Gå til innhold

Ville du blitt fornærmet av dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi inviterte et nabopar på middag, og jeg la meg på den trygge siden ved å servere lasagne, som omtrent alle liker.

Den var hjemmelaget(TABBE), og hadde minimalt med "rare" ingredienser. Jeg laget også en god, innholdsrik salat som IKKE hadde hverken mais, ananas, kinakål eller isbergsalat. (TABBE) Til denne hadde vi olje/eddikdressing. (TABBE!!!)

Barna ropte først høylydt ut at de ikke likte maten, og at de heller ville ha "sånn fra butikken". Jeg er ikke hårsår, og barn er barn - men her kommer det :

Mannen reiser seg opp og sier han bare skal hjem og hente noe - for deretter å komme tilbake med THOUSAND ISLAND, GRILLKRYDDER, TABASCO OG SMIRNOF ICE! :-DDDD

Forøvrig fikk vi nok av rester til dagen etterpå, hehe, for de forsynte seg beskjedent. (og jo, jeg lager god mat!:-D)

Grunnen til at jeg safet var at jeg visste de bare bruker ferdigmat, og tenkte kanskje at ikke de helt ville like for mye naturlige smaker, hehe. Det hjalp ikke mye! :-)))

Hvordan hadde du reagert ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde rista på hodet og ikke invitert de igjen. Med mindre vi hadde Grandis på menyen :-)

Skrevet

Var frekt av mannen å hente ting hjemmefra syns jeg! Er man borte og spiser så er man borte å spiser! I alle dager...

Skrevet

Eeeeer det mulig??? Ja, jeg hadde blitt fornæmet, i allefall nok til å ikke gidde å kaste bort mer god mat på dem.

Stakkars unger...

Skrevet

Hadde nok blitt lettere overrasket over at man går hjem og henter mat... Er man borte så smaker man og spiser.

Tviler på at jeg hadde invitert de på middag igjen med det første..

Skrevet

Kan jeg komme på besøk neste gang? Jeg fikk helt vann i munnen når jeg leste menyen :o)

Han mannen har ikke sosial intelligens iallefall, men går ikke over til seg selv og henter diverse saker........

Synes du har vært kjempeflink ;o) Mere GOD mat på dere!

Skrevet

Synst det var rart, fortalt det til mannen som hadde synst det var rart, og sikkert ikke invitert på middag p ålenge. Og om jeg hadde gjort det, hadde jeg kommentert hendelsen neste gang, om det skjedde igjen, eller før neste gang, så det ikke skjer igjen.

Skrevet

Jeg har aldri vært borti noe sånt før, hehe, vi fikk jo helt hakeslepp både mannen min og jeg! :-D

Vi vet jo at de er forskjellige fra oss på mange måter, men vi klarte ikk å unngå å bli overrasket allikvel!

Og dette glemte jeg jo å nevne; jeg hadde laga boller med Daim melkesjokoladebiter i til kaffien, og da presterte han å si rett ut mens han så meg i øynene: "du, jeg likte ikke disse bollene i det hele tatt! Men har du prøvd med ren Daimsjokolade i dem ? Da tror jeg de hadde blitt mye bedre!"

Ææææææææ!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hahaha herregud, nå lo vi høyt her både jeg og min kjære :)

Er det mulig å være så frekk?? jeg hadde blitt helt paff jeg om det var mine gjester.. Og hvem liker vel butikklasagne bedre enn hjemmelaget? blæh*

Skrevet

Neste gang koser du og familien din med deilig hjemmelaget mat på pent dekket bord, levende lys, god vin....

mens du serverer grandis på pappen og cola i flaska med ketchup ved siden av, og mot i brøstet på TV....

Nei vettu meg hva, slik oppførsel burde være forbudt! Man spiser det man får og takker vertskapet for maten. Og er det noe man ikke liker, så legger man det pent til siden på tallerkenen!

Skrevet

det var en veldig uforskammet oppførsel av han mannen spesielt. Synd for han et han oppførte seg sånn, håper kona snakker med han om det om hun forstod at det var litt teit og at han ikke gjør sånn mer, nesten mest for sin egen del, egentlig. Jeg hadde nok blitt fornermet med en gang, men hadde nok hevet meg fort over det.

Skrevet

Huff, ja, de er snodige, men veldig hyggelige på avstand - skjønte vi når vi fikk dem på nært hold.

Og det verste er at nå som de har kommet så nært, slipper de ikke taket! Vi har dem på døra flere ganger i uka, og på telefonen MINST en gang om dagen. (vi har startet en nedtrappingsplan, men om den biter på disse menneskene er jo ikke godt å vite)

Det kunne friste å lage et lite nummer ut av hendelsen, bare på faenskap, men for naboskapets skyld er det best å la være:-D

Skrevet

Nedtrappingsplan høres lurt ut ;o) kanskje og hvis dere inviterer til middag neste gang så kan dere jo lage fra bunn av igjen, men denne gang noe litt mer eksotisk hehe....hadde vært morsomt å vært flue på veggen da ja (usj så fæl jeg er hehe).

Skrevet

Oh my damn.. Ikke pokker om de hadde fått komme til meg igjen, og hadde de invitert meg skulle jeg tatt med meg egen mat. Big mac eller noe annet gørp..

Skrevet

Det var siste gangen de var hos oss, det er helt klart.

Og om det skulle blitt en gang til, skulle jeg fadermeg ha servert dem rå fisk og tang. (ja, noen hadde sikkert satt pris på det, heh, men ikke dem:-D)

Skrevet

Det er for latterlig til at jeg hadde kunnet bli fornærma. Men er dette virkelig mennesker som fremstår som sosialt fungerende på andre områder?

Skrevet

Hehehe...vet ikke om jeg hadde blitt fornærmet, men oppgitt over hvor merkelige noen folk er..=) Herlighet..

Skrevet

...og de understreket vel det hele med å ta på rikelig med ketshup, tenker jeg:) Hadde tenkt "harrytankene" mine jeg. Som jeg gjør innimellom...

Skrevet

Hahaha, det var en voksen oppførsel må man si :-D

Jeg har hatt flere små barn på besøk som har MYE bedre manerer enn de der.

Skrevet

Nei.

Førsteinntrykket var fryktelig, og vi var skikkelig skuffet over å ha den type folk som nærmeste nabo.- Selv om vi etter mange år i byen var veldig enige om at avstandsforhold til naboer er det beste:-)

De har hele pakka, kan man si - veldig høy harryfaktor, ferdigmat og pizza er best, kunst er noe merkelig dritt, jo mer sukker du får stappa i ungen din, jo bedre, chartertur til mallorca er topp, jo fortere man kjører på veien jo kulere er man, og har man Audi men ellers ikke nåla i veggen er det også helt fint..........lista er fryktelig lang, så jeg stopper her - selv om det var veldig morsomt å ramse opp alle disse tingene når jeg først kom igang!! :-DDD

Så gikk det to fredelige år med bare hei og hallo, til den skjebnesvangre dagen de inviterte oss til middag - for deretter å spørre hver uke om når VI skulle invitere DEM på mat. I tøysete stil, men nok til at vi følte vi MÅTTE:-D

Og da var det gjort; nå har vi dem på nakken.

Skrevet

...og den fantastiske kommentaren om bollene. Gosh!

ER-DET-VIRKELIG-MULIG!

Skrevet

HÅHÅHÅ!! Hevn!!

Neste gang dere skal på middag dit (selv om jeg håper for dere del at det ikke blir), tar dere med egen mat. Sier dere ikke vil bli så usunne som dem.

I ren nysgjerrighet; hva fikk dere hos dem første gang??

Skrevet

Ja, hva fikk dere servert? Ble nysgjerrig selv her.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men servert grillpølser med ketchup ved neste anledning. De fortjente ikke den gode maten din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...