Gå til innhold

Noen med erfaring fra hotellbransjen her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg såå lei yrket mitt... kunne tenkt meg å skifte beite for en periode jeg.. Jeg er utdannet som sykepleier, men merker det er tungt å jobbe med alvorlige syke mennesker i lengden.. Blir både psykisk og fysisk sliten.

Dere som erfaring fra h.bransjen. Trives dere? Føler dere at det er utfordringer i hverdagen? Tror jeg kunne tenkt meg resepsjonsarbeid. Hvordan er lønna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det bli dårligere enn lønna i sykepleieryrket? hehe:)

Skrevet

Hei

Dette kan jeg svare på. Jeg er avd sjef på hotell.

dersom du ønsker å jobbe i resepsjonen så må du belage deg på lange og hektiske dager. Skift ordning stort sett fra 0700 -1500 eller 1500 - 2300. Lønna er mye dårligere enn det du har som sykepleier da du ikke har krav på halvparten så mye i tillegg osv. pluss at grunnlønna er dårligere.

Vil gjette på at du havner på en 118 kr i timen eller noe som ufaglært, men det kan jeg sjekke for deg om du vil.

Jeg er møkkalei bransjen så sånn sett så er det jo greit. det er jo et ekstremt service yrke hvor en har gjester å forholde seg til gjennom flere kanaler heeele veien. Det kan føles veldig frustrende at folk krever og krever når det er vanskelig å skulle fylle disse kravene hele tiden.

Skrevet

For å si det sånn ang lønn.

Jeg er avd. leder med 3 års høyskole, sambo kjører lastebil. han har utbetalt flere 1000 kr mer enn meg i mnd. På mindre arb. tid, mindre ansvar

Skrevet

...men masse utfordringer, rare og spennende mennesker fra alle kanter av inn og utland. Hardkjør, stress, de beste firmafestene, spøkefull/rå tone mellom kollegaer...

Skrevet

Takk for svar tåkeluren:)

Tja.. kanskje det vil være lurt å velge en annen bransje.. Vil ha et yrke som inkluderer det å gi service. Er jo forsåvidt det jeg gjør per i dag også.. Men om lønna er så dårlig så ble nok dette bare med tanken ja:)

har ca300000 i grunnlønn nå, mindre enn det frister ikke helt.

Hadde hatt lyst til å gå for flyvertinne om det ikke var for den idiotiske flyskrekken!

Skrevet

Hva med noen form for sekretær da?

i den rette bedriften kan jo det være både gøy, utfordrende, masse service både innad og utad og bedre betalt enn hotell. Kikker litt selv jeg, men bor helt håpløst til så det er vanskelig å finne noe.....

Skrevet

Ja, det sier jo sitt tåkeluren:) Hvorfor skal man slakte lønninger på dem som YTER service hvert sekund i jobben sin? blodig urettferdig syns jeg... Noen tips til hva en sliten sykepleier kan bytte beite til da? Gjerne noe med service, helst ikke helsevesenet..Takker for alle svar:)

Skrevet

tror vi postet nesten samtidig så se over dette svaret ditt så har jeg forslag til deg ;o)

Skrevet

Sekretær ja.. hmm.. ja, det er kanskje noe.. i den rette bedrift kan man anskje overgå lønna si ja.. hmm, må tenke litt på det ja:)

Skrevet

Hva med apotek?

Det er jo et serviceyrke som du får brukt yrkeserfaringen din i. Lønna blir nok dårligere, men arbeidstidene mye bedre:o)

Skrevet

Jeg har jobbet som resepsjonist i hotellbransjen for mange år siden. Mye morro men elendig lønn og kjipt med skiftarbeid. Da vil jeg heller anbefale deg å prøve deg på resepsjonist i et stort firma, gjerne internasjonalt om det er det som lokker.

Skrevet

har jobbet på hotell i 5 år, både i resepsjonen, som husøkonom og nå som resepsjonssjef. Trives godt, er ok, betalt, men turnusjobbing og mye helger da, om man ikke har lederstilling. Treffer masse mennesker og ingen dag er lik, man må takle mange slags mennesker og mange ulike situasjoner, men jeg elsker jobben min og synes det er gøy å gå på jobb

Skrevet

Det er ikke en jobb for "pyser" for å si det mildt! :-)

Og sykepleiere og lærere som klager på lønna, har ingenting å si sammenlignet med hotellbransjen. :-)

Men jeg har vel aldri hatt det så morro, lært så mye, truffet så mange forskjellige mennesker - i det hele tatt ser jeg tilbake på de årene av livet mitt med et stooooooooort smil! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...