Gå til innhold

Hvordan blir det med samvær, ang baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan det blir med samvær senere når far ikke har noe kontakt med babyen? Har en unge til ilag som er hos far annenhver helg!

Babyen er 4mnd og kjenner ikke faren i det hele tatt! Av og til holder han bebisen i 1min når han henter andre ungen!

Vet med sikkerhet at han blir å forlange samvær senere for å få fradrag, noe jeg ikke synes noe om i det hele tatt!

Kan jo ikke drite i babyen nå og forlange samvær når den nærmer seg 1år! Han føler jo ingenting for ungen!

Hva skjer om jeg nekter å gå med på noe samvær? kan jeg nekte?

og JA jeg vet mange sikkert tenker åå stakkars unge som ikke får ha "kontakt" med faren sin, mora nekter.. MEN han er ingen god far så det er sagt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som sikkert kommer til å skje dersom bf forlanger samvær, er at da må en ta "bli kjent"-fasen da. Det betyr at ungen ikke skal på noen overnatting(som er det eneste som gir "fradrag" i bidraget), før bf tar seg tid til å være med ungen på dagtid en god stund først. Først hos dere, med deg tilstede, så en stund alene uten deg og så en overnatting osv... Det kommer til å kreve MYE av en bf som viser liten interesse for barnet, men det er det som må til for at han skal kunne ha ungen på overnatting.

Jeg vet hvordan det er. Har 2 med samme bf, men bf har kun eldste til samvær ca 1 helg annenhver mnd. Han snakket litt om å ha yngste, men slo det fra seg da det krevde dette dagsamværet først.....

Du kan ikke nekte samvær, men du kan legge føringer for hvordan det skal skje. Bare si til bf at han er velkommen hos dere, for å bli kjent med babyen:) Da tilbyr du samvær, så bf kan ikke "ta" deg for at du nekter ham samvær;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...