Gå til innhold

Hvor mange skiver har barna deres i matpakken sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og hvor mange skiver spiser de til kvelds/frokost ?

Min 5,5 åring vil ofte ha 3 skiver, men jeg synes to egentlig er nok. Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min på 4,5 spiser gjerne 3 til frokost, og jeg er blitt fortalt at hun har spist opp til 6!! skiver når de har smørelunsj i barnehagen. Da har hun nok ikke spist mer én til frokost. Men nå, når hun spiser 3 til frokost, legger jeg 3 eller 4 i matboksen, og som regel er alt spist opp når jeg henter henne.

Sønnen min på 2 er mer småspist. Han spiser kanskje en eller to skiver til frokost, og også en eller to til lunsj. Men jeg legger alltid tre eller fire skiver i matboksen, fordi han noen ganger spiser alt. Også er det kjekt å ha litt på vei hjem fra barnehagen, for da er de alltid sultne.

Vil heller sende med for mye mat enn at de skal gå sultne. Men jeg innrømmer at mye dessverre havner i søpla.

Skrevet

Storsøster har med 2-3 skiver alt etter om hun også har yoghurt og frukt. Før hadde hun alltid 2 skiver og det lå nesten alltid en igjen, men nå spiser hun begge. Det er frokost. Og hvis hun ikke spiser opp alt til frokosten i bhg så spiser hun det gjerne til frukt.

Lillebror har med seg 3 skiver og 1 yoghurt. Han får (jeg har i alle fall sagt at han skal ha) 2 skiver til frokost og 1 skive og yoghurten til frukt.

Det er alltid tomt i boksen.

Skrevet

begge mine får 3 skiver brød i matpakken....de skal holde til frokost i barnehagen, resterende lunsjer får de av barnehagen...

Skrevet

Snuppa på 4 år får 2 brødskiver eller 2 knekkebrød eller en boks med korn til bhg frokosten. Veldig ofte er det en skive med hjem igjen.

Til kvelds spiser hun stort sett en brødskive, men her er middag og kvelds ganske så tett. Middag ca 17 og kvelds 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...