BEA-77 Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Har invitert over noen småbarnsmødre som jeg egentlig ikke kjenner så godt, men som bor i nærheten av oss. Tenkte å servere kaffe, te og evt brus eller vann, samt fint oppskåret frukt av ulikt slag, kjeks og kanskje twist. Er dette litt lite? Bør det være noe med litt mer mat i? Gode ideer mottas med takk:)
Gjest Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Synst det holder lenge jeg:) Har selv fått alt mulig på barseltreff. Grøt, pastasalat, smørbrød, gryterett, suppe, pai, kaker....
Leirha Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Syns minikoldtbr er bra jeg. Altså skiver med diverse pålegg, gjerne eggerøre framme. Ellers en god pastasalat. Du kan få en god oppskrift av meg som de fleste liker. 1 pakke kylling salatkjøtt, 1 pakke bacon i biter, 1 boks creme fraiche, ev rømme. kok og avkjøl i kaldt vann en pakke med ønsket pasta, 1 purreløk, 1paprika hvis du liker det (grøss). salt og pepper og en dasj sitron eller lime. Alt skal vre kaldt, bland alt sammen uttenom pastaen. Denne har du oppi litt og litt, for å se hvor tykk/flytendes du vil ha den. Server med brød. Den er veldig god. Oppskriften går til 5-6 voksne.
MamiMaribel Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Den hørtes skikkelig god ut, og enkel og smelle sammen. Skal prøve denne i morgen ! :-)
BEA-77 Skrevet 26. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2008 Takk for oppskrift og tips:) Det virker som at de fleste serverer skikkelig mat altså, ikke bare kjeks, frukt... Spørst om ikke jeg også bør gjøre litt mer ut av det da.
Leirha Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Trenger ikke servere noe stort da. Når vi treffes, står den som har treffet for brød og drikke, så tar alle med seg en pakke med pålegg Det er ganske genialt.
familien kaos- komplett Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Jeg synes du skal holde deg til planen jeg! De er jo ikke invtert på lunsj/ middag?? Koselig tiltak å samle sammen "likesinnede"(skravlebøtter med felles interesse for sikkel, bæsjebleier og grøtpriser), og hvis du holder det enkelt kanskje noen av de andre tør å invitere dere også, når det ikke forventes for mye. Husk at du setter standarden:) Hadde jeg blitt invitert på noe sånt hadde jeg ikke forventet å få servert mat heller:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå