Gå til innhold

antall gjester i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi er litt usikre på hvor mange vi skal invitere til bryllupet.Hvis vi velger kun nærmeste familie(dvs. foreldre og søsken), og venner, blir vi rundt 65. Velger vi å invitere mer av familien( tanter og onkler), blir vi rundt 100! Vi synes det er veldig mange!

Vet ikke helt hvordan vi skal løse dette. Vi har jo lyst å ha med onkler og tanter, men det blir så mange!

Hvor og hvem inviterer dere?

Er det dumt å ikke invitere onkler og tanter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som det blir mer og mer vanlig å invitere venner fremfor familie som onkler og tanter. Jeg er av den tradisjonelle sorten og velger familien fremfor enkelte av vennene. Vi velger de vennene vi treffer jevnlig først og fremst. Tilsammen blir vi 35 gjester hvis vi velger selektivt av vennene. Grunnen til at vi ikke blir flere er at hans familie bor på andre siden av kloden og det er derfor maks tre stykker fra hans nærmeste familie som har mulighet til å komme. Vi inviterer da alle onkler og tanter av meg, nærmeste familie og de nærmeste vennene våre. Ville nok synes 100 stk hadde vært litt vel mye, for jeg personlig ønsker et bryllup som er intimt, lett å prate med alle gjestene, mulighet for å holdes i et selskapslokale a la hotell, restaurant o.l. og som ikke blir for vanskelig og dyrt og organisere.

Skrevet

Her har vi valgt å invitere alle. både venner og tanter og onkler! Så vi blir 111 stk.

Skrevet

Vi inviterer de onklene og tantene vi har kontakt med og de vennene vi har som vi omgåes/har kontakt med. Vi blir ca 80stk. Syns egentlig det er ganske passe

Skrevet

vi har nærmeste familien på middag(,foreldre,besteforeldre, søsken med følge og unger,forlover til samboer med dame,bestevenninna mi og datra hennes) og det blir rundt 43stk.

til kaker skal vi be tanter og onkler og venner. blir da 70-80stk tilsammen. etter kakene drar alle under 18år hjem,for da begynner festen...

Skrevet

Vi ville ikke ha et "tradisjonelt" norsk bryllup med x-antall tanter og onkler....så vi velger å gifte oss i utlandet med nærmeste familie til stede - vi blir 17 stykker totalt - helt perfekt! Får dele dagen vår med de som er viktigst for oss + at det blir intimt og spesielt:o) I tillegg skal vi ta en ferie sammen med familien i samme slengen - så det blir topp:o)

Skrevet

Jeg og forloveden min skal gifte oss alene i Paris og ha sommerfest på gården i Juli. Har fått låne mye dyre ting så vi kan invitere flere. Heldige med den;)

Så vi blir mellom 80-90 en plass. Alle tanter, onkler og søskenbarn som vi har kontakt med skal inviteres... og masse venner.

Ordner mat selv, jobber med catering og selskaper så får det billigere. Og en venn skal til Tyskland og handle alkohol. Tar det in i sverige først så pø om pø over grensen til Norge så ja...trenger ikke bli så dyrt om man kan gjøre det på den måten.

Skrevet

Vi velger å ha nærmeste familie til middag, ca 62 stk. Har en del venner, så vi syns d blir vanskelig å "skille" ut liksom. Så da ber vi alle vennene våre til kaffe og festen :) vi blir nok over 100 totalt, hvis alle kommer..

Skrevet

Vi giftet oss for ca 1 mnd siden. Var 45 til middag og 140 til kaffe. Fungerte perfekt. Var topp å ha alle kjente rundt oss på en sånn dag. Nesten alle kom i kirka også.

Så vi angrer ikke på at vi valgte å invitere så mange.

Skrevet

glad det ikke er bare vi som får mange..!blir rundt 130 tror jeg!men veeeeldig usikre på dette med maten!vurderer koldtbord til hele sulamitten..og kaffe etterpå.har lyst til noe annet enn tradisjonelt koldtbord!noen som har ideer til noe godt og lettvint??

Skrevet

Når det gjelder mat, har vi tenkt å ha tapas.

Det blir en litt mer uformell stemning, samt at det ikke er like dyrt som tradisjonell middag, som for eks. svinestek.

Hva skal dere andre ha?

Skrevet

Personlig synes jeg onkler og tanter skal være med, men det er klart har man en veldig sto familie kan det bli veeeldig dyrt. Men en ting er klart, ber man ett eller to sett med onkler/tanter synes jeg ikke man skal utelukke andre tanter og onkler. Hva hadde du følt selv? ;-)

Hos oss den 20.sept blir det foreldre, søsken, tanter, onkler, nærmeste venner og forloverne + våre barn til middag, ca. 36 stk.

Til kaffe kommer søskenbarn + noen venner til og naboer som vi har omgang med :-) ca. 60-65 totalt. Blir igrunn dyrt nok det også når vi betaler alt selv :-)

Skrevet

Vi har totalt 80-90 stk på vår foreløpige gjesteliste.

Etter vår vurdering har vi 3 alternativer:

1. Kun foreldre, søsken m/fam, besteforeldre og forlovere m/følge til middag, ca 30 stk. Da med eksklusiv 3-retters middag på et annet sted en festen.

Tanter, onkler, søskenbarn m/følge og øvrige venner til kaffe/fest.

2. All familie + forlovere m/følge til middag, ca 65 stk. Øvrige venner til kaffe/fest. Da med en enklere middag i festlokalet, bestilt fra et cateringfirma. Dropper forretten. Dessertbuffet der mødre, bestemødre og tanter etc lager litt forskjellig.

3. Alle blir med på alt, resten som alternativ 2. Dette alternativet kommer an på hvilket lokale vi ender opp med, og prisen på maten.

Regner med vi ender opp med alternativ 2. Føler at alternativ 1 blir litt feil pga at min familie er veldig sånn selskapsfamilie, og jeg har et nært forhold til de fleste av mine tanter, onkler og søskenbarn.

Alternativ 3 tror jeg blir litt for mange. Hadde vi hatt mindre familie, hadde vi heller gått for nr. 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...