Kaimana*prøvernr2* Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg har lekt litt med tanken på hvordan min mamma og pappa skal få vite det,men når fortale dere den gode nyheten?
helen26 Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hei:-D Jeg fortalte det til foreldrene mine i helgen som var, er 10 uker på vei:-D Er du langt på vei da?
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 26. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2008 nei...jeg er ikke det-tisset på pinnen natt til søndag og fikk positivt svar da... ca 4+2/3
Happy Mom+4 Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Fortalt det da vi var 16 uker på vei, å desverre så sto ikke jubelen i taket!! Men det hadde jeg ikke forventet ifra dem heller så!
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 26. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2008 jeg tenkte at jeg iallefalls kulle vente til jeg har vært hos legen så vi får se nå da...
Gjest Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 De fleste fikk vite det allerede da jeg var 6 uker på vei.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 vel er 8 +1nå oghar ikke fortalt det vil vente til vi har vert på tidlig ul og sjekket da jeg hadde komplisert sv sist. skal dit til uka da får vi jo vite om dette går bra eller ikke mest sansynlig. så får vi se når anledningen byr seg kansje vi velger å ikke si noe i det hele tatt og bare vente på at de ser magen og skjønner.
snuppa&snuppen Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Tenkte kanskje rundt uke 12 vi. Stor sjans for at sv.skapet går bra fra da av:) Jenta74 18 uke: så trist at de ikke ble glade da?
Ny på dette... Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Jeg var 10+5 da vi begynte å fortelle det...
Fiola Biola Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Før jeg ble gravid, tenkte jeg at jeg skulle vente til 12 uker. Nå når det er en realitet, er det litt annerledes. Er SÅ "sprekkferdig". Har også tenkt at om noe skulle gå galt, kan det faktisk være ok om andre enn meg og pappaen vet det. Da kan vi jo håpe på litt støtte. Tenkte liksom omvendt før, at jeg ikke ville si noe så tidlig, siden abortrisikoen er relativt høg første månedene. Fortalte noen av våre nærmeste allerede i uke 6. Etterhvert har flere fått vite ettersom de har avslørt det. Gidder ikke lyge om det når folk har skjønt det uansett. Folk legger merke til at jeg ikke røyker og spiser og drikker annerledes enn før. Synes folk heller kan vite enn at de skal gå og spekulere rundt det. Ja :-) Men forteller ikke til alle og enhver da. Det gjelder familie og gode venner de vi har fortalt til.
gutt 07 + baby 09 Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Ventet til 12 uke sist. Fortalte først til familie, så på jobb. (et nært vennepar og min gode venninne fikk vite det i 8 uke) Denne gangen er det fare for at vi kommer til å si det tidligere.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Jeg har termin i April og venter nr 3. Jeg ønsker å vente lengst mulig med å fortelle det til noen, helst til ut i November. hehehe
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Hvorfor venter dere så lenge? (IKKE et krangleinnlegg:) Eller er det bare jeg som har den oppfatningen at det ikke er noe vits i å vente? Har man testet pos, så er man gravid. og skulle noe gå galt, så går det galt uansett om man forteller det tidlig eller etter at de 12 ukene har gått,. men det er min mening da:) Og SKULLE det gå galt, så VET de det, og hvordan de skal forholde seg til oss de dagene og etter., istedet for at de kommer etterpå og spør om vi ikke skal ha nr 2 snart. Det er enda værre hvis man da nettop har gått igjennom en SA eller ma. Tester jeg pos om en uke, så får familien glede av å være med på den gledelig nyheten, og så glede seg over det like lenge som oss:) Men uansett...Lykke til!.)
Underveis --> Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 Fortalte det av praktisek årsaker til arbeidsgiver da jeg var 5 uker. Fortalte familien da jeg var 8 uker og resten av vennene får vite det nå når jeg er 11 uker. Det er aldri noen garanti for at det går bra, men er kanskje greit å ikke spre det til absolutt ALLE. Slitsomt å måtte forklare i lang tid etterpå hva som har skjedd om det skulle gå galt.
Castein81 Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 Jeg fortalte det til mamma og pappa i ca. 9 uke. Ville si det ansikt til ansikt, hadde nok sagt det før hadde det passa :-) Arbeidsgiver og de fleste vennene vet det ikke, venter nok 2 uker til.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 hehe der røyk den planen mannen min greide selfølgelig å plapre til mamma i dag men hun lovte å ikke si noe til noen andre. har jo selv måtte si det til sjefen for å forklare kommende legebesøk og sykehusbesøk. da jeg grunnet forige sv skal på bl.a tidlig ul. jaja da fikk folk vite dette noe tidlig men men det er greit.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 27. august 2008 #17 Skrevet 27. august 2008 Jeg har termin i April og venter nr 3. Jeg ønsker å vente lengst mulig med å fortelle det til noen, helst til ut i November. hehehe venter barn nr. 3 Jeg signerer denne jeg Venter barn nr 3 i april, Mitt 3 på 4 år... Så drøyer så leeenge som mulig... Regner ikke med at jubelen står så høyt i taket hos familien nei
Undrer-09 Skrevet 27. august 2008 #18 Skrevet 27. august 2008 Har fortalt det på jobb pga sykemelding men ikke til familie. Jeg er 8 uker på vei i dag.
Hera Skrevet 27. august 2008 #19 Skrevet 27. august 2008 Fortalte det når jeg var ca. 7 uker på veg. Delvis fordi han som skal bli storebror ble så glad så han ringte rundt og fortalte det (han er 7 år), og delvis fordi jeg er i så innmari dårlig form.
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 27. august 2008 #20 Skrevet 27. august 2008 Vi fortalte det ganske med engang til foreldrene og søsken. Noe senere til venner. Jeg hadde en MA i slutten av november i fjor og syns det var godt med støtten fra folk rundt. Jeg er ikke skapt for å vente 12-13 uker med å fortelle det til de nærmeste. Nå venter vi tvillinger, så det ville uansett vært vanskelig å bortforklare, er ganske stor allerede. (12+2 i dag)
Vil Skrevet 28. august 2008 #21 Skrevet 28. august 2008 tror jeg kommer til å bli litt som deg, at jeg kommer til å bli avslørt av vennene mine. Er en meget dårlig løgner. Men har vurdert å kanskje gå for en historie om antibiotika, var i Asia for ikke lenge siden, kan hevde at jeg fikk en merkelig og standhaftig mage-parasitt kanskje...
tullemor_til_snart_4 Skrevet 28. august 2008 #22 Skrevet 28. august 2008 Med første ville vi egentlig vente en stund med å si det til familien, men mamma "visste" nesten før jeg visste det selv, og så skjedde det ting (som ikke hadde med graviditeten å gjøre) som gjorde det nødvendig å si det til min far, og siden han ikke klarer å holde munn måtte vi si det til resten av familien. Med nr 2 ventet vi til jeg var 8uker (med unntak av mamma som spurte om jeg var gravid før jeg ventet mens noe som resulterte i at jeg tok en testen), og denne gangen har jeg betrodd meg til 2 venninner, ho som kjørte meg for å kjøpe grav test (har ikke bil), og bestevenninnen min som har fått greie på det samme dagen jeg har tatt test alle gangene. Vittig egentlig, denne gangen ringte ho å fortalte meg at ho nettopp hadde tatt en grav test, og den var positiv. Jeg fikk jo fullstendig latterkrampe, og stakkars jenta var jo litt fortvilet, for det passet ikke akkurat nå. Men jeg ble brått tilgitt da jeg fortalte min lille hemmlighet;) Men familien får vente. Har ikke villet treffe mamma enda fordi ho ser det så fort. Har lyst å klare å vente til jeg er 12 uker på vei denne gangen for jeg vet det kommer til å bli litt oppstandelse i familien. Regner med at alle (unntatt mamma) har veldig store formeninger om at vi burde ventet lenger siden vi har to allerede en på år og en på 1år. Men nå ble det da et arbeidsuhell, og gidder ikke maset om abort når det ikke er aktuelt. Vi ønsker oss flere barn, og vi har nå egentlig en formening om at de kommer når de kommer;) Da blir det bare masse kranglig og styr. Derfor synes vi det er bedre å vente så slipper vi det, og kan bare glede oss.
Bananen Skrevet 28. august 2008 #23 Skrevet 28. august 2008 mamma visste jeg skulle ta test.. hun som ba meg gjøre det:P så hun fikk nok vite et ganske fort.. hehe.. var da 8uker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå