Gå til innhold

er dere samboer/gift med en handy mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min mann skifter knapt en lyspære (eller gjør det om jeg ber han) Synest det er litt dumt og føler ting forfaller liksom. Skulle ønske han tok seg av slike" manne ting" som oppussing, fikse/vaske bilen, ordne litt utenfor (siden jeg tar meg av hus og barn, for det meste, jeg tar meg også av regninger som skal betalest osv.)

Dersom noe går i stykker så blir det aldri fikset.

Hva gjør deres menn av slike ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gjør alt, pluss husarbeid med! *heldig*

Skrevet

Mannen gør alle sånne "gutteting", mens jeg gjør "kvinneting";o) Gammeldagse og trives med det!! Ja, han er heldigvis utrolig handy, kan alt og lærer seg det han ikke kan:)

Skrevet

Man behøver da ikke være særlig handy for å gjøre de tingene du snakker om her! Synes heller mannen din høres en smule lat ut!!

Skrevet

Ja, han er jo litt handy:) Kan en del om bil og sånn.. Prøver å fikse det meste som er ødelagt og som regel får han det til.. Men han er ikke så flink å rydde opp etter seg når han har fikset noe da.. Det er ulempen.. :P

Skrevet

Jeg har fått den ultimate mann der, han er handy mann som fikser så å si alt bortsett fra elektronikk, pusseropp hus, fikser bil passer barn uofordret og lager mat (gourmet mat) Så da er det bare rydd og vask av hus og klær på meg....og ordne og betale regninger da.

Skrevet

Jepp han er heldigvis av den handy typen og fikser det meste selv;) Og er det en skjelden gang noe han ikke klarer å fikse selv så er min svigerfar på pletten, tror ikke det er en eneste ting den mannen ikke klarer og fikse, tror han er den norske utgaven av Macgyver;)

Skrevet

Ha-ha, han var den store helten til mannen min da han var lite, og jammen har han fulgt opp ved å være den ultimate handymannen han også;)

Skrevet

Vi har en deal hehe. Jeg inne han ute, men sef hjelper vi hverandre om det er noe.

Han har pusset opp hele huset selv, Nytt kjøkken, nytt bad, bytta vinduer, dører, bytta take, bygd grill bu, bygd terasse, lagt stein i gården, bytta kledning på huset osv han jobber ikke med noe av dette til vanelig, men han bare kan litt om allt og prøver og leser seg fram til ting.

Han har gjort allt helt alene eneste er hjelp til og holde vinduene og døra.

Han har oxo stekt alle de eletriske ledningene eletrikerern har bare kobla de og han har selv lagt nye vann røyr på bade og kjøkkenet, men fått de oxo godkjent før han tetta igjen og varme kabler på bade.

Er han som tar seg av og betale regninger men er litt fordi han reiser og får høye reise regninger at han holder kontroll på hvilke han har fått og ikke og penger til og legge ut oxo skrive de ned på jobb så han får igjen.

Jeg gjør det meste inne da men det er helt ok for meg siden jeg går

hjemme. Men bilen den klarer han ikke og vaske er vist så kjedelig og klippe gresset hater han oxo så jeg gjør det jeg da.

For noen er det bare son at de kan det, andre hvet nesten ikke hva en hammer er son er det bare...

Skrevet

Nei, jeg har ingen mann. Men jeg er handyWOMAN;)

Jeg gjør alt selv, jeg. Nå holder jeg på å bygge ny terrasse ved huset mitt, fra grunnen av, og helt alene, du;)

Når det er ferdig, så skal jeg begynne å strikke barselgaven til mitt kommende tantebarn.

Ellers så tar jeg meg av barn og hus, og alt av vedlikehold både på hus og bil. Pusser opp dersom det trengs, og tar ellers det daglige som følger med barn og hjem.

Jeg mener at det er teit å bli oppgitt over en mann som ikke gjør det eller det. Det er jo bare å gjøre det selv, da. Så blir det gjort og en slipper å klage. En har ulik standard for hva en ønsker gjort, det er vel vanlig. Og da bør jo den som ønsker det gjort, også gjøre det uten å klage over partneren.

Skrevet

Ja! Etter å ha vært sammen med en gjeng idioter har jeg gifta meg med en professor i fysikk som er en handyman i huset og gjerne baker brød når han har tid! Klyper meg i armen hver dag!

Skrevet

Dersom du synes han gjør for lite praktiske ting kan du greit bare snu på flisa og gjøre dem selv. Hvis han ikke er særlig praktisk av seg, og ikke har noen intensjon om å bli det heller, får det vel bli din jobb?

"manne ting" *snøft* Hvem sier at det automatisk skal være menn som gjør disse tingene? - og her inne ropes det om at man holder tilbake likestillingen dersom man ikke setter barna i barnehage for å gå på jobb. Det er tydelig at man må starte med seg selv.

Mannen min er bare passelig interesert i slike ting, og jeg er dessuten like flink som han. Det går på omgang, ork og gidd.

Skrevet

Nei, men han er gift med en handywoman.

Men som årene har gått har jeg lært han å male, bake brød og en del annet.

Men han er super med ungene, data, nå baker han mer brød enn meg, vasker bilen og boner den(jeg har kun gjort det to ganger) og mye annet så jeg klager ikke.

Skrevet

Jeg er like mye handy som han er.

Skrevet

gift med tidligere snekker som også kan mekke bil, så jeg er fornøyd på den fronten. Men han er totalt udugelig på dovask og andre huslige sysler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...