Gå til innhold

Stort barn til termin-hva nå?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag fått vite at jenta i magen er ganske stor- ca 4500-4800 gram ved termin. Jeg er egentlig livredd for å føde fra før av, da jeg syns forrige fødsel var grusom. Men den gangen var tuppa bare 3400 gram. Så nå vet jeg egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Har tenkt på om jeg vil ”kreve” keisersnitt, men jeg er egentlig mer redd for keisersnitt enn fødsel. Så det hadde absolutt ikke vært noen ”enkel” utvei..

Mitt høyeste ønske hadde vært og blitt satt i gang en uke før termin, og blitt lovt og aldri å gå en dag over termin men dette er vel enda mer umulig å ”få gjennom”?

Skal til legen i morra-kan jeg da be om en time på sykehuset pga dette? Ultralyden i dag var nemlig privat, så verken lege eller sykehuset tar standpunkt basert på dette-ingen samarbeid.

Er livredd for ikke å bli hørt nå. Er det noen som har noen erfaringer i liknende situasjoner? Er nå 37 fullgåtte uker..

Stort hjertesukk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at jentungen min veide 4360g og var 55 cm lang. Bekkenet mitt ble målt til å være forholdsvis trangt, men ut kom hun allikevel. =) Det er altså ikke noe problem å føde store barn. Med mindre du har veldig trangt bekken. Og da vil keisersnitt bli foreslått for deg.:) Vekstestimering er heller aldri hundre prosent sikkert, så jeg hadde ikke bekymret meg så veldig for det. :)

Skrevet

Sønnen min ble estimert til å være 4500 gram ved UL på termindagen, men veide 4020 gram når han kom ut 16 dager senere. Det hører med til historien at det aldri var snakk om å måle verken bekkenet mitt eller å sette meg i gang på termindato likevel. Det er ganske vanlig at de bommer med 500 g når de estimerer sent i svangerskapet, så jeg hadde forsøkt å innstille meg på at du klarer dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...