Gå til innhold

Things to do when your pregnant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til oss som har kjøpt inn d meste som trengs t baby, ordnet d som ordnes skal, og fremdeles har rndt 1 mnd igjen t termin, og kke har så veeeeldig mye energi til å finne på for mye,kan gjøre for å få tiden til å gå?

Selv har jeg:

Se masse filmer

Gå tur(men begrenset hva man orker)

scrapbooking( selv er jeg max dårlig til d, så d funker ikke fr meg!)

d var d......ikke så veldig kreativ for øyeblikket akkurat..

Noen med litt hjelp?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har skrevet julekort..hehe vet det er tidlig, men nå er de alle klare for utsending med adresse og frimerke og alt. Så når desember kommer er det bare å putte de i en postkasse. Skrev hilsen fra alle oss i (adressen vår). Så har jeg begynt å skrive opp hva jeg skal kjøpe i julepresanger. Orker ikke shoppe noe enno.

Skrevet

Gjøre klart huset til barseltiden.

Du vil mest sansynlig få masse besøk, så da kan det jo være greit å ha noe å servere. Bake boller el.l og fryse ned.

Skrevet

Noen forslag..:

Gå på café, veldig greit når man har lite energi, trenger jo ikke sitte i timesvis. Kan heller gå litt oftere :)

Vaske ned huset, jeg tar et par-tre skap eller et golv om dagen, orker ikke mere. Har snart vaska hele huset grundig..hehe..

Følge alt av gøye serier på fjernsyn.. :) (nå begynner jo Greys i kveld!!)

Leie/kjøpe serier som sex og singelliv, CSI, one tree hill o.l.

Gå på biblioteket og låne bøker. Gjorde det her om dagen, kan ikke huske sist jeg var på biblioteket!!

Henger meg på scrapbooking! Har bilder for to-tre år tilbake liggende, og har tenkt at nå har jeg virkelig sjansen til å gjøre noe med dem.. :) Men har ikke fått begynt enda da..

Har forøvrig tre uker igjen til termin..!

Kos dere.. ! :)

Bake eller lage god mat - hvis man er glad i det..!

Passe på at man har et par småavtaler i løpet av uka sånn at man vet at noe skjer, jeg blir gal av å ha en hel uke foran meg å ikke vite om noenting som skjer..!

Skrevet

Oi, hoppa visst litt opp og ned her..! :)

Skrevet

hva med å lage bordkort til barnedåpen?

eller invitasjonkort til barnedåpen?

Skrevet

Jeg har ei lita ei på snart to år gående hjemme, så jeg har nok å gjøre med henne. Her går det i måltider, lekeplass, gåturer og hvile/sove. Ellers vil jeg anbefale:

- lese en god bok/et ukeblad

- ta litt egenpleie

- lage en god ostekake og kose seg med den mens man forsatt har noe å skylde på

- gå en tur til butikken og kjøp masse god frukt og gled deg til å komme hjem igjen å knaske det mens man ser på noen favoritter på TV

- planlegg bryllup (passer i alle fall meg personlig:) ) evt. barnedåp

- be deg selv bort på venninnekveld eller inviter til venninnekveld med litt kveldskos og skravling. Kan bli lenge til det passer like godt.

- gå på kino

- hvil masse og bare kjede deg litt (kan føles som luksus etter at barnet er ute)

Skrevet

Henger meg på det med cafeturer og pleie bekjentskap med venninner nå. Er ikke sikkert man har tid og energi til å gjøre sånt så fort etter at man har født?

Ellers driver jeg og hekler babyteppe til frøkna. Ferdig med ett, skal begynne på et annet nå. Er overhodet ikke noe håndarbeidsgeni, men dette var faktisk enkelt og litt moro :) Går jo også an å strikke/hekle babytøy for de som er mer dristige ;) (en annen fordel med håndarbeide er at hendene er opptatt. Dermed kan de ikke brukes til å dytte snop inn i munnen ;P )

Skrevet

Alt mulig hobbyting:-)

- Jeg holder på å sy krabbeteppe og sengehimmel.

- Har sydd masse vaskekluter og gulpekluter.

- Har fremkalt 1200 bilder og satt i album, og har igjen siste 300 bildene til å lage bryllups scrapbook av..:-)

- Male fine bilder :-)

- Organisere skap og skuffer...:-) har ikke kommet til rundvasken enda, men har 5 uker til termin! :-)

Skrevet

Jeg har i alle fall gjort meg opp en plan frem til bebisen kommer(har 10 uker igjen)

Lage adventskalender i korssting (man får kjøpt sett på f.eks panduro)

Jeg maler bilder til barnerom og stue

Leser masse bøker

Handle inn babystæsj

Scrapbooke

Begynne å handle inn julegaver

Skrevet

- Henger meg på å rydde i skuffer og skap. Har ryddet badeskap, medisinskap (ojoj, her fant man mye rart gitt..), skap med gamle papirer etc.

- Lage fotobok over sommerens bilder på fotoknudsen.no, lett for oss som ikke helt gidder scrapbooking.

- Sortere i gamle klær og gi til Fretex klær du ikke har brukt de to eller mer siste årene.

- besøke venner, kjekt med venninner som allerede er i barselpermisjon som har babyluncher:)

- besøke jobben og spise lunsj

- lese bøker.

- handle middag og lage klar til resten av familien kommer hjem:)

Utrolig egentlig hvor fort en dag går med litt prosjekter. Jeg trodde det skulle være sinnsykt vanskelig å være hjemme, har vært sykemeldt siden uke 34, men dagene går nå.

Heldigvis bare to uker igjen i morgen til planlagt keisersnitt.

Skrevet

Jøye meg=) her var d masse gøy jo=)

Bake har jeg gjort da.. har ikke mer plass i frysern(har kun den som er i kombiskapet) men skal kjøpe en fryseboks så d er plass t mer..;)

Elsker å bake=)

Å ordne, rydde og vaske hus/leil. før barseltid er nyttesløst her ass... vi har en leil. på 75 km2, en hund som røyter kjempemasse, en haaaaug med papirer og ting som vi ikke vet hvor vi skal gjøre av men ikke kan kaste, og en samboer som er som menn flest- lite ryddig og med øyne som ikke har evne til å se rot ..Heldigvis har jeg mamma som har lovet meg å gjøre rent og fint her mens jeg er på føden:) sånn at d er fint når vi kommer hjem:)

Male bilder kan jeg gjøre:) Men må da på søstrene grene å handle mer lerret da..og kanskje også litt maling..:)

Skrevet

Man kan evt ta en stor opprydning på mac eller pc:) Det er ihvertfall noe som tar mange timer fra døgnet mitt.. Og det trengs, nå har jeg masse plass til bilder av nurket;p

Skrevet

Jeg meldte meg inn på et juleforum for å få tips om hvordan få julen klar så "glatt og effektiv" som mulig,selv om magen er "i veien".. =)

www.juleglede.net

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...