Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg var hos legen sist uke ( uke 9+ xx ), og da hørte vi hjertelyden til babyen, noe legen mente var altfor tidlig- og at jeg måtte være lenger på vei enn jeg trodde. han skulle derfor henvise meg på tidlig ul så vi vet hvor langt på vei jeg er. i dag fikk jeg brev fra sykehuset- til ordinær ul , i oktober. ringte dem, og forklarte at legen ville at jeg skulle få en tidlig ul pga bla bla. fikk da til svar at de da hadde lagd en mellom ting- altså en tidlig men likevel ordinær. den vil da være i uke 16. hun mente de hadde gjort det så jeg skulle slippe å ta flere ul. men i uke 16 er det vel for tidlig å se alt- ta de endelige målene, fastsette termin, og se kjønn? for hun jeg snakket med mente det da ville være min uke 18, men det ser jeg nå er feil. huff dette ble rotete- noen som henger med?
Skravlefruen med huleboer Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg var på ul i uke 12+5, legen kunne da fastsette eksakt termin (med forbehold da!) etter hvor stor barnet var fra hode til rumpespiss Han kunne se om overleppen var hel, og om det var en eller flere. Tror nok de kan se ganske mye på en ul ved uke 16 (om ikke du er lenger da). De kan nok ta de endelige målene og dermed fastsette termin. Dessuten er det ikke umulig at de vil se kjønnet, men muligens være litt mer reservert for å røpe det.. i tilfelle usikkerhet. Det er jo ganske viktig at denne terminen stemmer, og mener jordmor at du er for kort til å kunne avgjøre noe så får du henvisning til en ny ultralyd etter ett par uker. Så det går nok fint tilslutt
Gjest Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 ja det går kanskje greit! bare jeg so stresser litt. det jeg også tenker på , er at jeg er rhesus minus(blodtypen), og da skla blodprøven taes mellom uke 12 og 16. denne vill eikke legen ta før han viste sikker termin, men satte pp en time når jeg etter min beregninge er nesten 13 fullgått uker. HVIS jeg da er lenge rpå vei ( da fire uker mest sannsynlig) vi jo dette være ETTER uke 16, og latså for sent i forhold. ikke kan vi ta dem før heller , for da blir det for tidlig.. huff, nei, bare jeg som stresser over små ting altså... men føler jo det er veldig greit å vite hvor langt å vei jeg egentlig er før om 2mnd da. ( sist ble jeg gravid uplanlagt, og da ble jeg sendt rett på ultralyd samme da- men da hadde jeg en annen lege. så det føles bare så rart nå )
MurielAmanda Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Jeg hørte hjertelyd i uke 10 +0. Hørte ikke noe om at det var tidlig. Jeg var også helt sikker på siste mensdato og fikk ul termin 3 dager etter menstermin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå