♥Cherrypie♥ Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Føler meg helt elendig! Etter jeg fant ut at jeg er gravid har det blitt myyye verre..er midt i uke 6 nå! noen som vet om det blir fort bedre?har begynnt på duroferon å ta en morgen og kveld.. :/
nanomor Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 slitt med dette jeg og, men holdt det oppe med jerntabletter jevnt gjennom sv skap. gått litt av og på for blir jo ikke helt fin i magen, men funka bra for meg det
suski22.12.08 Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Er det jernlagrene dine som er på 7? Eller blodprosenten? Jeg mista 2 liter blod når jeg fødte, og hadde 7 i blodprosent da jeg ble skrevet ut. Var noen som nevnte at hvis jeg ikke hadde vært barselskvinne hadde jeg blitt lagt rett inn til blodoverføring. Men jernlagrene mine var da på 2. Normalt jernlagernivå er nå fra 10-200, så hvis det er det som ligger på 7 er det jo bare litt bedre. En blodprosent på 7 hørtes jo nesten kritisk ut, uten at jeg har greie på det. Pass på å ta tabl med 1/2 glass app jiuce, og NULL te eller kaffe. Koffein reduserer opptaket, c-vitamin økerr opptaket.
Mixon *m/ baby i magen* Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 må være jernlager nivået hun lurer på, for 7 i hb er veeeldig lite...
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Min hb har sunket fra 13.4 til 9... Ikke rart jeg var i dårlig form sa hun. Og til tross for jerntabletter hadde den sunket litt til nå, og jeg fikk nye jerntabl. Hvis det ikke er bedre til neste kontroll må jeg på utredning for å finne ut hva osm gjør at kroppen min ikke tar opp jernet. Jeg drikker ca 0.5 liter appelsinjuice om dagen nå, og 0 MELK!! Melk gjør også at jernet ikke taes opp i kroppen. Hvis hb er under 9, skal man på utredning.... (ifølge min jordmor hvertfall)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Er det jernlager eller blodprosent du mener? Regner med at det er jernlager? for hvis ikke så skulle du antaglig hatt blodoverføring. Jernlager på 7 er vel i grunn ikke sånn veeeeldig lavt, men helt klart lavt nok. Eneste som hjelper er å ta jernpiller, spise c-vitaminer ved siden av og holde seg mest mulig unna melkeprodukter.
<3 coccinelle Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 De fleste her inne snakker vel om hemoglobin (Hb). Regner med det er det som er 7. Hadde under sju etter forrige fødsel men ville ikke ha blodoverføring. Mannen min foreslo de skulle gi meg en kraftig biff. Da kom de på at jeg kunne jo få "jernrik kost" på sykehuset. Burde vært en selvfølge spør du meg - for alle på barsel. Jeg var steget til 11 på seks ukers kontroll. Du må være flink å ta jern da og spise masse grønt, paprika på brødskiven osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå