Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 klarer ikke slutte på nesesprayen for da tettner det helt. hva kan jeg gjøre? ser jo at det er hovent på innsiden av nesevingene. nytter ikke å ha det kjølig og ligge med hodet høyt heller.
Resilience Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Kjøp deg et nesehorn og bruk det før du er helt tett. Morgen og kveld. Hvis du kommer deg gjennom de to første dagene uten nesesprayen, så løsner det uansett. Lykke til!
Fire småtroll Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Jeg har ikke prøvd akupunktur selv, men det er flere her inne som har anbefalt det på det sterkeste, de har sluttet helt med nesespray etter et par runder med nåler. Verdt et forsøk kanskje... Jeg synes heller ikke det hjelper å skylle med nesehorn, det er jo ikke snørr som er problemet, men at slimhinnene er så hovne at det blir tett. Nesesprayen tar den hevelsen, så det er det eneste som har hjulpet meg. Legen sa det var bedre å ta nesespray hver kveld enn å bli trøtt og uopplagt pga søvnmangel fordi en ligger å peser med munnen åpen ;-)
NormaJean Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 hehe, kjenner til problemet, har vært potte tett i nesa siden uke 8 (er i uke 40 nå) har prøvd alt, men ingenting har hjulpet. måttet til ØNH lege og scopere fordi det var så tett og trangt, fikk ikke puste. legen sa at jeg bare måtte bruke spray, slimhinnene mine var så hovne at det var det eneste som hjalp. så her bruker jeg otrivin barn til den store gullmedaljen..... gleder meg veldig til avvenne nesa fra spray når ungen er ute. not;)
meya Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg er nå gravid med nr. 4 og har vært tett i nesen i alle mine svangerskap. Det eneste som hjelper er nesespray på kvelden for å sove. Legen har også til meg sagt at det er helt ok. Med alle barn trengte jeg ikke mer nesespray rett etter fødselen. Ikke engang den første natten lenger. Ganske rar følelse, men jeg håper at det hjelper dere litt
Guttemamma75 Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Jeg brukte nesespray fra uken før jeg fikk positiv test og i hele svangerskapet fram til fødselen.. Funket ikke med noe annet, var jo ikke snørrete men hadde skikkelig hovne slimhinner.. Dagen etter jeg hadde født var hovenheten borte og jeg har siden ikke hatt behov for nesespray...
Gjest Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 jeg var kjempetett i nesen..å fikk noen nåler for dette..hor akupunktør..å jeg har ikke vært tett siden..d er nå flere mnd siden:)er i uke 40 nå ANBEFALES:)
Oi ..! Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Jeg brukte nesespray hver kveld (unngikk å bruke den hele døgnet) i mitt forrige svangerskap. Behovet gikk over samme kveld som fødselen var overstått. Denne gang har jeg hatt ganske god nytte av Miwana saltvannsspray *med menthol*. Den kan en bruke uhemmet, og det gjør jeg. Da har jeg i hvert fall ikke dårlig samvittighet for at jeg sprayer i meg nesespray hver dag.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Takk for svar alle sammen! ja det eneste som har hjelpt meg hittil er nesespray, men jeg holder meg til barnesprayen, innbiller meg at den kansje er mildere. hjelper også litt på dagtid å smøre kamferatum inni nesen, men på natten er det bare nesespray som hjelper. har vært til alternativ behandling i dag, så får se om det har noen effekt. blir ihvertfall deilig når det blir frost på natten, kansje det lindrer litt. Men det har bekymret meg det med avvenning hvis jeg må bruke denne i de 4 mnd til fødselen. avvenning fra nesespray er ingen behagelig opplevelse nei.
Fire småtroll Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Der kan jeg også berolige deg, jeg har brukt nesespray hver kveld i alle mine fire svangerskap, hele svangerskapet gjennom... Men så fort ungen er ute, har hevelsen gått ned, og jeg har ikke trengt nesespray mer. Så jeg har ikke trengt avvenning i det hele tatt, første natta etter fødselen har rett og slett behovet vært bort, som dugg for solen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå