Gå til innhold

Noen skuffet over kjønnet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt pinlig det her men -

Jeg var sikker på jeg skulle ha jente men ultralyd viste gutt. Kjempeglad for at han er frisk og fin, men ettersom sambo har en gutt fra før hadde vi liksom lyst på jente.

Andre i familien har også ymtet ganske klart om at de ønsker seg jente, og superhormonell som jeg er, blir jeg påvirket. Hadde trodd jeg skulle bli like glad for begge deler jeg.

Noen som har råd om å takle de der litt pinlige kjipe følelsene som kommer mht kjønn?

Gleder meg såklart veldig også da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok bedre etter hvert:).. Selv så er eg redd for om samboer vil bli skuffet viss det er en jente inni magen min for han har så lust på en gutt, noe som gjør at eg og vil ha gutt, men blir like glad for jente eg, men blir glad på samboer sine vegne og viss det blir gutt liksom:)..

Men tenk så kjekt med 2 gutter da, så kan di kansje bli gode venner(?), så kan dere jo satse på at det blir en jente neste gang =)

Skrevet

Hei Sanna.

Jeg er ingen spesialist på dette, men har en av hver selv og venter min tredje i februar. Da jeg venta nr 2 håpet jeg på jente selv om jeg hadde ei fra før. Kjente jeg blei litt skuffa der og da fordi jeg var så sikker på det skulle bli jente, MEN det går over. Ingen forhold er bedre enn forholdet mellom mor og sønn. Han kommer til å trille deg rundt lillefingeren og du kommer til å godta alt. Han kommer til å elske å kose i armkroken om mårran, noe ikke alle jenter er like glad i. Kos deg og nyt den nydelige gutten du kommer til å få.

Lykke til.

Skrevet

Jeg ønsket meg jente første gang jeg var gravid, men ut kom en gutt! Jeg holdt på le meg ihjel av meg selv som virkelig kunne ønske meg noe annet enn akkurat han, den mest vidunderlige skapningen jeg kunne tenke meg:-) Sånn vil du føle det også, kjønn har så lite å si når du ser barnet ditt for første gang, "det kunne ikke vært andre følelsen" pleier å være veldig sterk.

Nå når vi var på ordinær ul så ville vi vite kjønnet. Jeg ønsket meg veldig sterkt en gutt til siden jeg har så god erfaring og er så inderlig glad i han jeg har fra før. Da vi fikk konstantert at det ble en gutt til ble jeg hoppende glad! men..vi skal bare ha to barn, så etterhvert kjente jeg nesten litt vemodighet over at jeg aldri skal få en datter!! men jeg vet jo at når han kommer så kunne det ikke vært andre:-)

Helt normalt å føle som du gjør, vi kjenner jo ikke personene som bor der inni enda, men bare vent:-) Det blir fantastisk med en sønn, bare gled deg!!

Klem fra guttemamma:-)

Skrevet

må si meg enig me dalfrua! gutter er jo så kosete og goe!! skikkelige mammadalter og du kommer til å kose deg skikkelig med en liten gutt i hus!!

jeg "skulle" selv ha 3 jenter!! men ulen viste en gutt!! og jeg er gla jeg hadde noen mnd på å forberede meg på!! for jeg endte bare opp me å glede meg skikkelig på gutten!

nå har jeg jo bare verdens nydeligste gutt, han er bare skikkelig kosegutt og mammadalt!!elsker å ligge å kose om morningene, og d er jo virkelig bare til å nyte d:D

Skrevet

Jeg må også innrømme det at jeg håpte litt ekstra på ei lita jente, tror det er ganske normalt at jenter vil ha jente og gutta vil ha gutt for det er det vi identifiserer oss med:) men nå når det viser seg å være en liten gutt, er jeg like glad for det, friske barn er jo det aller viktigste, mange som tilogmed glemmer spørre etter kjønn når barnet er født..hehe..;)

Skrevet

hei hei:)

nesten alle damene på mammas side har fått jente først, å jeg var helt sikker på at det ble ei kaja fra dag 1.

men så viste det seg at det blei en liten guttemann:)

da jordmora sa dette til meg måtte jeg tenke litt over det, førdøye det lissom. samboeren min ble veldig veldig glad, selvsagt jeg osgå etter ett par minutter. men må omvende hodet og si sebastian nå istedet for kaja:)

Skrevet

Jeg ønsket meg nok en jente første gang jeg også, men ble ikke skuffet over at det var en gutt på UL. Syntes det var kjempestas og koselig å forholde seg til en "han" i stedet for "det".

Denne gangen må jeg nok innrømme at jeg både ønsket og mente at det var en jente på gang, og da tidlig UL viste gutt, ble jeg nok skuffet. Mest kanskje, fordi jeg hadde så jentefølelse. Så jeg ble nok ekstra glad da ordinær UL viste at jeg hadde rett og at det er en liten jente.

Men jeg har altså en nyyydelig liten guttebass fra før, og ville aldri byttet han mot alle jentene i hele verden. Sånn kommer nok du til å føle det også!

Skrevet

Jeg ønsket meg nok litt jente når jeg ventet første mann.. men fikk vite på tidlig ul at det var gutt.. og da var faktisk jenta glemt.. det er kjempe kos med en gutt.. han er så tøff og kosete .. verdens herligste lille gutt! Nå venter jeg jente.. og ble jo såklart super glad da.. en av hver;) Men ingen er som kosegutten miN! =) hehe

Skrevet

Hadde nok også håpet at nr to nå skulle blitt jente, så vi fikk en av hver. Blir ikke flere på oss heller. Men når ultralyd viste gutt, var det helt greit. Også så praktisk med tanke på klær og utstyr. Også har det forhåpentlig godt selskap i hverandre.

Har alltid ønska meg ei lita jente, men nå blir jeg guttemamma til til to gutter og det kunne ikke vært bedre.

Er så enig med de som sier at gutter er så kosete. Min gutt på tre år elsker å ligge i min seng om morgenen. Han kysser og klemmer ved enhver anledning og viser at mamma er den beste i hele verden. Det går nok over, men får nyte det mens jeg kan.

Skuffelsen går over og du kommer ikke til å skjønne at du kunne være det når du holder gutten din i armene dine.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere kan bli skuffet over kjønn jeg.

Jeg har to gutter fra før og elsker dem over alt i verden.

Har aldri fokusert på kjønn heller. Det kommer det som kommer.

Det eneste ønsket jeg har hatt er at de er friske og raske.

Men der fikk jeg også en frisk og en syk unge...

Skjerp dere. Kjærligheten kjenner ingen grenser, man er like glad i begge delene. Enten de er syke eller friske så er det noe helt unikt .

Skrevet

Skuffelse er en følelse det også må være lov å kjenne på synes jeg. Når man er klar over følelsen kan man jobbe med den og gjøre noe med den. Er temmelig sikker på at det vil gå over etterhvert uansett:)

Skrevet

Jeg skal ha gutt nr 2 og er ikke skuffet. Selvfølgelig hadde det vært morsomt med en jente, men skuffet er jeg ikke. Men så var jeg rimelig sikker på at det var en gutt til også da, så jeg hadde ikke forventet noe annet.

Svigermor derimot ble kjempe-skuffet over at det er en gutt vi skal ha. Hun var så bome sikker på at det var jente denne gangen og pratet ikke om annet. Etter ul sa hun bare at "da må dere få en til" og etter det har hun ikke nevnt graviditeten og babyen. Det skuffer meg og jeg syns hun er tåpelig...

Kan lover deg at når du får babyen på magen så spiller det ingen rolle om det er gutt eller jente. Det er det nydeligste du har sett uansett. :)

Skrevet

blir jo gøy med en gutt også da,så blir de nok gode venner.det er vel bra det også.hadde lyst på gutt denne gangen,for har jo to jenter,men på ul så det ut som jente.er glad for det,men ble mer glad for det når svigermor sier at det er gøyest for jentene da,vis det kommer ei jente til da.tett i alder og kan jo bli bestevenner forhåpentligvis da:)men det er jo den lille tøffingen som mangler da,men gla babyen er frisk jeg da!ska til fastlegen og skjekke senere da.ul.mannen min vil ikke ha flere enn 3 han da.

Skrevet

vi håpa litt på ei jente. Jeg har en gutt fra før, og søstra mi har to gutter... Alle trodde vi venter en jente, siden jeg er så mye dårligere denna gangen. Men UL i går viste tydelig en gutt... Samboer'n min ønska seg veldig ei jente, men han er gla vi får en gutt også. Nå gleder vi oss masse til han kommer ut og hilser på oss :)

Skrevet

nei ! :) og, d blir jeg ikke,heller ;) er bare spent på å få vite hvem som bor i magen, jeg :)

Skrevet

Så godt å høre at andre "har blitt skuffet" v/ ultralyd og kjønn.

Jeg ønsket meg som de fleste her en liten jente, men ultralyd viste at det ble en gutt, var i sjokk i 1 uke etterpå. Både samboer og svigemor ble rasende på meg for å ha slike følelser og ikke tenke på det viktigste at han var frisk og rask. Husker jeg gråt fordi det var en gutt!

Etter 1 uke var alt sammen glemt og jeg gledet meg til å få en gutt, i ettertid er jeg selvsagt kjempe glad for at det ble gutt, og neste gang kunne jeg også egentlig ønske meg en gutt, selvom jeg er veldig glad i rosa, blonder og jentedill.

Det må være lov og si man er skuffet, det går over uansett. Jeg har bare snakket med en som har innrømmet overfor meg at hun ble skuffet, men at det selvsagt gikk over. Tror det er mange som har slike tanker, men det liksom ikke lov å si det.

Skrevet

Kjenner meg litt igjen her ja...

Skrevet

Synes ikke det er så pinlig, jeg!

Menneske er egoistisk av natur og vi har lov og ønske og bli skuffa når det ikke går den riktige veien.

Jeg var også et skuffa en stund, etter at jeg fikk vite at det var en gutt. Grunnen er at dette er siste mann, og det hadde vært gøy med en av hver, men sånn gikk det nå ikke. Skuffelsen går jo egentlig ikke på at den lille i magen var det han var, for selv om han ikke er født, elsker jeg han over alt i verden, og gjør alt etter boka for at han skal være frisk og sunn.

Vi må få lov til og ønske oss og drømme, uten at noen skal dømme oss for det....

Skrevet

hehe ja kan ikke bli det, hadde håpet på en gutt denne gangen, men det kommer ei jente. de er så nusselige så da blir det 3 jenter her i gården

Skrevet

Jeg merker at jeg blir en smule irritert når jeg hører noen blir skuffet over hva slags kjønn det blir altså...skjønner at det er stas med en av hver, men alikevel...hva er det egentlig som er viktigst??

Jeg kan forstå at det hadde vært moro med en av hver, men altså... Det viktigste er vel at barnet er friskt vel, og har alt som det skal ha.

Sist svangerskap var vi på mange UL`r pga diverse omstendigheter. 7 stykker sa det var jente, inkludert på 3D UL, en lege sa at det var gutt, men det var helt på slutten så da tenkte vi at hva oddsen for det var siden sååå mange hadde sagt at det var en jente...

Vi fikk oss en real overaskelse under fødselen da det slettes ikke var en jente som kom ut, men en sprell levende, frisk gutt! Og jeg har ALDRI blitt skuffa....ikke for et sekund en gang.... Det eneste jeg ville var å ha han opp på magen og se på min perfekte lille sønn.

Og denne gangen merker jeg at det absolutt det samme hva det blir... Blir det jente...kult, for da blir det en av hver, men er vi så heldige å få en gutt til så har jeg masse kule gutteklær og sønnen min relativt jevnaldrene guttekompis å leke med.....

Så lenge det blir velskapte og friske barn så syntes jeg at vi bør være veldig veldig fornøyde... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...