Gå til innhold

Noen som trener og vil dele litt erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sprekinger!

Jeg er i uke 8 med nr. 2 og har alltid trent. Timer på SATS, løpe/ jogge osv. I snitt 4 ganger uka, helst litt mer.

Etter at jeg ble gravid, har jeg fortsatt som før. Løper ikke intervaller da, men ellers har jeg vel bare kjørt på. Hva gjør dere andre? Og hvordan "føles" det?

(Og nå vil jeg ikke ha sånne svar fra folk som ikke har peil, som tror at man knapt kan bevege seg i svangerskapet og at å trene er farlig:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man skulle ligge i sengen gjennom hele svangerskapet jeg ...og det å trener er da livsfarlig for både seg selv og den lille i magen??!

;p

Skrevet

Hei du!

Er selv instruktør og idrettslærer og trener fortsatt ganske mye. Gjorde dette sist svangerskap også, Er nå i uke 31 og løper/jogger rolig fortsatt. Har skrevet master om fysisk aktivitet og trening så kan nå mye om det aktuelle feltet. Jeg hadde drømmefødsel sist og et svært lett svangerskap og det samme kan tyde på nå:) Syntes det er viktig å være aktivitet- både for meg selv, men også den lille. Man kommer seg også raskere etter fødselen. Forskning viser at det lønner seg å være i aktivitet 30 minutter hver dag for oss som er gravide- dette kan være alt fra gåing til fysisk anstrengelse. Selvfølgelig er vi alle forskjellig og noen har mer skavanker enn andre- men jeg anbefaler alle som har mulighet til å røre litt på seg. Må legge til at jeg trente helt frem til fødsel sist- men selvfølgelig trappet jeg ned på slutten- dette vil jeg gjøre nå også. Man skal ikke bli i bedre form av å gå gravid- men vedlikeholde og forebygge :)

Skrevet

Til "snart nr2?": spør deg som kan mye om dette feltet:-) Jeg sliter med en veldig intens bekkenløsning; går til fysio et par ganger i uka og trener (uten at jeg synes det hjelper egentlig=. Tenkte nå at jeg skal begynne å trene litt på egenhånd også, blant annet spinning som jeg liker veldig godt, samt corebar og pilates. Hva tenker du om disse treningsformene ifht bekkenløsning? Jeg må jo selvfølgelig kjenne på dette selv og justere "belastningen" etter smertene, men er litt redd for å gjøre noe "feil", har litt angst for å måtte bruke krykker til slutt ;-) Er det eventuelt noen andre treningsformer du anbefaler meg? Takk for svar!

Skrevet

Jeg trente helt som vanlig ca frem til uke 18. Da orket jeg ikke jogge lenger, for måtte da tisse etter hundre meter:) Er nå i uke 29 og går fortsatt på spinning, step, høypuls, trener styrke, osv. Trener kanskje en fire ganger i uka nå, av og til bare tre. Før trente jeg minst fem ganger i uka, så har trappet litt ned. Men de dagene jeg ikke trener, går jeg tur med hunden, og har blitt mer og mer av det i det siste. Har så vidt begynt å kjenne litt murring i bekkenet, ellers ikke hatt noe ubehageligheter. Så skal være flink å lytte ekstra nøye etter hva kroppen forteller meg, men har ellers store planer om å være i aktivitet så lenge som mulig. Fordi det er så deeeeeilig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...