Gå til innhold

dere alenemødre... trenger litt hjelp her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gikk overgangen til å begynne å betale husleie/lån? hvilke stønader har man krav på?

Jeg tror nok snart at jeg bli alenemor for jenta mi, men aner ikke hvordan jeg skal klare å betale husleie og greie hverdagen. har bare 14,5%fast, og får meg ikke mer. har søkt overalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om Overgangsstødnad hos NAV. Om du jobber ved siden av kan du motta redusert overgangsstødnad. Full OS er på 10 300kr i mnd. I tilegg vil du motta dobbel barnetrygd. Og barnebidrag fra faren. Dette kan ordens gjennom privat avtale eller gjennom NAV. De har også en utregningskalkulator for å komme frem til ett passende beløp. Tar utgangspunkt i din inntekt, fars inntekt, barnets alder, og samvær bla. Du kan også søke om bostøtte fra husbanken. NAV kan og dekke 64% av bhg kostnadene om du er i jobb eller student. Og du kan ha krav på redusert bhgpris.

Selv er jeg student. Det går veldig fint. Lever ikke akkurat "fett". Leier en leilighet til 6250,-/mnd. Har utgifter på bil/internett/mnd kort/skolematriell/bhg/mat/bleier/klær osv. Så sier seg selv at det ikke er noe penger til overs. Men det går. Vi lider absolutt ingen nød! Men er nødt til å prioritere litt annerledes enn man kanskje er vant med fra tider med noe bedre økonomi.

Skrevet

Gå inn på forumet aleneforeldre! der er det et innlegg med ca 66 svar. der står alt du har krav på og hvor du får tak i hva :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...