4skatter Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg er i debatt med mannen min og litt uenige i oppdragelsen her... Kan dere fortelle meg når dere legger barnet, hvilke rutiner dere har? Her er det tv-titting deluxe, til sent, og en overtrøtt unge som gjør hva han vil og kun det pappan sier, og er ofte ikke sovende før 22 tiden! Og her er krangelen med pappan... Jeg synes det er altfor sent, men han er vokst opp slik, og sier det er helt i orden... Hva gjør dere etter at barnet har kommet hjem fra barnehagen? Fortell... har lyst til å vise dette til han, så han får se hva resten gjør....
Gjest dagdrømmer Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Spiser middag, leker til barne-tv, kveldsmat, på badet og i seng mellom sju og åtte=) Er litt anti-tv vi da. Vil enten tilbringe dagen med å gjøre noe sammen, eller så synes vi godt at unger kan aktivisere seg selv en stund. Når vi leker sammen går vi gjerne ut og spiller fotball eller sykler, inne legger vi puslespill, tegner eller leser. Alene går det mer på fantasileker på rommet.
~~DoraDora~~ Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Guttene våre på 4 år og 5,5 år må være i seng senest 20.00 (Normalt er de i seng halv åtte) Jenta på 19 mndr er i seng klokken 19.00 Mine andre venninner legger også sine 4-5 åringer senest klokken åtte. Her kommer de ikke til å legge seg senere før de er ca 9 år gamle.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Mine barn får se TV en liten halvtime etter barnehage-/leksetid. Da er de så fulle av inntrykk at det er godt for dem å slappe av med noe tanketomt. De har måtte forholde seg til andre hele dagen, ser på dem at det er godt å slippe unna alt en liten stund. Hehe, akkurat slik jeg har det når jeg gjemmer meg bak avisen etter at ungene er lagt. Så er middagen klar, da spiser vi alle ved kjøkkenbordet før vi koser oss og leker til kveldsmat, kveldsstell og så til sengs. 4-5-åringer som skal i barnehagen legger seg ved 1930-tiden. De trenger søvn! Det er tullball å holde barna oppe til de stuper av tretthet, synes jeg. Barna selv synes faktisk også at det er godt å sove!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Etter at vi kommer hjem (eller har vært hjemme hele dagen) Guttene er 1 og 4 år. Mor/far begynner på middag mens barna leker i stua. Middag mellom 17 og 17.30, barne tv fra kl 18 til 18.45. Så kveldsmat (en yoghurt el halv skive) Bading og senga senest kl 19.30. (de legger seg likt og på samme rom) De trenger jo tross alt 12-13 timers søvn om natta og skal de få det må de jo legge seg i den tiden. Kan også legge til at vi alltid har brukt samme leggetid!!!
4skatter Skrevet 26. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2008 Så deilig!! Takk for svar... Hvordan printer jeg ut dette..hmm... skal nok ta opp temaet hjemme igjen... Takknemlig trebarnsmor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå