Håpefull mamma Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 hvordan gikk overgangen til å begynne å betale husleie/lån? hvilke stønader har man krav på? Jeg tror nok snart at jeg bli alenemor for jenta mi, men aner ikke hvordan jeg skal klare å betale husleie og greie hverdagen. har bare 14,5%fast, og får meg ikke mer. har søkt overalt..
Kosel Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Du kan søke om Overgangsstødnad hos NAV. Om du jobber ved siden av kan du motta redusert overgangsstødnad. Full OS er på 10 300kr i mnd. I tilegg vil du motta dobbel barnetrygd. Og barnebidrag fra faren. Dette kan ordens gjennom privat avtale eller gjennom NAV. De har også en utregningskalkulator for å komme frem til ett passende beløp. Tar utgangspunkt i din inntekt, fars inntekt, barnets alder, og samvær bla. Du kan også søke om bostøtte fra husbanken. NAV kan og dekke 64% av bhg kostnadene om du er i jobb eller student. Og du kan ha krav på redusert bhgpris. Selv er jeg student. Det går veldig fint. Lever ikke akkurat "fett". Leier en leilighet til 6250,-/mnd. Har utgifter på bil/internett/mnd kort/skolematriell/bhg/mat/bleier/klær osv. Så sier seg selv at det ikke er noe penger til overs. Men det går. Vi lider absolutt ingen nød! Men er nødt til å prioritere litt annerledes enn man kanskje er vant med fra tider med noe bedre økonomi.
^*^Ma85^*^ Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Gå inn på forumet aleneforeldre! der er det et innlegg med ca 66 svar. der står alt du har krav på og hvor du får tak i hva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå