Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Snuppa skal begynne i barnehage i morgen. Men jeg har jo aldri hatt barnehagebarn før, så jeg lurer litt på hva de trenger av klær å sånn... Noen som har en liste over smarte ting å ha i barnehagen?
~~DoraDora~~ Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Minst et ekstra skift av alt (vanlige klær) Utedress Regntøy Støvler Bleier Sårsalve En ekstra smokk dersom hun bruker det. Middagsglass og grøtpakke dersom du vil at hun skal spise det der. En tykkere genser.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Ja skal vi se hva jeg kommer på.. Har aldri hatt så små barn i b.hage da men det vi hadde med var: >innesko >regnsett som alltid hang der, pluss støvler >to sett med kles skift >vannflaske skal barnet ha her, men den må jo hjem å vaskes ofte >ytterdresser er veldig greit etterhvert som det blir mer høst ute >tykke reserve klær når vinteren kommer >jeg pleier bruke mest mulig stilongs slik at hvis de er våte på bena så kan de bytte sokker, og ikke hele strømpebuksen.. >reserve klær liggende i sekk til turdagen >merkelapper på alt tøy med barnets navn. Jeg har barnets navn, etternavn, hjemmetlf og mitt mob.nr. >litt mer sokker og truser til skift. >du trenger vel også bleier.. >kremer til såre rumper, solkremer, tannbørste, tannkrem, tannglass og våtservietter har b.hagen holdt her.. Det var det jeg kom på i farten..
Trollkatt Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Legger til tøfler/innesko/gymsokker. Selv om hun ikke nødvendigvis kan gå ennå. Min erfaring er i hvert fall at foreldre labber rundt med sko i garderoben, og etterlater regnvann, søle og grus. Da er det kjekt om barna har noe på føttene så de ikke står oppi der og blir våte på bena.
Lykkeligmammatiltre Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Her har du fått masse gode tips! Lykke til med barnehagestart!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå