L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Vi har bhg plass til sønnen vår, dessverre går ikke dette så bra:( han er 10 mnd, så vi har vel egentlig bestemt oss for å være hjemm med han... Men jeg lurer på hvordan dere gjør det sånn økonomisk, kanskje dere har noen tips til oss? Er jo ikke så mye å leva av, men vi tenker det viktigste er gullet vårt! Kontantstøtte utbetales 1 mnd etter fylte 1 år. 3300 barnetrygd:990 samt at jeg skal jobbe ekstra litt omvendt av det mannen min gjør... annehver torsdag og fredag og litt i helger osv.. gjør dere det også sånn? Minuset med dette er at vi må betale for de 2 mndene det tar for ommunene å avgjøre om vi FÅR permisjon eller ikke... så 5000 ut av vinduet. men men...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2008 ingen som er hjemme med barna sine?
Banshee Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Jo, men vi har det romslig økonomisk. Så dermed har vi ikke problem med å få det til å gå opp..og da har jeg dessverre ikke noen råd å gi deg |
ScaryMama Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Du kan studere og få studielån? Det er 80 000 i året...
-carina- Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Jeg har barnehage til eldstemann... Men skal gå hjemme med minste til hun er 1,5 år. Da skal jeg jobbe 50% nattstilling, det tilsvarer 7 netter på 4 uker. To netter er i helg og da har jo pappaen fri. De fem andre nettene varierer vi med at mannen tar avspasering, hjemmekontor eller jeg må rett og slett holde meg våken til mannen kommer hjem fra jobb... På denne måten får jeg en ganske god inntekt, samtidig som jeg "går hjemme"...
Eve Dallas Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Joda jeg er også hjemme, men som hun over så har også vi en romslig økonomi. Men jeg har da ikke alltid vært fullskjeten av penger, så noen tips har jeg jo. Når du har betalt alle faste utgifter deler du summen du har igjen på antall dager det er til neste lønn. Det virker sikkert litt banalt, men er ufattelig effektivt. Du vet hvor mye du kan bruke hver dag, og hvis du ikke bruker alt den dagen har du mer neste dag. Eller du sparer alt du ikke bruker til slutten av måneden. Da kan du enten unne deg/dere noe ekstra eller du setter det inn på en sparekonto som en ekstra trygghet. Let opp tilbudene i matbutikken, det er der pengene går. Gå ofte på middagsbesøk!! Gå igjennom alle faste utgifter og sjekk om det er noe dere kan unnvære i den perioden du er hjemme. Alt går bare man setter godviljen til!!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 jeg var hjemme med eldstemann fra han var født og til han begynte i bhg 2 dager i uka nå i august. Han er 2 år+8mnd. Vi har fått det til å gå rundt ved at jeg har jobbet kveld og helg, på 14 dager jobber jeg 3 kvelder og en lørdag. I tillegg har jeg kontantstøtte og barnetryd.. Har sånn ca hatt utbetalt 10-11 000 per mnd, og det har gått bra. I tillegg jobber selvfølgelig samboeren min, han har en greit betalt jobb, slik at han har tatt de meste utgiftene..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2008 ja okay... har prøvd å regne litt på det... jobb annenhver torsdag og fredag (7,5+7,5*2=30) + frem til lunch tirsdag og torsdag: 4+4*2=16 46 timer... så blir ca 4000 ekstra i mnd.. det er det jeg kan jobbe når mannen min begynner 16 og 12. ellers kan jeg jobbe lørdag. og det er helt OK egentlig. rundt 7000 kan vi klare oss fint med, sambo tjener godt så også kan jeg evnt spe på med litt helgejobb/kveldsjobb om det er behov for det... og tusen hjertlig takk for sparetipset om å dele på antall dager, det var kjempe lurt:) har akkurat hatt et sånn smart økonomi kurs, og der lærte jeg masse. så vi skal nå sette opp budsjett, for jeg må innrømme jeg har en uvane med å bruke penger på mye tull hehe... for litt mer bevisstgjøring rundt egen økonomi> Men vil gjerne høre fra andre her=) om noen kanskje har alt løsninger/sparetiltak:) må også nevne at jeg har nærmere 50,000 som jeg har spart som jeg kan ta va og det er krise...
FrkFrik++ Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Kan man virkelig jobbe noen dager i uka og få kontantstøtte i tillegg?
Leirha Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Kontantstøtte kan du få om du jobber fullt, om du vil. Bare du ikke har barnet i bhg.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. august 2008 ja i følge det jeg har lest kan man få det da... de som har unger til dagmamma får jo det, og jobber gjerne ganske mye ved siden av...
FrkFrik++ Skrevet 26. august 2008 #13 Skrevet 26. august 2008 Det var jeg ikke klar over, takk for svar;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå