3 nydelige jenter <3 Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Livmora er nesten underbrystbenet, men jeg kjenner kun spark helt helt nederst i magen... Bærer vel og merke magen veldig lavt.. Kjenner noe som dytter i ribbeinet helt ytters og nederst en sjelden gang.. Husker med de andre 2 så sparket de oppover så jeg ble sår i ribbeina fra uke 25 og slet med halsrann! Hvorfor kjenner jeg kun spark helt nederst ved skambeinet?? Kan hun kun bokse og ikke sparke?? hehe..
AO3 Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg vet ikke hvor man SKAL kjenne det sparke... Men jeg kjenner det litt her og litt der. Mest oppover, eller fra fundus og nedover mot navlen. Innimellom er det som om hele magen rister og hopper! En sjelden gang kjenner jeg at han/hun romsterer skikkelig nedover i bekkenet. Ved forrige kontroll lå han/hun i hodeleie, men jeg vet ikke hvordan det ligger an nå...
Gjest Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Jeg kjenner "spark" alle veier jeg vet ikke helt hva jeg kjenner hvor da..
AO3 Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Ja, ikke sant, det kan jo være hender også... Eller bare generelle kroppsbevegelser. Vanskelig å si...
babyfrøken *mamma* Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Kanskje hun ligger snudd innover, og langt ned? Veslefrøkna her kjenner jeg som oftest litt høyt oppe på h side av magen, og helt nede til venstre. Har og opplevd å kjenne henne bare veldig langt ned og "innvendig" - fryktelig ubehagelig, div innvoller som blæra mi fikk gjennomgå da!!
husmus &2 Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Jeg synes det begynner å bli vanskelig å skille mellom bevegelse og spark noen ganger, men her foregår det mest på hver side av navlen og litt over for å si det slik. Og han ligger med hodet ned. Gjorde det på forrige kontroll men jeg tror han har gjort det hele tiden. Jeg begynner også å lure på om jeg blander spark med hikking også. Tiltross for hodeleie har jeg aldri kjent det i ribbeina. Kanskje jeg har det i vente....
Gjest Mammamoms Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Jeg er 26+0. Jeg synes også det er vanskelig å si helt hvor sparkenen er, for jeg opplever at de er flere steder, men kanskje mest midt på rundt ven navlen, litt nedover og over mot venstre side. Når begynner de å sjekke hvordan babyen ligger? Ser jo at flere snakker om hvordan hodet ligger? Kjenner lege/jordmor dette på utsien av magen?
3 nydelige jenter <3 Skrevet 26. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2008 Ja håper da for guuds skyld hun ligger med hodet ned!!!! Noe annet ville jo vært fullstendig uaktuellt I uke 25 er det jo en ting fordi de enda snur seg så mye, men i uke 32 så begynner de å ligge LITT mer rolig og finne ut av sin posisjon!! Kanskje hun er benløs.....
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Hei er selv i uke 30 og venter nr 3. Har samme opplevelse som deg fra før, mye spark i ribbeina og over navelen. Denne gangen er det bare nederst i magen, noe på sidene av navlen. Sist jeg var på kontroll snakket jeg med jordmor om dette og så på UL at han lå i tverrleie. Så her bytter han på å sitte eller å ligge på tvers. Ble beroliget med at når man er flergangsfødene har det ingenting å si på mange uker ennå fordi babyen har mer tumleplass og kan snu seg uten problem helt opp til termin. Så ikke vær bekymret om bebben ikke ligger med hodet ned, det er ikke for sent:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå