Gå til innhold

Dette er ikke lett for han. ( 7 år og sonde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har fått innlagt en sonde.Han styrer veldig nå og er på kanten til hysterisk.Redd for å få slangen rundt halsen i natt og redd for at det skal "nappe" og gjøre vondt om han snur seg i søvne.

Tidligere i dag var vi på butikken.Folk titter...både store og små.Han ser jo veldig "syk" ut med den inn i nesa...teipet oppover kinnet.

Så når vi kom hjem ville han bare være inne.

Vi har følt det på kroppen i dag om hvordan mennesker (store og små) som "skiller" seg ut har det.

Nesten så jeg skulle ønske at damen foran oss i køen hadde spurt istede for å glane slik.

Tenkte i stad...på hvor mange rundt omkring som har det slik hver dag.

Blir kanskje vandt med det...men alikevel.

Bare tanker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner det godt,ikke lett at folk glaner slik...Ta å snurr sonden litt sammen og tape den fast et sted (men sjekk at det ikke blir drag) så slipper han å engste seg over det.

Lykke til:)

Skrevet

Huff, stakars liten. Kan skjønne han ikke synes det er noe særlig.

Skal han ha den lenge? Kan jeg spørre hvorfor?

Folk er veldig glanete, og jeg tror vi merker det ekstra også, når vi vet de kan ha noe å stirre for.

Skrevet

Stakkars :(

Skjønner ikke hvorfor enkelte skal glo slik.

Kjenner at jeg av og til har lyst å glo selv, men jeg gjør det ikke.

Stakkar lille gutten.

Skrevet

Heldigvis er gjerne barn flinkere å akseptere noe som er annerledes enn oss voksne. De spør gjerne rett ut hva det er og leker så videre.

Håper gutten din får sove godt i natt, han får sikkert litt ekstra omsorg nå i starten. Sikkert lurt å fortelle om hva det er til klassen. Erindrer at vi hadde noen i klassen som var syke i perioder, men at det fort ble helt "vanlig" og noe vi raskt ikke tenkte på. En jente hadde bare 1arm og var populær som bare det.

Skrevet

Vi har nå funnet en løsning som ser ut til å funke i natt. Lagt den under puta...hehe

Han har hatt litt problemer med å svelge den siste tiden.Klaget over smerter i magen.

Så var til gatroskopi (slange ned i halsen) forrige uke.

Ble tatt bilder og prøver.

Påvist refluks og betennelse i spiserøret (kommer av magesyre)

Er veldig betent der nede...så alt er veldig sårt etter narkosen.

Sonden skal kun sitte i 1 døgn. Det er en ph måler som skal måle syre og oppstøt.

Poenget mitt var at jeg virkelig føler med foreldre og barn som er i en slik situasjon hele tiden.

Nabogutten spurte i stad om han hadde kreft. Da svarte sønnen min...Nei jeg har halsbrann,hehe.Tror han likte at han spurte for da fikk han sagt hva som var grunnen.

Tross alt så er dette noe han kan leve med og få medesiner mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...