tess27 jonathan kom 23.12.06 Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 jeg er ei jente på 26 år som har en sønn som fyller 2 år 23 desember.. flyttet fra barnefar i november i fjord.. har nå endelig klart og innse at jeg er lesbisk(har prøvd og fortrenge det i 1 år ca). men tør ikke si noe til foreldrene mine... har sagt det til noen veninder men... mamma og pappa er det verre med.... tør heller ikke si noe til pappan til ungen min..(han kommer vel til og gå i rett sak og kreve full omsorg, men han kan da ikke få det?!?!?) burde jeg vente me og si noe til mamma og pappa el er det beste og si det med en gang?? jeg er ikke helt kommet inn i det og godta meg selv som den jeg virkelig er men det kommer vel etterhvert håper jeg da..
strekkmerke Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 hei tess, Gratulerer - den lengste veien er å tørre å innrømme for seg selv. Og der er jo du allerede! Stol på dine egen følelser ifht om og når du snakker med dine foreldre. Slik du sikkert har gjort med dine venninner. De vil alltid elske deg og ønske det beste, men det kan kanskje være at de mener det beste for deg ikke er å leve lesbisk. Det kan såre, men kanskje er det viktigste at de vet. Samtidig - du er 26 år gammel, trolig skjønner de selv at det du forteller dem er alvor og blir sagt fordi du ønsker deres støtte og forståelse... Husk å gi dem tid og rom til å akseptere deg som en annen person enn den de trodde du var. Eller kanskje har de alltid hatt mistanker om at du ikke var 100% hetero? Jeg tror absolutt ikke din eks. dvs pappa kan frata deg foreldre rettigheter fordi "du har blitt lesbisk" - tenk bare på at vi nettopp får ny ekteskapslov som annerkjenner lesbiske mødre. Og vi har et ganske sterkt diskriminerings og likestillingsvern. Men kanskje burde du hørt med noen i hos likestillingsombudet, eller en jurist om event hva som kan skje og hvor du står? Uansett - lykke til! PS - Jeg har aldri angret på at jeg er åpen, og ville ikke vært "komme ut prosessen" foruten. Sjelden har jeg lært så mye om venner, familie, verden og megselv...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Det er ikke mulig å bli fratatt omsorgen for barnet med en slik begrunnelse. Da må det i tilfelle ligge noe annet til grunn som f.eks.: rus, mishandling av barnet, omsorgssvikt etc. Lesbiske og homofile er fra barnevernets (og statens) side annerkjente som både biologiske foreldre, besøkshjem og fosterhjem.
tess27 jonathan kom 23.12.06 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2008 hei:) takk for støtte:) klarer ikke helt og fortså meg selv... så sliter litt enda.. men har ei veninde som er lesbisk som sa det kunne ta tid før jeg klarte og akseptere meg selv... men er utrolig godt og innrømme for seg selv og ikke behøve og kjempe imot... er så lei av og være en jeg ikke er.. merker eg har det mye bedre med meg selv nå...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 They can not take your kid from you, only because you are an lesbian! Do you hit your kid? Do you abuse him/her? Do you use any kind of drugs? Are you a hore? Are you drunk day and night from monday to sunday? Do your kid go hungry from morning to the evening? If you can answer "no" on all of these questions, you have nothing to be afraid off! So they have no reasons! Your mom and dad will always love you, no matter what! You will always find 100% real love from them! Ok, so you are an lesbian, and so what? You are still they`re kid! Maybe they need time to realize it, but they will never push you away! I`m 27 and also lesbian. But I have not told it to anyone yet...... I amire you! Good luck!!! PS: I understand norwegian, and can read it, but not so good to write it, so that its why I answer you in english
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå