Meg, J & L Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Har aldri følt dette før... Så j...... vondt! I det jeg hoppa av legebenken i dag og gikk ut på gangen kjente jeg plutselig at nå klarer jeg faktisk ikke løfte foten oppi skoen. Hadde så sinnsykt vondt i de sidemusklene ved eggstokkene der, inni skambeinet og ned rundt hele og oppi skjeden og ikke minst halebeinet. Jeg har jo bekkenløsning, men denne form for smerte har jeg aldri vert borti. Kom meg så vidt til bilen. Og her sitter jeg.. er MYE bedre nå, men sliter enormt enda. Verker på samme stedene, føles ut som jeg har gangsperr der nede. Som om noen har truet meg ned i spagat. Hva er dette da? Har plutselig bekkenløsningen blitt ti tusen ganger verre? Eller er det dette som er bekkenlåsning eller hva det heter? Eller hva er det liksom? Noen som vet?
Meg, J & L Skrevet 26. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. august 2008 Ingen som vet? Nå har jeg sittet litt og stivnet til, så når jeg skulle reise meg føltes det som om jeg slet av alle senene i underlivet. åh, gud så forferdelig ubehagelig! Dere som har kraftig bekkenløsning, er det slik dere har det?
ane29 Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 når du har bekkenløsning sitt minst mulig. legg deg ned på siden med en stor pute mellom beina og knærna.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 ja sånn har jeg det og, men har hatt det lenge da... vet egentlig ikke om det er bekkenløsning eller bekkenlåsning. men det er grusomt vondt. klarer heller ikke å løfte så mye på beinet at jeg får på meg en sko....
Meg, J & L Skrevet 26. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2008 ok, tusen takk for svar. Synes bare det var så rart at det kom så spontant liksom. Ikke gradvis, men bare sa "pang". Er ihvertfall vondt ja.. stakkars dere som har hatt det slik lenge.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 har det slik jeg også..Kom helt plutselig fremme...hatt bak hele tiden, men slik smerte som fremme har jeg aldri vært borti... Greier jo ikke sitte eller gå. Kle på seg er rett og slett umulig.
NUNNO Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Jeg vil anbefale deg å kontakte lege for å bli henvist til fysioterapeut, evnt å selv ta kontakt med kiropraktor / naprapat eller en annen manuell terapeut. De kan ofte hjelpe og særlig dersom du kommer deg til behandling så snart som mulig. Det hadde ihvertfall jeg gjort dersom det var mitt bekken. Lykke til og god bedring!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 ganske umulig når man ikke greier å komme seg dit...Måtta avbestille alle mine timer jeg
Gjest Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Hei, jeg har bekkenløsning og ja det er fryktelig vondt. Jeg går til en super fysioterapeut og en massør. Fysio oppdaget av det var sjevstilling i bekkenskålene som jeg kaller det! Tror mange har det men at de får en for lett "kosebehandling" hos fysio. De må nok ta i litt for at det skal hjelpe. Da jeg begynnte med behandling kunne jeg nesten ikke gå, nå er bekkenet rettet opp, og vi kan derfor konsentrere oss om musklene som får en omgang juling i uken med røff masjase, det er vondt men det fungerer. Går du til fysio uten at det hjelper så bytt til en annen. Men husk å være forsiktig samle bena ut og inn av bil, ikke hoppe fra legebenker, pute mellom bena, eller rundt baken om du ligger på rygg om natten, gode puter under bena når du ligger på sofaen, ikke løfte!!! Og selv om det er kjedelig å ikke klare alt selv så be om hjelp jenta mi, så du ikke sliter ut bekkenet ditt, du skal bruke det etter på også vet du!
NUNNO Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Stakkars deg! Har du ingen som kan hjelpe deg? Eller kanskje det finnes muligheter for å få en behandler til å komme hjem til deg? Evnt ta taxi? Høres jo helt forferdelig ut! Du har jo rett til å få hjelp- til og med henvisning fra lege. Ønsker deg lykke til videre og snarlig bedring!
Meg, J & L Skrevet 27. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2008 Oi så mange fine svar!! Tusen takk jenter! Jeg håpte jo i grunn at dette var noe som skulle gå over etter 3 dager ..hehe.. siden det kom med et smell, så tenkte jeg at det forsvant vel gjerne like fort. Men men... jeg har ringt fyseot. i dag bare for å spørre. Han var nok ganske sikker på at dette var bekkenløsning ja. Jeg fikk beskjed om å bruke de øvelsene jeg fikk sist gang og ha på meg bekkenbeltet som jeg kjøpte. Og hvis det ikke ble bedre, skulle jeg ringe han igjen. Men burde uansett ringe legen og få det "registrert" der.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 funker ikke med taxi for meg....greier ikke sitte.. ikke komme meg ut til bilen heller..... greier såvidt å komme meg bort til toalettet..(ja det tar laaang tid).....og har da kjempevondt etterpå....Hele 5meter å gå..hehe holde sofaen jeg i noen uker
Gjest Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Hei jeg er også slik og det kom helt plutselig. Halebeinet er utrolig vondt, hele tiden. Hvis jeg er ute å går, hender det at jeg må nesten må dra med meg beinet (det ene er verst) med hendene. Om nettene virker det som om bekkenet åpner seg eller sklir fra hverandre, at tyngden fra babyen blir så stor at det sklir ut. Jeg ligger på sidene med en stor pute mellom bena og anklene, men når jeg skal snu meg, må jeg knekke på plass bekkenet og det stråler godt oppover i ryggen. Noen ganger må jeg ha hjelp av mannen min faktisk, for da er tyngden for stor til at jeg klarer det selv. Legen sa bare at jeg har bekkenløsning og låsninger - har ikke fått henvisning til fysio jeg. Så jeg legger opp dagen etter formen. Får ikke gjort stort annet enn å ta det med ro. Ligger mye i 45 grader med masse puter rundt meg. Dette er veldig ubehagelig, men heldigvis går det nok over etter fødselen. Håper jeg da. God bedring c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå