Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Sitter de barnevakt? Kommer på besøk? Inviterer? Tar med seg barnebarna? Legger seg opp i barneoppdragelse? Osv osv-......... Bare lurer, egentlig.. På hva som er vanlig.....
Kjukka Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 De sitter barnevakt, kommer på besøk, inviterer på middag, turer, ferier osv. kommer til å ta meg seg barnebarna på ferie osv. når de blir gamle nok (jenta vår er bare 10 mnd., så), men de legger seg ALDRI opp i oppdragelsen...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Mamma har som yrke å jobbe med barn å legger seg litt oppi oppdragelsen men vet hun mener det godt men kan bli litt mye avogtil å da kjefter jeg litt! pappa er grei,han sier bare fra når jeg banner!hehe,banner bare når jeg slår meg virkelig men det gjør han å så. mamma og pappa sitter barnevakt nårsomhelst å bor rett i nærheten:) de inviterer ikke oss kjempeofte men det er noe med tiden,jobb å trening..dagen strekker ikke til.men vi møtes hele fam ofte her og der:) de tar med seg barnebarna på svømming og turer å ute å leker osv. på samboer sin side er foreldra skilt å faren hans bor 5 min unna med bil men pleier ALDRI å komme hit for å treffe gullet,ikke når han er utafor her for å levere noe til samboer gidder han å komme inn..dattera vår er redd for han for han er totalt ukjent for henne. å det irriterer meg VELDIG siden alle barn fortjener å ha besteforeldre på begge sider.men han er så undommelig å driver med sitt så.dessuten har han myyye kontakt med samboers søster sine unger men ikke noe her nei! samboers mor prøver å invitere på middag avogtil å ber oss med på resturant osv med tanta til gullet:) det er hyggelig,ser at hun setter mye pris på å treffe gullet så sånn er det greit,men hun er veldig forsiktig å vil ikke legge seg oppi vårt å ta for mye av vår tid kan du si.. lurer litt på hva som er vanlig jeg å for jeg føler vel at en del av besteforeldrene backer litt ut men men..
Gjest Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Må vel svare ja til alle;-) De har bare ett barnebarn foreløpig, og tulla vår har bare ett par besteforeldre (mine foreldre). Derfor synes jeg det er viktig at de får et nært forhold. De legger seg forøvrig ikke så mye i barneoppdragelsen, men respekterer ikke ting jeg sier. De ser det som sitt privilegium å få være besteforeldre (dvs skjemme henne bort med godterier) og jeg har etterhvert bare måtte ha godtatt dette.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 De sitter barnevakt, har barna på overnatting, kommer på besøk, inviterer oss og barna på middag, tar barna med på helgeturer, ...Ja alt en kan ønske seg av besteforeldre. De legger seg ikke opp i oppdragelsen, men kommer med råd når vi spør. Kunne ikke hatt bedre besteforeldre. Farmor og farfar bor i kjelleren vår og mormor og morfar bor 4 min kjøring fra oss.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 De sitter barnevakt, tar med på ferie, henter tidlig fra bhg (nå skole), blir invitert på middag, og farmor legger seg litt opp i barneopdragelsen, ell. dvs, hun er litt for medgjørlig. Jeg kan f.eks si at han får spise det vi har ell. la vær, mens farmor prøver å finne alle mulig muligheter. Både morfar og farmor (det er de som handler) har fått beskjed om at de ikke trenger å kjøpe hver eneste lille ting han til en hver tid "ønsker" seg, han har alt for mye og ikke leker han noe spes. med lekene mest lego. Nå har de kun 1,5 sett med besteforeldre ( min mamma er død), så setter veldig pris på det de gjør for guttene. pappa spiser som regel hos oss når han kommer, kommer jo ofte i middagstid
Mamsen86 Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Snuppa her har bare ett sett med besteforeldre. Eller, hun har en farmor, men.. Iallefall, nå er snuppa en uke på Rhodos sammen med foreldrene mine :-) Vi spiser ofte middag sammen, de tar hun frivillig med hit og dit, hun sover der og de stiller opp 110% :-) Men oppdragelsen legger de seg ikke opp i. Det er klart, de sier i fra når ting ikke er lov osv. Snuppa har et veldig nært bånd til besteforeldrene sine, og det er jeg utrolig glad for :-)
Anne-B. Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Vi bor langt unna begge sett med besteforeldre (strengt tatt er det tre sett med besteforeldre, men har lite kontakt med de biologiske på farssiden), men når vi er hjemme, så sitter de barnevakt på kvelden slik at vi kommer oss ut en og annen gangen. De tar seg gjerne et par-tre turer i året på besøk, og bor enten hjemme hos oss eller på hotel (vi har det trangt). Finner på ting med ungene når vi er der, og om de legger seg opp i oppdragelsen, så får de beskjed om å holde seg unna, for det har de ikke noe med.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 De sitter barnevakt Gir han masse kjærlighet og oppmerksomhet når de er sammen Skjemmer han bort Kommer på besøk Bryr seg veldig om han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå