Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg slapp unna sist, men denne gangen er magen MYE større gitt Ikke sikkert jeg er like heldig denne gangen, men det er jo lov å håpe. Dere som har fått strekkmerker, når kom de? og hvor kom de først?
LadyBlackJack Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Har fått antydning til strekkemrker på undersiden av puppene,bare rett under brystvortene. De er helt lyse,og ikke lilla,slik jeg har sett andres har vært... Er 35+2, med en mage under gjennomsnittet,så håper jeg slipper unna strekkemrker på magen...
hoppla Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Jeg har heldigvis sluppet unna så langt, men går egentlig bare å venter på å få. tar omega 3 og smører hver eneste dag, men kommer de så kommer de vel uansett.
babygullz <3 vilde Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg har ikke fått noen enda, er 34+1 idag... har hørt dem pleier å komme rundt uke 36... en dame jeg snakket med tidligere(i helgen) som har født 5 barn, og er ammehjelp, mente at strekkmerkene var dømt å komme om man hadde mye underhudsfett, og at om man hadde lite underhudsfett før sv.skap så var d mindre sjanse for å få strekkmerker altså... Vet jo ikke om hu har rett men kan være verdt å vite at d kaaaaanskje kan være sant:) isåfall så er jeg nært å være heldig å slippe unna:P men spørs da, har jo enda 43 dager igjen;)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 jeg hadde en del underhudsfett...eller hadde iallfall en større enn normalen magen da jeg ble gravid...Strekkmerkene kom hos meg før magen ble stram til og med....har fått ganske mye midt på magen og trives ikke særlig godt med det...Men med en gang jeg får gullet mitt i armene tipper jeg de betyr mye mindre:) Håper dere andre slipper unna strekkmerkene:)
shari_z Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Jeg slapp strekkmerkene i første og andre svangerskapet, men har fått dem nå i det 3. sv.skap. De kom før magen ble stor, rundt uke 16. Har aldri hørt det om mye underhudsfett før som en annen nevnte, men det kan stemme - med meg i hvertfall. Jeg var normal tynn de 2 andre gangene, men ganske overvektig denne gangen. Kanskje derfor jeg har fått dem? Ikke pent, men jeg er så glad for å få muligheten til å få et barn til (mannen min sa hele tiden at ett barn var nok) at jeg bryr meg rett og slett ikke om de strekkmerkene!
Sola mi:) Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Fikk strekkmerker rundt uke 7-8 (!!) på innsiden av lårene og hoftene, etter jeg hadde gått ned en 3-4kg pga oppkast. Har nå lagt på meg 11kg fra utgangspunktet, og ikke en eneste ny strekmerke. Så det trenger ikke ha sammenheng med vektoppgang, men også hormoner i graviditeten... ;/
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Med førstemann fikk jeg strekkmerker 2 dager etter termin, fødte 4 dager senere, hadde ingen antydninger før det plutselig sprakk opp særlig på hoftene. Med nr 2 fikk jeg heldigvis ikke noe særlig mer og ser ikke noen ekstra denne gang heller, men er jo bare i uke 30 ennå da. Jeg vil tro at det skal litt til at du plutselig får masse strekkmerker med nr 2 når du ikke fikk med første, du er jo mest sannsynlig en av de heldige som slipper unna.og om du så får noen få nå fordi du er endel større så er du uansett heldig, mye får du nok ikke uansett:)
LivK har født Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 slapp pgså unna med første, denne gangen fikk jeg noen streker rundt navlen 4 dager på overtid(!). Fått skikkelig mamma-mage, hehe
sonnenschein Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Jeg slapp unna strekkmerker med førstemann, men denne gang har det dukket det opp noen i uke 36....Det med underhudsfett kan jeg ikke underskrive, jeg hadde en helt flat og trent mage før begge svangerskapene! Jeg trodde strekkmerkene kommer når magen vokser fortere enn det underhuden rekker å strekke/ danne seg ny....
tjommis Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Har begynt å komme såvidt nå... er 5 dager over termin:-)
sitrus76 Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Mine har blitt synlige først etter fødselen...Skikkelig Europa-kart på magen:( Har hørt at det er hormonelt og arvelig, iallefall delvis. Og at det er lite man klan gjøre for å forebygge....Mamma er akkurat lik. Må vel bare leve med det!...Hedersmerker får vi kalle det:)
Lille*Frue* Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 jeg fikk strekkmerker nesten med en gang.. jeg vokste ganske fort å jeg da.. først utsatt var faktisk puppene hehe.. Så kom de på magen, å der har det nå blitt mange suns jeg Suns det ikke er noe pent i hele tatt men det må man bare tåle om man skal bli mamma^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå