Manx Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Snuppa veide 3490 da hun ble født for 6,5 mnd siden. Var og veide henne i dag, og hadde håpet hun rundet 7 kg, men neida. 6660 g men helt passe synes mamman da:) Hs sier hun følger kurven sin og at det ikke er noe farlig. Synes bare at alle har så gode og runde babiser på langt flere kg enn min, og at de doblet fødselsvekta si lenge før min.. Andre med små babyer?
mirakel2 Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hei hei. Tulla mi veide 4400g da hun kom til verden for 6,5 mnd siden. Hun var 6900 for noen dager siden. Jeg synes også hun er liten og lett, men hun følger sin kurve og hs er ikke bekymret. Storesøster her i huset veide 2 kg mer på samme tid;-). Så jeg hadde en stor og deilig jente som er blitt helt fin den dag i dag. Hun er 2,5 år nå. Fin var hun før og, men god og blubbete. Jenta nr 2 er liten og lett og utrolig smidig. HUn krabber rundt på gulvet allerede:-). Så svar på spørsmålet ditt; Ja, det er andre med små babyer også:-)
mai mammaen til to Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 datteren min var på samme str som din.. helt perfekt... mens lillebroren han var 7.2 kg da han var 3 mnd så hadde dobblet vekten før hanv ar 3 mnd. hehe
Staark Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Dattera mi veier det samme som din, men min er 2 mnd eldre:) Husker ikke når hun doblet fødselsvekten, men det kan ikke være så fryktelig lenge siden.
aragon Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Har en liten gutt jeg også. Han var 3480g når han ble født, 6825g når han var 6mnd og nå på 8mnds kontrollen var han 7340g. Så lenge de følger kurven sin og stort sett er blide og fornøyde får de det de trenger. Synes gutten vår spiser godt iallefall, så han har vel god forbrenning. Dessuten er han veldig aktiv!
Manx Skrevet 26. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2008 Takk for svar! Blir bare litt bekymret som førstegangsmor, og hun spiser heller ikke så mye fast føde ennå, men følger jo sin egen kurve. Må sies at hun også er veeldig aktiv, og har aldri vært noen baby som har ligget rolig for seg selv under babygymmen..
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Eldste mi var nesten 4,5 kg når hun var født og det tok henne ni måneder å doble fødselsvekten sin, men hun fulgte sin egen kurve og det var ikke noe gale
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Tulla her veide 3173 ved fødselen, men gikk ned til 2800. Hun er nå snart 6 mnd, og har ikke rundet 6 kg enda =/
annki83 Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 snuppa mi var 4231 da hun ble født å nå på 8 månder kontrollen var hun 8300 altså ikke fult dobbel. men hun er ikke liten.. å helsesøster skryter å vekt og at hu ser så sunn å frisk ut.
nungo Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Tror ikke du trenger å stresse mht til vekta. Tror helelr ikek hun er speislt liten, men de vokser jo mye i rykk og napp de små. Det spørs jo også når/om du har begynt å introdusere fast føde osv. Så lenge hun spiesr fint, sover og ellers er i fin form er det sjeldent grunnt il uro. Snuppa vår har akkurat dobla fødseslvekten sin. Hun er 8 måneder og var 3,6 kg ved fødsel.
mammantilmariusogalexander Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Hei til dere alle som bekymrer dere over at minsten ikke har dobblet vekta ennå men det kan nok være begge veier, for knøtten våres er nå 6,5 mnd og veier nå 10200 gr. Da goungen kom til verden veide han 3800 gr og nå veier han som sagt 10200 gr, er ikke til og stikke under en stol at han er kjempeglad i mat men selvsagt så er det en bekymring at han veier så mye som han gjør alerede, men helsesøstra mente at det ikke var noe og bekymre seg for for hun mener at han følger vekstkurven, så en kan jo begynne og lure på disse vekstkurvene :-)
Ranveig R Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Synest eg har lest ein gong at babyar "skal" doble fødselsvekta ved 5 mnd og triple ved 12 mnd, men det har i alle fall ikkje mine gjort... Førstemann hoppa ned eit par kurvar då han begynte å krype, lilletuppa har fulgt ein kurve pent og forsiktig heile tida. Ho var 4540g ved fødselen, og ved 8 mnd var ho ca 8,8kg. No er ho snart 10 mnd, og er god og rund (har ikkje vore på kontroll enno så veit ikkje vekt no), sjølv om ho neppe kjem til å triple fødselsvekta si til 1-årsdagen... (Broren har nettopp klart det no i sommar, han blir tre i september...)
PilleMille Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Jenta mi er akkurat like "liten", men hun følger kurva si, så det er nok ingenting å bekymre seg for Ho var 6480 ved fødselen for 6,5mnd siden, og var 6900 nå ved veiing for ei uke siden. Alle sier hun er så liten, men jeg syns hun er helt perfekt men begynner å bli TUNG å bære på! Men ser jo at andre babyer ser mye mer "blubbete" ut, så hun er vel liten i forhold. Ingen er like, og så lenge de har fin vektoppgang og er glade og fornøyde, så er alt som det skal være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå