Gå til innhold

Hvordan har barnehageoppstart gått for dere?


HeBergen

Anbefalte innlegg

Vi fikk barnehageplass helt ut av det blå og skal begynne i det små allerede neste uke... Skrekkblandet fryd:)

Hvordan har det gått med dere? Tar gjerne i mot tips og råd når det gjelder tilvenning el barnahageoppstart generelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har gått veldig bra. Hun får jo ikke akkurat sagt hva hun synes, men hun virker blid og fornøyd. Blir nok enda morsommere når hun begynner å krabbe, så hun kan følge etter de andre barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me skal begynne neste uke. men tror det kommer til å gå bra, for han kommer seg god rundt. har begynt å stå og beveger seg litt, sitter en liten periode å leker med biler eller noe , så jeg tror det kommer til å gå fint i b.hg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det som om det går kjempe bra!

 

Jeg har vært har vært 3 ganger med henne på åpen bhg, som er i samme bygget som barnehagen. Vi har dratt innom på avdelingen hennes mens vi har vært der, så hun har blitt kjent med omgivelsene sammens med meg. På mandag var i på barnehagen i 1 time, i går var vi i 1 time, i dag var jeg der i en halvtime sammens henne, så ble jeg sendt hjem.

 

Jeg fikk telefon fra de i ste, og de fortalte at Nora hadde lekt seg, spist og nå sov hun. Det var tydelig at hu stoorkosa seg, og at det var morsomt i barnehagen!

 

De ringer meg når hu våkner opp igjen, og da skal jeg hente henne:-) Gleeeder meg!!

 

Nora skal være i barnehagen ca 4 timer om dagen, 3 dager i uka frem til hun er 1 år, og da starter hun fulltid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tulla var ikke interresert i å ha oss der engang, det har gått over all forventning! hun kan være kjempe grinete på morran, men med en gang hun ser barnehage porten lyser hele fjeset opp og et stort smil breier seg i hele fjeset hennes.....=)har ikke tid til å si hade til oss engang.. de som er deilig er at når hu da kommer hjem har hun rast fra deg litt, så hun har litt tid til å bare kose med oss, for hun er vanligvis forferdelig hyper....=) Lykke til, ike noe å være redd for=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det har gått så bra med deres gull:)

 

I morgen er første dagen med tilvenning her for jenta mi. Er svært spent, men ganske sikker på at hun kommer til å stortrives! Har vært på besøk på avdelingen hennes, og de som jobbet der virket fantastisk. Det samme gjorde lekeområdene ute og inne.

Ser hvordan hun lyser opp når hun ser andre barn, så dette blir nok bra for henne:)

Rart å skulle gå tilbake til studiene. Men aller mest å skulle "levere" henne fra seg... D kjenner dere vel til;)

 

Takk for svar i allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det også gått over all forventning! Litt sutring i begynnelsen, men nå har hun blitt så tillitsfull til (nesten)alle voksne, hyler av glede når hun ser de andre barne, spiser som en helt, sover godt og er med på leken sammen med de andre.

Hun er der bare 3-4 timer om dagen ennå. Tenkte å øke etterhvert som det nærmer seg jobb-start :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...