~Tjorven,overtid~ Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Starter en skravletråd jeg jenter:) Litt tidlig...men det er så koselig å ha noen å dele tanker og tips med gjennom pp:) *Sender ut masse babystøv,og håper det blir mange positive tester i uke 38*
Snuppa's mamma Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Enig, er godt å ha noen å dele tanker med!! Har mensen nå så venter på at den skal bli ferdig så vi kan kose oss med el snart:) Lykke til jenter og håper vi får mange positive tester nå alle sammen;)
EndeligEndelig!! Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Ja, er godt å dele noen tanker. Jeg hadde egentlig tenkt å legge prøvinga på is denne pp. Men man ser jo hvor lenge det gikk. Mensen er ikke ferdig ennå, og jeg sitter allerede her og ser frem mot ikm... Sånn kan det gå!! Jeg satser på full klaff nå i 9. pp Lykke til alle sammen, og vi får satse på at det blir mange positive tester i uke 38!!
**micke** Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 endelig ferdig med mensen her i gården og ca en uke til el.... satser på at det blir myyyye sengekos fra mandag av! må prøve å ikke si noe til mannen denne gangen (veldig vanskelig å holde tett).... rart med det, plutselig ikke like gøy når han vet at vi "må"... hehe
dropsen88 Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg er også snart ferdig med mensen!!! =) Fikk det på lørdag, såå da ser også jeg fram til eggløsningstidene Leon sjønnasen: Så du spurte meg hvor jeg var fra tidligere, fikk aldri svar om hvor du var fra? Tenkte siden jeg så du skrev litt stavangers dialekt Rekner med du ser det jeg skriver i og med du er i samme ikm uke!
victomalia Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Jeg har mest sannsynlig ikm uke 38 jeg også. Har hatt en SA nå i helgen, så det er litt usikkert. Håper hvertfall at EL er neste uke. Vi er i gang igjen, er så klar for dette nå som jeg gikk forrige uke og trodde at alt var bra. Lykke til jenter.
Barbarella og froskebarna Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Ca en uke til eggløsning her også... Nå blir det mye action fremover, så får vi se hva som skjer! Hvis det blir slik som forrige pp så kommer jeg nok til å begynne å kjenne innbilte symptomer allerede om en uke Tror jeg kanskje bør få meg en ny hobby slik at jeg har noe annet, nytt og spennende å ha fokusen på. Dette tok helt av forrige måned, i hvert fall, jeg var helt utslitt da jeg fikk mensen, og var nesten lettet fordi det var over...
**micke** Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 krysser fingrene for deg, victomalia, og håper spira sitter og blir denne gangen! er dere førstegangsprøvere? hva med dere andre, noen som har barn fra før? vi prøver på første jeg har forøvrig "kommet" meg fra pessimismen fra forrige pp, mannen er på plass igjen, og jeg kaster meg med iver og glede og optimisme inn i denne pp'en..... hehehehe
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Jeg er førstegangsprøver.. Er i 5.pp nå.. Håper det klaffer snart.. Blir så lei meg hver gang mensen kommer.. Har to venninner som er gravide, og hver gang jeg ser dem har magen vokst! Jeg blir så misunneliiiii!!!
**micke** Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 magene spretter fram her også!!!! også alle spørsmålene da..... "hvor lenge har dere tenkt å vente da? bør dere ikke sette i gang snart??" ...osv.... hva sier du pfeew, vår tur denne gangen??
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Heldigvis får jeg ikke så mange spm om barn, bortsett fra moren min som vil bli bestemor igjen.. Men, såvidt jeg vet så vet ikke hun at vi prøver.. Mine nærmeste venninner vet at vi prøver.. Så de har medlidenhet for meg som ikke blir gravid.. Selv har de enten barn eller er gravide.. Bare meg igjen.. Snufs.. Jeg håper så inderlig micke, at det blir klaff på oss denne gangen!!! Hvis ikke blir det akupunktur og en prat med legen min..
**micke** Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 noen rundt oss som vet at vi prøver også, synes det er greit å ha noen å snakke med. vi skal jo til legen i september vi, og gleder meg til det. føler det hjelper litt på frustrasjonen, hører han er veldig flink han vi skal til også. også er det jo alle kjerringråda da..... der må jo vi være best in class, eller hva?
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Tror ikke jeg har fått med meg hvilken pp dere er i..?? Jeg er jo bare i 5.pp, men klaffer det ikke nå vil jeg "mase" litt på fastlegen om jeg ikke vær så snill kan få en undersøkelse for å se om ting er som de skal.. Har ikke lyst til å prøve i ett år, for så å finne ut at jeg feiler noe som gjør det vanskelig å bli gravid..og så må jeg igjen vente for å få oppfølging etc etc.. Dette er så viktig for meg, og det skjønner jo dere her inne..så jeg har ikke tid..hvis jeg kan si det på den måten..til å vente altfor lenge! Blir jo ikke yngre.. :-P
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 Men, håper på at kjerringrådene gjør susen denne runden.. ;-)
**micke** Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 det er vel nå omtrent 14-15 mnd siden vi slutta med pillen, men dette er vel vår 3. "aktive" pp... ble litt for utålmodig til å la alt gå sin gang (vi tenkte ikke på el og slikt en gang, så vi bomma nok på maaange el'er). men jeg ringte legen likevel jeg... tiå går jo så fort når man venter på legetimer og slikt!!! så regner med at hele den prosessen med utredning og alt det der fort kan ta et år eller to!!!!!!! og som du sier, man blir jo ikke yngre... jeg vil heller vite jeg, og komme i gang med behandling om vi skulle trenge det... ring til legen, du, og be om henvisning til utredning hos spesialist. tar fort et par mnd før en får time, så kan være greit å heller være litt tidlig ute.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 Ja, ikke sant.. Uendelige ventetider i helsesystemet! Man kan bli smårar.. Skal til legen for å ta en celleprøve i slutten av september, så kan jo snakke med henne da.. Ble konisert (fjernet litt av livmortappen pga celleforandring) for 1,5 år siden, så er litt bekymret for at det også påvirker prøvingen..selv om de sier at det ikke skal gjøre det.. Men, det er jo noe arrvev sikkert som kanskje kan gjøre det vanskeligere for svømmerne..
**micke** Skrevet 27. august 2008 #17 Skrevet 27. august 2008 jepp så jeg legger inn litt buffer aner ikke.... men som du sier, så skader det jo ikke å spørre...
victomalia Skrevet 28. august 2008 #18 Skrevet 28. august 2008 Hei... venninna mi sliter med å bli gravid pga. cyster på eggstokkene. Greit å sjekke dette hvis du skal til gyn i september da. Men de sier jo at de fleste blir gravide innen 6 mnd til ett år, det er bare at tålmodigheten ikke er helt der! Jeg prøver meg jo på nr. 5 nå, til den som lurte på det litt lenger oppe her. Jeg har aldri hatt problemer før, blitt gravid i 1 eller 2 pp, så her går det tregere nå. Men jeg tror man må slappe av litt også, og ikke henge seg så opp i EL og ikm. Forrige måned da jeg ble gravid (som endte i SA), tok jeg det faktisk helt rolig frem til ett par dager før ikm. Husker ikke når jeg hadde EL engang. Det klaffa jo da...Men det er ikke lett, jeg blir jo selv helt kløen i fingrene når jeg ser en baby, titter på babyklær osv. Spennende å se hvordan det går for oss nå da!
victomalia Skrevet 28. august 2008 #19 Skrevet 28. august 2008 Hei **micke** det er faktisk noe i det du sier litt lenger opp, med at mannen plutselig er mindre interessert når han vet han må!! haha... Det har skjedd de to siste månedene. Vi har gira skikkelig opp og holdt koken 2-3 dager, så plutselig (begge pp-ene), har han dabba helt av. Har liksom ikke behov for kosestund, er veldig opptatt med hjemmejobbing osv. Den ene gangen fikk han den ikke opp engang...hallo...jeg har eggløsning. Jeg prøver å ikke snakke om EL da for det er jo ikke akkurat så veldig opphissende ord. Nei...nå må jeg bare fortelle... her en morgen lurte han på når jeg hadde "eggutløsning" igjen. Da lo vi godt begge to.
**micke** Skrevet 28. august 2008 #20 Skrevet 28. august 2008 nr 5 ja!! liv og røre hos dere da!! gøy med stor familie. jeg har jo "slappet av" i godt over et år da, og det funket jo ikke... tror sannsynligheten øker drastisk når en har mer kontroll over når el er og slikt (så lenge det ikke blir ekstremt stress, normalt stress er jo helt ok). ellers går det jo an å ha sex annenhver dag alltid da, men da blir det jo veldig kjedelig og forutsigbart da, synes jeg... en annen faktor er jo alder da... dersom jeg var 20 så hadde jeg nok tatt tiden mer til hjelp, men for oss som gjør oss ferdig med utdannelse og slikt før vi er klar for familie, og i tillegg er førstegangsprøvere, så bør en kanskje ikke være like tålmodig. dersom en har f.eks endometriose så tar jo den behandlingen litt tid, greit å finne ut tidlig og starte behandling tidlig! gleeeeder meg til neste uke
victomalia Skrevet 28. august 2008 #21 Skrevet 28. august 2008 Ja, jeg skjønner når du har prøvd en stund, da er det jo svært sannsynlig at det er noe som forårsaker det. Fint å finne ut av det da, og håper det fører til at det kommer en liten en!!! Det er jo annerledes når det er førstemann også, i motsetning til slik jeg har det. Blir det slik at jeg ikke får fler, er jeg jo storfornøyd med de 4 jeg har fått. Lykke til med behandling og uttredning!!! Det bør gjerne ikke være store greiene å løse opp i, så er du nok snart i gang med baby og familie. Klem
**micke** Skrevet 28. august 2008 #22 Skrevet 28. august 2008 tusen takk jeg håper det! i mitt stille sinn så håper jeg vel egentlig at alt som skal til er å ha fått henvisningen... har jo hørt om flere av de som blir gravide like etter å ha kontakten legen heheheh... håper det klaffer for deg også da! hvor tette er dine da? blir det en etterpåklatt eller er de "jevnt" fordelt? gutter, jenter? det må jo være helt fantastisk å vokse opp med mange søsken!
victomalia Skrevet 28. august 2008 #23 Skrevet 28. august 2008 Ja, det hadde jo vært typisk, samme som de som blir gravide etter adopsjon. Men er det det som skal til, så ....helt greit! Min eldste er 8 år og jeg har 4 gutter. Jeg klarer jo ikke helt å slå meg til ro, da jeg hadde syntes det var koselig med ei jente også. Veldig bra med gutter, enkelt og realt, men allikevel.. Kommer det en gutt til, så er det bare flott. Mange storebrødre, nydelige og snille mot mamma hele gjengen. Når jeg ser de leke med hverandre, kan jeg sprenge av stolthet. Den eldste leker best med nr. 3, nr. 2 trives best med andre kamerater, nr. 4 er 2 år og løper etter de andre det beste han kan. Er så glad jeg har gitt dem hverandre. Alltid noe som skjer og det er veldig populært å være her blant vennene deres, da det er så mye liv her. Men, men.. man kan ikke styre alt i livet, ei heller hvor mange man får. Spennende å se med deg fremover da om det skjer noe. tvitvi..
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 28. august 2008 #24 Skrevet 28. august 2008 Jeg skal be legen sjekke etter cyster etc, hvis hun ikke "nekter" meg undersøkelse da... Men, får først se om jeg blir gravid denne pp'en eller ei... ;-) Jeg føler ikke at jeg stresser voldsomt med dette. Bare sånn "normalt" stress som micke snakker om. Har lest et sted at det faktisk kan hjelpe, for da har man jo kontroll på når el er etc. Er noe annet med psykisk stress f.eks. på jobb og skole. Har hørt at den type stress kan gjøre at man ikke blir gravid med en gang, for da er jo kroppen i ubalanse. Leste et sted at hvis man virkelig sliter med å bli gravid og er psykisk stresset, så bør man nesten ta fri i en periode og slappe av og koble ut for å få en spire.. Men, det blir litt langt å gå synes jeg..sykemelde seg fra jobb for å bli gravid.. :-P Det hadde tatt seg ut..
Sommer88 Skrevet 28. august 2008 #25 Skrevet 28. august 2008 Jeg har problemer med at eggene mine ikke modnes selv så har fått provera å pergotime, å det skal vist hjelpe. men nå kommer det jo oxo ann på om mensen uteblir eller ikke.. Så blir spennende om jeg får ett lite tegn på bebi om ett par måneders tid:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå