Gå til innhold

Er vel ingen ting jeg kan gjøre..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom sent hjem fra jobb, og tok med meg dagens post inn. Fant ett brev fra banken der eksen og jeg lånte penger til bil. Når det ble slutt, beholdt han bilen. Dumme meg tenkte ikke på at bilen burde vært skrevet over på bare han da.

Nå sitter jeg med ett gjeldskrav på nesten 140000 i hånden. Han har misligholdt låne kontrakten.

Betalingsfristen er 2. september. Kjenner jeg blir dårlig.. Er vel ikke noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med banken og be i alle fall om å få til en betalingsordning. Spør de om hvordan din stilling er i dette, er redd du ikke kommer unna ansvaret, men de pleier jo å være samarbeidsvillige om man viser vilje til å fikse/gjøre opp.

Skrevet

Da selger du bilen for å dekke gjelden.

Gjest marie-s
Skrevet

Joda, det er en del du kan gjøre. Ring i morgen og snakk med banken, etter det kontakter du en advokat og forteller at du vil ha dette opp i forliksrådet fortes mulig, ikke la han dra det ut med å sende mange brev og sånn. I forliksrådet vil du ha muligheten til å få han dømt som eier av lånet og han vil da måtte betale deg alle saksomkosnader + lånet. Betaler han ikke kan du med en dom i forliksrådet få namsmannen til å kreve inn penger fra lønnen hans, det som skjer da er at de sender et brev til arbeidsgiver som igjen trekker han før han får utbetalt lønnen.

He he på denne måten kan du faktisk få skatteforedelen av lånet samtidig som han betaler det og dommen i forliksrådet er gyldig i 10 år, så altså om han ikke har jobb nå men får det innen 10 år kan du forsatt få tilbake pengene.

Ja det er litt jobb, men det er håp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...