Ville Vera Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jenta mi på 4 mnd har fått tynn maisgrøt ei lita stund nå, og idag prøvde vi ganske kjukk grøt (30ml ca) Magen hennes reagerte ikke noe på det Så nå tenker vi og innføre grøt til kveldsmat. Men er veldig usikker førstegangsfødende her, hvor mye skal jeg gi? Hva er normalt? Hun får bare mme. Virker som hun blir lei etter 6-7 ts med grøt, og skriker etter flaska. Og prøver vi og gi henne grøt igjen da blir hun bare sint. Så etter flaska er hun jo mett, så.. Kan noen hjelpe meg litt?
Sylwania Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Oppskriften på fullporsjon står på pakningen og du følger bare den. Mine barn har brukt langt tid på og komme opp i full porsjon. Om jenta di er mett etter noe skjeier stopper du bare der og gir henne melk slik hun vil ha. Det viktigste er vel i grunnen at du ikke gir noe særlig mere enn det som står på pakkningen.
Ville Vera Skrevet 26. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2008 Men når hun skriker etter flaska, drikker hun 100ml. Da kan hun jo ikke ha blitt mett av grøten.
Sannali Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Flaska representerer sikkert mer trygghet og kos enn den nyinnførte grøten tipper jeg:) Snuppa her kan godt ta seg en god stund ved puppen selv etter mye grøt...
Barbafin Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Såkalt full porsjon er bare en "guide". Jenta di spiser nok det hun trenger eller kan fordøye når hun etterhvert blir mer vant med grøt. Gi henne flaska du, så får hun kosen OG den næringen hun trenger. Etterhvert kan du evt følge rådet jeg fikk fra hs; Gi henne grøten først og så tilby henne flaske 1/2 - 1 time etterpå. Sånn får hun den næringen hun trenger, men melken fyller henne ikke opp før hun får sjansen til å prøve seg på grøten. Håper dette hjelper litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå