hvis jeg hadde fått timet like bra, men var ofte ikke mulig da en av oss var bortreist og forskjellig. Jeg har hørt at det skal være lettere å bli gravid igjen etter en SA eller MA, men jeg vet ikke om det er tilfelle. Jeg vet ihvertfall om flere som har blitt det, men det har nok litt å si om man blir lett gravid i utgangspunktet. Jeg tror ikke jeg er en av de som blir veldig lett gravid, da vi ikke har brukt noe prevensjon på mange år egentlig, uten at jeg har blitt gravid. Vi har ikke prøvd aktivt de årene, men plutselig skjedde det bare :)

Håper du blir gravid igjen om ikke så lenge!

Skrevet

Hei. Jeg hadde en SA i julen samt en MA (Blighted Ovum) nå i juni...Rakk ikke å få en eneste menstruasjon tilbake jeg,før spiren satt igjen. Er i min 6. uke nå cirka.

Etter julens SA så fikk vi beskjed den gang om å vente på første mens,- og det tok sin tid... Da tok det til slutten av april/begynnelsen av mai før jeg ble gravid igjen.

Legen min denne gangen sa at vi bare kunne prøve igjen så snart jeg var sluttet å blø. At det å måtte vente på første mens ikke kunne forsvares medisinsk,det var kun for å lettere sette termin...

Og det å bare fortsette med en gang funket bra det :)

Lyyykke til,vennen. Skal bare se det snart går som smurt :)

Skrevet

Jeg hadde en sa i oktober, var da i 8.uke. Ble så gravid i 3.pp etter dette, men mistet denne i ma i 9.uke. Ble igjen gravid i 3.pp etter utskrapningen og nå virker det som om spira sitter!:) Denne gangen har jeg brukt babyklister som jeg bestilte på nett fra danmark samt at jeg var sykemeldt de tre første mnd slik at jeg kunne ta det helt med ro. Tok også ukentlige hcg prøver de første 8 ukene.

Håper det klaffer for deg igjen snart!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...