Blomster&bier Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Hei! Er det noen her som vil dele erfaringer med å få barn under høyere utdanning? Har akkurat begynt på 2.året på økonomistudiet, og jeg og sambo vurderer barn. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det enda, men erfaringer fra flere i lignende situasjon som har fått barn er interessant!
Prinsen & spiren Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg skriver under på denne Vi er i samme situasjon.. jeg går andre året på høygere utdanning, og vi er prøvere;)
Blomster&bier Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Så bra! Hvordan er deres situasjon da? Har dere tenkt noe på om du skal fullføre eller ta permisjon fra utdannelsen? Tror det blir slik at sambo blir hjemme (han jobber heltid), så jeg får fullført. Eneste ulempen med dette, slik jeg har forstått det, er at vi ikke får noen ekstra støtte fra Lånekassen siden han skal ta ut foreldrepenger , noe som er utrolig teit!
~\/ero~ Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Jeg fikk sønnen min etter og ha fullført første året på førskolelærerlinja. Tok da et år permisjon. Fikk han i aug, så det passet fint med skoleåret. Nå har jeg begynt igjen på andre året. Synes det har gått fint så langt. Gutten min går i barnehage, noe som har gått overraskende bra. Har ikke så mye erfaring med og studere med barn, siden jeg omtrent akkurat har begynt igjen. Men så langt har det gått over all forventing, selv om det så klart krever mer av meg nå.
Pirkeanonym Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Jeg fant ut at jeg var gravid første skoledag på mitt andre studieår. Jeg fortsatte på skolen både under graviditeten og høsten. Tulla var enten med på skolen, hjemme med besteforeldre eller med far. Jeg var på mye mindre forelesninger, så jeg leste mye hjemme. Jeg hadde jobb ved siden av skolen (70% stilling) så jeg hadde opparbeidet meg foreldrepenger, samtidig fikk jeg fødselstipend, så vi satt godt i det økonomisk:-) Det er tøft å gå på skole og få barn på samme tid, men så lenge du er innstilt på det, så går det nok bra. Vil anbefale å tenke på barnevakt i forkant!!
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Vil bare tipse om at lånekassen godtar at far har gradert permisjon, det skal vi gjøre her i gården og da får jeg fødselsstipend og far skal ta 3 dager perm i uka. Gradert kan være alt fra 1-4 dager i uka, det bestemmer dere selv Bare et tips hvis du har mulighet til å ha med baby en dag eller to på skolen
Blomster&bier Skrevet 5. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2008 Tøvsjura: Har du undersøkt om du vill få fullt fødselsstipend, eller om det vil bli redusert i og med at far skal ha graderte foreldrepenger? Vi tenker også på den muligheten:) Må undersøke med skolen hvordan "police" de har med å ha med barn på skolen, i og med at jeg har forelesninger med opptill 60 stk fra og med neste år ( nå er vi rundt 150 stk :/ ). Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå