Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Nysgjerrig på dette: Er det sånn at barna ønsker å gå på sfo, fordi de ikke vil gå glipp av noe/alle andre er der? Eller synes de det er greit å ikke gå på sfo?
Gjest Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Vi bor sånn til at de har litt anderledes skoledager enn i byene, derfor har 1-4 klasse 6 timers skoledag 4 dager i uken og fri 1 dag i uken. Denne dagen de har fri må de fleste på SFO fordi foreldrene jobber, inkludert min førsteklassing. Han synes forøverig det er supert med SFO da, storkoser seg :-) Han går ikke på SFO før eller etter skolen de dagene han går på skole, er få som gjør det her, men noen. Er glad vi kan løse det slik at han slipper SFO de dagene for jeg merker at 6 timers skole er mer enn nok for ham de dagene.
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 datteren min har ikke sfo.hun er sliten etter en skoledag og syns det er godt å komme hjem...
Gjest Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Hun er sliten her også..... Gjekk på SFO i 1.klassen. Virket som om de ikke ble skikkelig passet på. Skjedde mye rart der. (Som at 4 barn klippet av seg mye hår, uten at de hadde oppdaget det. Døh!) Er enkelte dager hun sier hun heller vil gå der, eller at hun vil starte. Tror kanskje det er mest fordi hun har fått meg seg at de skal et eller annet spennende som hun også vil. Så kan det være litt kjedelig å gå hjem, siden de fleste andre er på SFO. Blir ingen å leke med når hun er ferdig med leksene. Er ganske negativt at de fleste ikke gjør leksene på SFO og må gjøre det når de kommer hjem igjen også. Er jo tid for å ta natt når de er ferdig med middag og lekser omtrent.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Dette var spennende å høre om! Flere som vil dele erfaringer?
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 jeg har jobbet på sfo nå i 8 år. både på en stor og en liten. min er faring er at stort sett de fleste går på SFO, og de få som ikke gjør det (særlig i 1. og 2. klasse) kommer seint inn i klassemiljøet og leiken med de andre fordi de går glipp an en halv dag siden de går hjem rett etter skolen...
Gjest Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Det ante meg...Så det blir mange steder rett og slett galt for barna å ikke ha dem i sfo. Da blir man jo rimelig prisgitt kvaliteten på sfo der man bor.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Vi brukte ikke sfo i fjor, og det angret jeg litt på. Det var ingen andre hun kunne være med pga alle i nabolaget var på sfo. Nå er hun på sfo etter skolen, og stortrives
tvkrus Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 mine to er ikke på Sfo. de har ikke klaget på det.
iznogood Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Eldste gikk på SFO første semester av 1 klasse. Ikke så mange i hans klasse som har benyttet SFO da den ved hans skole er en ren oppbevaringsplass for barna. Og da var det også i ett plukk råttent hus fult i fukt, myggl og sopp. Syntes ikke det føltes bra å betale 2000ognoe for et så elendig tilbud. Gutten hadde heller ikke særlig lyst å være der.
Tieran Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Her går de ikke på sfo og har ikke noe ønske om det heller. Minstemann har sagt ved et par anledninger at han vil gå på sfo, da har vi "kjøpt" en dag på sfo. Men da han kommer hjem, var det ikke videre spennende likevel:) Men nå skal det sies at sfo'en på skolen vår stort sett er en oppbevaringsplass så har av den grunn valgt å ha de hjemme siden vi likevel ikke har hatt behov for plass.
fridaflesk Skrevet 26. august 2008 #13 Skrevet 26. august 2008 Begge mine gikk 6 mnd på SFO fordi alle vennene gikk. Men SFO'en var så dårlig at jeg tok dem ut og inviterte vennene deres hjem heller... Ufattelig dårlig opplegg, unger på selvstyr, mobbing, slossing, total mangel på voksen tilstedeværelse..
mpmamman Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 men når slutter dere på jobb da? har ingen på skolen enda,men de må nok på sfo når den tid kommer da ingen av oss slutter på jobb før halv 4
annki83 Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 min sønn som nå begynte i 4 klasse har aldri gått på sfo. har ikke ahtt bruk for det. men han har altid vært godt me i klasse miljø for det har ikke sett på det som noe problem. jeg har spurt han om han kunne tenkt se gå på sfo men han er glad for at han slapp. for han var slitten nok etter skole dagen.
2hærligegutter Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 Vi har ikke sfo, siden jeg har permisjon. men det er dager jeg skulle ønske at vi hadde det. Den lengste dagen er til 13:15, de andre til 12:15. ganske vansklig å finne på noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå