Gå til innhold

Når startet kvalmen og når stoppet den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å få et innblikk i når det er vanligst å være kvalm...

Med min første mener jeg å huske at oppkast-perioden startet forholdsvis sent, etter uke 8 og varte litt ut i 2. trimester, altså ikke helt etter boka...

(Nå er jeg 7 uker på vei med min andre og har enda ikke startet å spy, men er uggen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalm fra uke 6 - 7. Er nå i uke 9. En del kvalm, men spyr ikke.

Skrevet

I mitt første sv.skap så ble jeg kvalm i uke 8 og da varte det i 3 mnd. I mott siste så begynte jeg å bli kvalm i uke 6 og var det inntil ca 1 mnd før fødsel (altså i nesten 8 mnd)......så du kan si det var stor variasjon...spydde ikke med noen av de, men fyttikatta så kvalm......

Skrevet

Er nå uke 11 og kvalmen begynner å avta. Har vel hatt et par uker der jeg var kvalm fra morgen til kveld (fra ca uke 8 til 10), men ser ut til at jeg har sluppet billig unna. Ikke spydd.

Skrevet

Var veldig kvalm uke 8-11. Sen forsvant det over en dag. Deilig!

Skrevet

første gang begynte kvalmen og spyinga i uke 7 og varte til ut uke 14.

Nå fikk jeg også samme greiene i uke 7 (første dagen i uke 7), er kvalm og spyr ennå. Er uke 11 nå, håper det gir seg tidligere denne gang

Skrevet

Oj da! Ser ut til at det ikke er så uvanlig å bli kvalm så sent som i uke 7-8... og at det kan vare en stund over 1. trimester.

Klarer ikke tanken på at det kanskje kan bli verre og at det mest sannsynlig vil vare lenge ennå..... For så langt minner dette svangerskapet meg om mitt første og det var ingen "søndagstur i parken" hva kvalme angår.

Skrevet

Husker bare med forrigemann, det er ti år siden første ruunde svangerskapskvalme ;)

Ble kvalm i uke 6, ikke så veldig kvalm. Bare litt om morgenen og når jeg var veldig sulten. Kvalmen forsvant i uke 11.

Skrevet

Ikke kvalm ennå, men forrige gang var det konstant fra uke 5/6 til iallefall 16.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...