Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Bare lurer på om noen kan hjelpe meg å se hva jeg spist feil i dag. Fikk ikke utslag på stixen... ( Dette har jeg spist: Frokost: 1 lavkarboskive med eggerøre, majones og røkt laks. Skiven har ca 1 karb. Lunsj: 2 egg, isbergsalat, skinke, agurk, litt ost, majones. Middag: Kyllingfilet, blomkål og brokkoli og ost. Kvelds: 1 egg, isbergsalat, skinke, agurk, litt ost, majones 2 små strimler med anton berg sjokolade og litt baconcrisp med 0,2 karbohydrater per 100 gram. Har drukket to kopper te, noen glass pepsi max og ca 1,5 liter vann..
melkekua™ Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hvor lenge har du gått på kuren? Kroppen bruker som regel 2-4 dager på å komme i ketose. Siden du har stix'n så går jeg utifra at du har lest boken og kjøpt vitaminene? Har du funnet ut hvor mye karber du har brukt på denne dagen? Anbefalingen for kvinner er 15g og 20g for menn. Anbefalingen med å drikke vann er mellom 2-3 liter pr.dag. Det du kan gjøre er å prøve å kutte ut noen få karber til....noen trenger å redusere inntaket før man kommer i ketose igjen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 er det den sukkerfrie varianten av anton berg? jeg ser ingen grunn til at du skal gå ut av ketose med det kostholdet, men kan det være noe du spiste i går? kanskje det var noe galt med stixen, prøv en ny?
marinas skatt Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Hei istede for anton berg sjokolade kan du kose deg med atkins sjokolade , den slår ikke ut i forhold til stiksen. ( kan fint spise 1-2 stk om dagen ). Og om du bytter ut kesam med seter rømme når du baker ketolyse brød og kutter ut nøttene ( oppskrift på bakemix boksen til ketolyse mel ) kommer du ned i ca 1/2 karbohydrat pr skive.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Du drikker for lite vann, det kan jeg si med en gang. Du bør ha i deg 2,5 - 3 l vann pr døgn. Te og pepsi max kommer i tillegg til dette, ikke som en del av den mengden drikke pr døgn. Sjokolade må du kutte ut, du er ikke "litt" på ketolysekur. Enten er du det 100% eller så er du det ikke. Vekk med den ) Når det er sagt, så er det ikke alle som får utslag på stix, og det er heller ikke noen fasit for hvor mye du går ned hvor fort. Noen får aldri utslag, men er fortsatt i ketose, og går fortsatt ned.
Nenya^juni2010 Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Hvis du drikker te med koffein er det nok til at du går ut av ketose.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2008 Hei og tusen takk for svar!! Ja, jeg driver og leser boken, tar tabletter og har gått på kuren i en uke. Har hatt utslag på stixen hele tiden, så skjønte ikke helt dette.. Det lavkarbobrødet jeg baker har egg, smør, cottage cheese, linfrø, sesamfrø og kruskakli. Er klar over at jeg hadde drukket for lite vann, men trodde ikke det hadde noe å si for stixen. Trodde heller det var motsatt,- at hvis du har drukket for MYE kan det være man ikke får utslag. Sjokoladen er den sukkerfrie anton berg'en, ja. Tok bare to tynne strimler. Så vidt man får smaken av det. Får sjekke igjen i kveld. Får håpe det var noe galt med den stixen )
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 her var det mye rare teorier.. hehe.. koffein får ikke meg ut av ketose iallefall, hverken tea eller kaffe. hmmm. håper du får utslag i kveld!
Gjest Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Det stemmer jo ikke? kaffe og te kan man jo drikke i følge boka?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2008 Ja, jeg har virkelig lest at man kan drikke så mye sukkerfri brus (bortsett fra solo/fanta), kaffe og te som man bare orker. Ja, jeg bør få utslag i kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå