Gå til innhold

Hvor mye søtt spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye snob, søtt og sonn spiser dere?

Gravide får jo i seg for mye sukker gjennomsnittelig gjennom svangerskapet. Så eg lurer litt på hvor mye skal til for at det blir får mye? skal vi spise det sjeldnere enn en gang i uka, men heller ikke da så mye, er det noen som vet?

å hvor ofte spiser dere snob? Eg spiser det gjerne 1-2 ganger i uka, men da ikke i store mengder, mn prøver å kutte ned på det ;)

Eg drikker og svært lite brus og juice

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lite i forhold til før. Lystene har endret seg kan du si.

Drikker ikke brus, kun app juice, melk og mye mye vann. Flere liter om dagen.

Hadde akkurat nå 4 ruter med stratos til kaffen etter middag, men det var ikke særlig godt. Hjelper kanskje ungene litt med lørdagsgodtet, men ellers blir det lite. håper det varer;o)

Skrevet

Alt for mye.....går i chips, brus og sjokolade....bør vel finne noe annet å tygge på!

Skrevet

brus og safte mente eg:P.. Å sjokolade spiser eg ikke så mye av, liker ikke så godt lukten lenger:P Så det går i smågodt å sånn

Skrevet

Meget lite. Er ikke så glad i søtt i utgangspunktet, og vil i tillegg være forsiktig med sukker pga svangerskapet.

Spiste endel is i sommer, ellers blir det lite ja...drikker aldri brus (liker ikke), saft kanskje en gang i uka, en kakebit kanskje en gang i mnd...

Skrevet

Altfor mye, har så vanvittig søtsug... *sukk* I dag: to stratos og 0,33l cola. :/

Skrevet

har spist mye mindre søtsaker enn vanlig etter kvalmen gikk over. blir stort sett bare lørdagsgodt + en rute sjokolade innimellom. men har fått litt hang til syltetøy på brødskiva da:-)) men lager hjemmelaget syltetøy, så jeg har mindre sukker i enn vanlig.

det går mest i vann, gullrøtter, epler og sånt, så jeg fatter ikke hvor alle kiloene kommer fra. men det må sies at jeg spiser mere enn vanlig da tross at alt er sunt. har jo lagt på meg 6 kg allerede, er 23+6 i dag.

Gjest Mammamoms
Skrevet

Ja sukk... Alt for mye!!! Har sånn et sug etter søtsaker... Prøver å putte i meg frukt så jeg blir mett på det.

Skrevet

Jeg spiste minimalt med godis før i uke 19-20. Da kom søtsuget no så gæææli. Idag MÅ jeg har et eller annet søtt i løpet a dagen, ellers flyr jeg på veggen. Men det holder lissom med bare en liten bit, så er søtsuget over. Håper ikke det skader på no vis. Spiser jo ikke akkurat mye søtsaker, og er i ganske mye aktivitet om dagen, så satser på at det årnær sæ!

Skrevet

Huff..spiser søtt hver dag, søtsuget er helt vanvittig..

Skrevet

Anbefaler dere alle som sliter med søtsug å spise krom! Det demper visst søtsug veldig. Og i tillegg lønner det seg å spise jevnt såklart, så man alsdri rekker å få lavt blodsukker.

Og å spise frukt istedtefor godteri er ikke kjempelurt ift sukker det heller, det er MYE fruktsukker i frukt :)

Jeg er ingen sukker-fanatiker, men har sett hva for mye sukker gjør med kropp og baby under et svangerskap, så er litt opptatt av det..

Skrevet

myye:( liker nesten bare søtt:/ gruer meg til ungen skal ut:S

Skrevet

Herregud det er jo ikke masse i det hele tatt!

Jeg spiser snop hver eneste kveld.. Går spesielt mye potetgull med.. I tillegg har jeg skikkelig craving for "slafsemat" Dvs pizza med masse ost, masse krydret mat med loff eller hvitløksbrød til og alt mulig annet som er ganske usunt...

Skrevet

Jo mer sukker vi spiser, jo større blir fosteret, og dess vanskeligere å få ut ;)

Men teller egentlig ikke hva jeg spiser, jeg spiser som oftest det jeg får lyst på, og det er faktisk ikke så veldig mye søtsaker for tiden. Har mer lyst på rips og blåbær (hele bær, ikke syltetøy) og snart kommer Gravenstein-epler, og DET gleder jeg meg til :D

Men går nok litt snop i helgene uansett, og av og til hvis jeg får lyst i ukedagene..

Kroppen trenger raske karbohydrater av og til, så er helt i orden med det av og til, så lenge det ikke blir hver dag.

Skrevet

Joda, men uansett hvordan du vender og vrir på det så er frukt *mye* sunnere enn sjokolade og brus. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å spise frukt og ta et glass juice til frokost selv om jordmor har fått det til å høres ut som om jeg nærmest skyter heroin... Alt med måte spør du meg.

Skrevet

Hehe nei, tror heller ikke at en frukt og et glass juice om dagen er farlig, men om man demper sukkersuget ved å spíse frukt til alle døgnets tider, så er ikke det særlig bedre enn å faktisk spise godis liksom ;)

Skrevet

Ifølge jm kan man godt spise snop, men prøve å holde seg til helgene og kanskje ikke bøtte innpå :-)

Jeg f.eks spiser litt søtt innimellom, men drikker aldri brus og sjelden saft.

Og på hverdagene prøver jeg å spise frukt i stedet for godteri når søthungeren melder seg :-) Men er overhode ikke fanatisk på å styre unna godterier, det har jeg ikke viljestyrke til.

Skrevet

Jeg spiser egentlig en god del sukker.... Uff ikke så lett å la være liksom... Men prøver virkelig å ta meg i nakken!!!!!!! Jeg spiser en del pålegg med sukker i. Særlig på morgenen. Klarer ikke tanken på pålegg som er salt da.. Ellers er jeg alt for glad i sjokolade og gotteri, men prøver instendig å begrense meg.. Syns det er aller verst når vi er i besøk og slikt. Er jeg alene (eller bare med mannen min) går det mye bedre. Drikker litt brus også, men da sukkerfri. Puuuuh:-(

Skrevet

Sukkerfri brus er vel greit, og er vel ikke så skadelig som brus med sukker, selv om det inneholder søtstoffer?

Har blitt alt for mye søtt i sommer. Jeg er en kakemons, og er dessuten veldig glad i is, og ellers blitt litt sjokolade og smågodt, fy fy. Men går vel mest i at jeg spiser for mye usunn mat, som pizza, frokostblandinger med sukker i og av og til noe søtt på brødskiva. Forrige jenta veide nesten 4kg, så jeg gruer meg litt ;)

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er jeg som har super søtsug! -vi må jo få lov å spise litt godis syns nå jeg, vanskelig nok å være gravid...hehe

Prøver såklart å begrense meg, men har jeg lyst på litt sjokolade, så spiser jeg det:) ellers så har jeg sykt dilla på havregrøt, hjelper litt å spise det når jeg har skikkelig søtsug og, syns nå jeg!

Skrevet

Jeg spiser en del, men har akkurat vært hos jordmor for første gangen er i uke 28 nå men de hadde ikke tid før...og jordmor kunne fortelle at jeg burde merke at det hadde lagt seg over baken (hun har aldri møtt meg før) og foreslo at jeg burde kutte godis og kanskje gå en tur med hunden innimellom, hvis jeg ikke ville føde en altfor stor unge... Ble ganske satt ut, for jeg er ikke såååå stor og bruker fortsatt klærne mine i str s, så det er da ikke så gale... men men, hun mente at siden jeg hadde lagt på meg noen kg så kom dette til å gå dårlig...

At jeg har lagt på noen kg er ikke så rart, siden jeg aldri før har hatt pupper, og magen begynner jo å bli stor, og jeg går tross alt lange turer med hunden hver dag...

Så jeg har nå prøvd å kutte ut godis...selv om jeg egentlig vil ignorere hele dama....

Skrevet

så frekk hu var!!!! æsj....(til tiili-my-nov08!)

nja, jeg spiser nok for mye...eller beveger meg for lite ;p spiser stort sett d jeg hatr lyst på, tror jeg`? er ikke veldig ofte jeg får lyst på snop, kanskje en gang eller to i uken, å da unner jeg meg d....;) spiser ellers variert kost, men frukt å grønt hver dag...:) blir en del juice (sukkerfri) og kanskje litt vel mye brus ;) men , er nok siste gang for meg, så vil da kose meg litt å!! trener mye til vanlig, så d går helt sikkert av igjen ;)

Skrevet

Det er jo ikke bare sukker som er negativt med brus.. men også kullsyra.. og koffein i colaen..

Skrevet

jeg spiser nok litt for mye ja...går å småspiser et eller annet hele dagen jeg...innimellom frukt....ÅÅÅÅ di røde eplene som er i butikken nå er bare syyykt gode....men burde blitt flinkere til å spise frukt ass..

Skrevet

jeg venter nr 4...med alle de tre andre har jeg vært gale etter snop!spiste gjerne en stor pakke sjokoladepudding ned masse vaniljesaus....på en dag!!!! spiste gjerne en eller to plater med sjokolade å.... alle mine barn har vært under 3 kg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...