babyfrøken *mamma* Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Hvordan kjennes egentlig hikking ut? Jeg er 30+3 idag, og de to siste dagene har jeg ved et par anledninger kjent noe "nytt". Vet ikke helt hvordan jeg innbilte meg at hikking skulle kjennes ut, men iallefall ikke sånn, hehe, så jeg er ikke sikker på om det er det det er/var. Kjentes ut som en jevn, litt kraftig "puls"/dunk, med ca 1,5sek intervall, nesten helt nede ved lysken på v side. Varte et par minutt.
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jepp, det er nok hikking! Det høres iallefall ut som det samme som jeg kjenner, og jeg tror det er hikking
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 hei. er 30 +3. jeg har å de siste dagene kjent dette. har også tenkt på hikking, men trodde det skulle vare noe annerledes. er liksom nesten helt nede ved underlivet. små sånne nykk på en måte. samme hos deg?
MarihønaMedHvitveis Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Samme hos meg. Babyen ligger med hodet ned, så da er det joi logisk og kjenne mest langt nede. Noen ganger kjenner jeg det i hele magen, antar det er skikkelig kraftig hikking på gang de gangene, vi voksne rister jo også ned i skuldrene/overkropen når vi hikker kraftig:)
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 når er det normalt at barnet begynner å hikke? likker å forhøre meg, første gang for meg alt dette:)
husmus &2 Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Jeg kjente det vel første gang rundt uke 20. Jeg må innrømme at det er ikke så ofte jeg kjenner det nå...Men jeg tror kanskje jeg forveklser det nå med noe annet....?
babyfrøken *mamma* Skrevet 26. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2008 Festlig, da er det sikkert hikking (",) "Hele magen" har ikke vært med på moroa enda nei, bare kjent det langt nede to eller tre ganger så langt.
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 oki, hvor langt er du kommet nå?
babyfrøken *mamma* Skrevet 26. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2008 Samme hos meg ja (",) Tenkte aller først på leamus, men det var altfor rytmisk og jevnt til å være det liksom.
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 nå fikk jeg å oppklart en ting:) genial denne nettsida:)
babyfrøken *mamma* Skrevet 26. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2008 cassandraimagen; ifølge svangerskapsboken fra legen står det under uke 31 (fra 31+0) at barnet gjerne hikker nå, så det vil jeg tro er litt individuelt, men ikke nødvendigvis vanlig før rundt omkring 30 uker (",)
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 oki. mener selv at jeg er ca en uke lengre på vei en ul termin, så det kan godt stemme:)thanks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå