Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Hei jenter. Jeg er gravid i uke 21 og barnet ble derfor unnfanget i april. I mars hadde jeg urinveisinfeksjon og fikk behandling for d. Det var omtrnt da samleiesmerten begynte. Det gjør vondt i skjeden og inne i skjeden. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men nå er uansett smertene å store at det er umulig å gjennomføre samleie. Dette er forferdelig sårt for meg, for jeg vil jo kose meg med kjæresten min. Er det noen som har hatt lignende plager eller vet hva det kommer av? Har vært hos gynekolog som mente d var sopp, men soppbhandlingene han ga meg har ihvertfall ikke virket. Har også prøvd glidekremer. Hjelp, klarer ikke vente til etter fødselen for å finne ut om d har med graviditeten å gjøre.
Faylinn Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Huff, det der er ikke hyggelig nei. Har du prøvd canesten? Har hørt noen bruke den med god effekt mot sopp. Tar man ikke sopp prøve slik at man vet sikkert? Jeg hadde litt sopp en gang og tok en pille to ganger med en ukes mellomrom så var det borte. Husker dessverre ikke hva den het... Var hos Dr Huseby på Oslo City legesenter. Hvis du bor i oslo området kan du prøve han, beste gyn jeg har vært hos. Du bør uansett prøve en annen gynekolog om du ikke blir frisk. Hva med vestibulitt? men det sitter vel bare i skjedeinngangen.. Ellers er det andre former for sex mens du venter på å bli frisk. Lykke til!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Hei hei Spennt Mamma. Åhhj, din historie hørtes utrolig lik min! Er også i uke 21, hadde uvi som utviklet seg til nyrebekken rett rundt vår lille skatt ble unnfanget. Har siden det hatt type svie/kløe/verk når jeg kommer ani neden til. Når vi prøver å ha sex gjør det fryktelig vondt fordi om jeg er veldig klar å alt det. Dette har aldri vært ett problem for oss før. Også prøvd sopp-middel uten effekt og syrlige melkeprodukter. Syns det er litt pinlig, men min kjære er jo veldig tolmodig å grei. En stund gikk det greit å ha sex, bare ubehagelig i begynnelsen og fryktelig vondt etterpå. Men når vi prøver nå gjør det bare j%#¤%#¤ vondt!!! Håper også det er noen som har noen gode råd her!!! Å jeg skjønner deg kjempe godt, å har min fulle forståelse for deg =)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jeg vil anbefale deg å gå til en annen gynekolog og krev en grundig undersøkelse. Skriv ned hva som gjør vondt, hvilken kur du tok mot sopp og hva den andre gynekologen heter. Ikke alltid gynekologen undersøker alt. I noen tilfeller hjelper ikke kuren mot sopp ved første gang, da er det bare å prøve med en ny kur. Canesten er veldig bra, bruk både stikkpillen og krem sammen. Lykke til!!
Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Tusen takk for svar, setter stor pris på det. Jeg går til gynekolog nå om en ukes tid, og ser hva han finner ut av. Hvis ikke få jeg or at han er tbare bytte. Vil jo så gjerne at jeg og min kjære skal ha et normalt sexliv. Er glad for at han er så tålmodig.
.:(HerQ):. Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Hei, slenger meg på her. Kjedelig det med sopp, har faktisk ikke tenkt på at det kan være derfor jeg har smerter ved samleie:S:S skal sjekke opp det! I mellomtiden, er det noen der ute som IKKE har en tålmodig partner, og som virker å ta lang løpefart å blåse i om at jeg ikke har det noe godt under sex??? Det virker som om han ikke forstår!
Gurine Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Uffda, sånn skal det da ikke være "Secondtry". Tror ikke jeg kunne godtatt det, hadde det vært meg. Jeg og sambo har ikke det beste sexlivet etter 10 år sammen, men noe av det beste han vet under sex, er at jeg også har det godt. Det tror jeg er viktig i et forhold og i et sexliv. Men tenkte på i forhold til de smertene. Jeg hadde skjedekatarr noen ganger da jeg var yngre. Kan ikke helt huske hvordan det føltes og om det var smertefullt ved sex, men det var i hvertfall veldig ubehagelig med svie og kløe. Jeg fikk da en tablett som hjalp. Skulle bare ta en. Men aner ikke om den kan kombineres med graviditet.
Gurine Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Leste litt om skjedekatarr nå, og det er jo også en slags soppinfeksjon, men kan skyldes forskjellige bakterier som kan kreve forskjellig behandling. Det stod blant annet dette: Hvordan kan jeg merke at jeg har en skjedekatarr? Du kan merke at du har en skjedekatarr ved at du får svie og kløe og forandret utflod. Alt etter som hva årsaken er, er symptomene noe forskjellige. Trichomonas forårsaker illeluktende, rikelig tyntflytende utflod, kraftig rødhet av slimhinnene og en sterk sårhetsfølelse i underlivet. Samleie er ofte umulig på grunn av svie i slimhinnen i skjeden. Av og til kan utfloden være blodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå